۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

کابینت ممبران در طراحی داخلی

فهرست عناوین

امروزه کابینت ممبران در طراحی آشپزخانه سهم بسزایی در خانه های ایرانی دارد که موجب زیبایی هر چه تمام تر منزل می شود و توجه به ادامه مطلب می تواند تفکر شما را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به روز تر کند. در عصر حاضر، شرایط زندگی لحظه به لحظه درحال تغییر و تحول و جریان زندگی برموج تکنولوژی سوار است، به گونه ای که همواره محیط پیرامون انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد و هر روز با پیشرفت قابل توجهی در زندگی ها و تنوع سبک مواجه هستیم.
اما یکی از مهمترین عنصر زندگی خانه های ایرانی که همان آشپزخانه است، دچار تغییر و تحول نشده و جایگاه و اصالت خود را مثل گذشته حفظ کرده است ، از همین رو طراحی دکوراسیون چنین فضایی که افراد زمان قابل توجهی را درآن صرف می کنند بسیار حائز اهمیت بوده و شایسته است سعی برآن شود تا موجبات راحتی و آرامش افراد را فراهم کند. و باعث زیبایی منزل شود.
بسیاری از خانم ها بر این عقیده اند که آشپزخانه نماد زیبایی خانه است و باید برای طراحی و چیدمان وسایل بهترین راه ممکن را انتخاب کرد.

نکات مهم در طراحی کابینت ممبران

درگام اول لازمه یک طراحی مناسب برای یک آشپزخانه با کابینت ممبران، درنظر گرفتن عوامل تعیین کننده زیر است:

• مساحت فضا
• بودجه
• توجه به نیازهای کارفرما
• ابعاد و اندازه ها
• استانداردها
• محدودیت های موجود درهر فضا
• و …

از آنجایی که مهمترین شاخصه هر آشپزخانه هم به لحاظ کاربردی و هم به لحاظ طراحی، شکل و ظاهرکابینت آن است، درنتیجه در هنگام طراحی باید فاکتورهای زیبایی ظاهری و کاربردی بودن آن را در نظر بگیریم و فقط به قرارگیری لوازم و وسایل در یک فضای خاص توجه نکنیم. توجه به مصرف کننده یکی از فاکتور های مهم در خرید کابینت است و بعد از آن توجه به اهدافی است که ما برای یک آشپزخانه در نظر داریم.

در طراحی یک آشپزخانه اهداف زیر مد نظر است که باید به آن توجه ویژه ای داشت:

• تنوع اجزا و عدم یکنواختی در طراحی کابینت ممبران
• ،دسترسی مناسب و بدون دردسر به یونیت های دیواری و زمینی
• مسیر حرکت آسان در آشپزخانه
• نبودن موانع برای جا به جایی در آشپزخانه
• استفاده حداکثری از فضاهای موجود و تسهیل در نحوه استفاده از محیط آشپزخانه

 

کابینت ممبران اغلب به صورت زمینی و دیواری با درنظر گرفتن قفسه و ویترین ها و بسته به فضای موجود و با تقسیم بندی داخلی بین 2 تا 3 طبقه درنظر گرفته می شود.
نحوه قرارگیری دستگیره ها روی در کابینت ممبران نیز به جهت سهولت در استفاده از نکاتی است که باید به آن توجه شود و همچنین طراحی کابینت ممبران باید در راستایی انجام شود تا دسترسی به فضاهای کنج به صورت کامل و بدون مانع صورت گیرد که در این مورد علاوه بر نحوه طراحی، استفاده از برخی اکسسوری های مناسب فضاهای کنج، در راستای رسیدن به این هدف ما را یاری می کنند.

کانتر جزیره نیز از عناصری است که در طراحی کابینت ممبران نقش کاربردی و هم نقش زیبایی را ایفا می کند و ازجمله کاربردهای آن می توان به قابلیت دسترسی از جهات مختلف اشاره کرد. همچنین تعبیه فضاهایی مختص به برخی وسایل آشپزخانه مانند: فر و ماکروفر، ماشین ظرف شویی، ماشین لباسشویی و … در کابینت ممبران موجب سازماندهی هرچه بهتر محیط آشپزخانه می شود
.همین طور استفاده از انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی و کرین برای صفحه روی کابینت ممبران یا همان میز کار آشپزخانه می تواند خط یکنواختی را شکسته و اثرگذاری بالایی داشته باشد.
باتوجه به اینکه نما و جلوه کابینت ممبران در آشپزخانه بیش از دیگر عناصر است، می بایست در انتخاب چیدمان و تزئئینات آن دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد، چراکه جزئیات طراحی آشپزخانه می باید با سبک طراحی دیگر فضاهای خانه دارای هارمونی و هماهنگی باشد.

متریال های مورد استفاده در کابینت ممبران

با درنظرداشتن این نکته که طراحی کابینت ممبران خود باعث افزودن جذابیت و زیبایی به محیط خانه می شود و بر دیگر فضاهای خانه تاثیر بسزایی دارد، عناصری همچون رنگ، نور و … ابزارهای مهمی هستند که به کمک تیم طراحی می آیند.
در حال حاضر کابینت‌های ممبران از جنس و روکش‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مختص به خودشان هستند و قیمت های متفاوتی دارند و از لحاظ دوام و زیبایی با هم متفاوت هستند.
در نتیجه مناسب است تا با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه شخصی و سبک مورد علاقه مصرف کننده گزینه‌ها را محدود کرد.البته باید در نظر گرفت که انتخاب هریک از این متریال ها، طراحی را به سمت سبکی خاص سوق می دهد و کابینت‌های ممبران معمولا برای فضاهای کلاسیک مناسب هستند.
درنهایت اینکه چه نوع متریالی برای کابینت ها مناسب تر است، علاوه بر دوام و عمر نوع متریال انتخابی، وابسته به شیوه نگه‌داری و استفاده از آن نیز می باشد.

تنوع رنگ در طراحی کابینت ممبران

یکی از عوامل تاثیرگذار بصری رنگ می باشد و بهتر است در انتخاب رنگ، به هماهنگی با دکوراسیون دیگر بخش های خانه و همچنین برخی تجهیزات آشپزخانه توجه کرد، تا جلوه وزیبایی آن دوچندان شود.
به طورمعمول در طراحی به کارگیری دو رنگ مکمل یا دو متریال متضاد، مانع از بروز یکنواختی و بی روح بودن محیط می شود، برای مثال استفاده از روکش های دارای طرح چوب در کابینت های ممبران می تواند فضای گرم و دلنشینی را در آشپزخانه ایجاد کند و بواسطه استفاده از آن باعث صمیمیت فضا شود.
به علاوه بهره مندی از رنگ های روشن و براق در طرح کابینت های ممبران، بخصوص در آشپزخانه های کوچک باعث بزرگتر دیده شدن فضا و روشنایی و دلپذیری بیشتر در محیط می شود، این شیوه همچنین در بکارگیری رنگ های سفید و روشن در فضای آشپزخانه نیز مصداق دارد و بالعکس آن در آشپزخانه های بزرگ با نور کافی می توان از کابینت ممبران با رنگ های تیره نیز بهره گرفت.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1