۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

معایب کابینت ممبران

فهرست عناوین

این روزها کابینت های ممبران در طراحی داخلی منازل، دفاتر اداری، شرکت ها و … نقش به سزایی را ایفا می نمایند. این امر باعث مرسوم شدن هرچه بیشتر و ایجاد تنوع در انواع کابینت ممبران شده است. قطعا هر محصول جدیدی که در بازار تولید و عرضه می شود دارای مزایا و معایب مختص به خود است که کابینت ممبران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در مقالات قبلی تحت عناوین ” کابینت ممبران در طراحی داخلی ” و ” رنگ بندی در کابینت ممبران ” و “مزایای استفاده از کابینت ممبران ” تا حد زیادی با این محصول جذاب و کارآمد آشنا شدیم در این مقاله نیز قصد داریم شما را با ” معایب کابینت ممبران ” تا حد زیادی آشنا نماییم.

معایب کابینت ممبران

پیش تر با مزایای کابینت ممبران آشنا شدیم. گفتیم که ممبران مجلل و زیبا بوده و دارای نکات مثبت بسیاری است؛ اما تنها مزایای یک محصول، تعیین کننده کیفیت و مرغوبیت آن نمی تواند باشد، بلکه معایب آن نیز تاثیر گذارند. اگرچه ممبران دارای مزایایی قابل توجه است که در نگاه اول کفه ترازو را به سمت خرید کج می کند، اما نمی توان از نکات منفی آن نیز، چشم پوشی کرد.­­

در ادامه به معرفی معایب کابینت ممبران می پردازیم.

نور، مشکلی بزرگ در دراز مدت برای کابینت ممبران

یکی از این مشکلات، نور آفتاب است که به مرور زمان و با ایجاد حرارت، سبب تغییر رنگ کابینت می شود. همچنین در صورتیکه جنس چسب روکش، کیفیت خوبی نداشته باشد، احتمال تضعیف چسب وجود دارد که در نتیجه آن، روکش ها باد کرده و از ام دی اف جدا می گردند.

ظرافت فدای کیفیت در طراحی کابینت ممبران

طرح های ممبران معمولا همراه با ظرافت بسیار بوده و روکش وکیوم این طرح ها فاقد دقت کافی هستند که در نتیجه آن، ریزه کاری اکثر طرح را در بر می گیرد و سبب کاهش کیفیت کار می شود.

حساسیت کابینت ممبران در برابر اجسام تیز

روکش های کابینت ممبران، هنگام برخورد با وسایل نسبتا تیز آسیب پذیر هستند. پس بایستی در نگهداری آن احتیاط حاصل شود چرا که آسیب دیدن آن ها همراه دردسر خواهد بود.

خداحافظی با طرح اولیه

اگرچه طرح های کابینت ممبران دارای تنوع هستند و از این نکته به عنوان یکی از نقاط قوت آن یاد می کنند، اما این را هم باید به خاطر داشته باشید که اگر پس از چند سال قصد تعمیر یا تعویض ورقه ها را دارید به احتمال قوی دیگر آن را نخواهید یافت؛ چرا که بنا به تنوع بازار، مدل طرح ها دائما در حال تغییر هستند که می تواند مشکل ساز شود.

همه چیز بستگی به سازنده دارد

تنوع در روش و نحوه ساخت کابینت ممبران باعث شده تا این پارامتر در نکات منفی قرار گیرد. کیفیت و ماندگاری ممبران بسته به سازنده آن است. در صورتیکه کابینت ساز کار وکیوم را با کیفیتی پایین انجام دهد و یا از چسب نامرغوب بهره برد ، کیفیت محصول نهایی نیز کاهش خواهد یافت و تنها راه حل این است که کابینت خود را به یک کابینت ساز مطمئن و حرفه‌ای بسپارید.

نکات و موارد ذکر شده، به انتخاب هر چه بهتر و دقیق تر کمک شایانی می کند اما این را نیز نباید از یاد برد که نقش تعیین کننده در کیفیت محصول را مجری آن ایفا می کند. نخریدن ممبران پیشنهاد نمی شود بلکه توصیه می شود، با آگاهی از سازنده و میزان مرغوبیت کار او قدم به خرید کابینت ممبران بگذارید.

در واقع کیفیت نهایی ممبران وابسته به کیفیت کار کابینت ساز است و اهمیت انتخاب یک کابینت ساز خوب به مراتب بیشتر از آگاهی از مزایا و معایب آن است.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید