021-22314022

7 مورد از معایب کابینت ممبران

فهرست عناوین

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا کابینت های ممبران (وکیوم) با این همه تنوع طرح و زیبایی مگر عیب هم دارند؟؟؟

مشکل ظرافت زیاد طرح ها

این کابینتها که از ام دی اف MDF خام ساخته شده و بوسیله یک لایه پی وی سی با رنگ روکش مشخص شده پوشیده می شوند در نهایت محدوده با حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشوند.
حالا این وسط یک مشکلی هست: وقتی کنده کاری ها و طرحهای برجسته یا فرورفته ی کابینت خیلی ظریف باشند، پوشش دادن لایه ی PVC خوب صورت نمیگیرد. راه حل این مشکل این است که طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده-CNC  سی ان سی شده  کار رو نسبتاً درشت در نظر بگیرید و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته پرهیز کنید.

تنوع کیفیتِ اجرا

اشکال دیگر کابینت وکیوم این است که کیفیت نهایی این نوع کابینت هم از نظر خوب درآمدن کار نهایی و مهمتر از ان از منظر «ماندگاری» کابینت، بسیار بستگی به مجری کابینت (کابینت ساز) دارد.
علت این است که مجری میتواند برای مرحله پوشش PVC (مرحله وکیوم) کار را  به یک کارگاهِ وکیوم با کیفیت پایین بسپارد، یا میتواند از چسب نامرغوب برای همین مرحله ی وکیوم استفاده کند، یا از ورق PVC با جنس نامناسب استفاده کند، یا در مرحله CNC دقت کافی به خرج ندهد، یا در مرحله برش دادن نهایی لایه PVC پی وی سی ظرافت و دقت کافی را نداشته باشد کابینت سازهایی را می شناسیم که موقع برش نهاییِ  لایه  PVC انقدر خوب کار می کنند و به گونه ای ورق را تا پشت کار امتداد میدهند و بعد برش میزنند که حیرت می کنید.). البته  ممبران فقط برای کابینت نیست شما میتونید کمد دیواری وکیوم هم در منزلتان داشته باشید و این معایب برای کمد ها هم صدق میکند

حساسیت به نور و حرارت

پوشش پی وی سی PVC که روی کابینت ممبران کار میشود میتواند در برابر نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ بدهد. هم تغییر رنگ بدهد و هم چسبش کم کم ضعیف بشود و اصطلاحاً خودش را ول کند. در مورد چسب قبلاً هم اشاره شد و باز هم تکرار میکنیم: کیفیت چسب در کابینت ممبران خیلی مهم و حیاتی است! استفاده از چسب های نامطمئن در کابینت  ممبران میتواند باعث ول شدن روکش، باد کردن روکش و در کل خراب شدن کل کار بشود.
سایر منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم میتوانند همین مشکل را برای کابینت ممبران بوجود بیاورند.

حساسیت به اجسام تیز

مشکل دیگر روکش های پی وی سی در کابینت های ممبران این است که در برابر صدمات ناشی از برخورد اجسام تیز نسبتاً حساس هستند. باید مراقب بود با اجسام برنده آسیب نبینند وگرنه کلی دردسر و هزینه دارد.

تعمیرکابینت با همان طرح و رنگ

منظور از طرح و رنگ در اینجا تنوع طرح و رنگِ لایه پی وی سی (PVC) برای کابینت ممبران نیست. اتفاقا تنوع خوبی دارند و میتوانید انتخاب های زیبایی داشته باشید. مسئله این است که شما وقتی بعد از مدتی مثلاً 2 سال بعد میخواهید بخشی از کابینت را به هر دلیلی تعمیر کنید آیا میتوانید دقیقاً از همان طرح و دقیقاً با همان کد رنگ که 2 سال پیش در بازار موجود بود پیدا کنید؟   جواب: خیلی احتمالش زیادهست که نتوانید.

جدیدترین کابینت های ممبران سفید

این کابینت ها در عین زیبایی بسیار مدرن و شیک هستند و برای دکوراسیون آشپزخانه ها می توان از آن ها استفاده کرد. به علاوه استحکام چوب ام دی اف, روکش های متنوع و ضد آب برای آن ها و قیمت ارزان تر این مدل کابینت ها باعث شده است کابینت ممبران با استقبال زیادی روبرو شود. این کابینت ها را می توان در اندازه های مختلفی تهیه نمود از این رو موجب استفاده بهینه از فضای آشپزخانه می شوند.
همانطور که گفتیم کابینت ممبران گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه های شیک امروزی می باشد. این کابینت ها را می توان با ایده ها و طرح های مختلف در رنگ های متنوع تهیه نمود.

دکوراسیون و کابینت ممبران مدرن و لوکس

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه های مدرن در سالهای اخیر تغییرات بسیاری داشته اند . تغییراتی که روز به روز جذابیت و تنوع را در این بخش افزایش داده است.
چند سال کابینت های چوبی جای کابینت های فلزی را گرفتند و به مرور طراحی دکوراسیون و اجرای کابینت های ام دی اف مات و براق گسترش یافت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های CNC, کار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است. ممبران محصولی جدید حاصل از حکاکی این دستگاه بر روی ام دی اف است.
این سبک در کشورهای اروپایی ملقب به سبک لاکچری یا همان مجلل است که  حکاکی ها در طرح ها و با ایده های مختلفی انجام می شود. سپس با استفاده از روکش های متنوع و ضد آب پی وی سی بصورت یک پارچه وکیوم می شود.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با محصولات کابینت ممبران بر روی این لینک کلیک کنید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

میانگین امتیاز 4 / 5 – تعداد رای 3