۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

آشپزخانه زیبا و مدرن

فهرست عناوین

آشپزخانه منزل یکی از پرکاربرد ترین مکان های خانه است و اگر نامرتب و بهم ریخته باشد در احساس کلی خانواده به خصوص بانوان خانه دار تاثیر بدی می گذارد و باعث می شود تا احساس نارضایتی نسبت به دکوراسیون داخلی منزل ایجاد شود. بنابر این داشتن یک آشپزخانه ایده آل بسیار در روحیه افراد خانواده تاثیر گذار خواهد بود. با سازا همراه باشید.

جالب است بدانید که یکی از رازهای مهم داشتن دکوراسیون مطلوب در تمام محیط خانه، توجه به آشپزخانه و رسیدگی مداوم به مرتب بودن آن است. در ادامه به چند نکته مختصر اما مهم برای داشتن آشپزخانه ای مرتب و زیبا و یا به عبارتی آشپزخانه ایده آل اشاره خواهیم کرد.

نظافت و سازماندهی تجهیزات آشپزخانه

در مرحله اول، بدون توجه به سطوح و کابینت‌ها، تنها به رسیدگی و نظافت تجهیزاتی از قبیل یخچال، اجاق گاز، مایکروفر و… بپردازید. برای نظافت یخچال و فریزر، طبقه به طبقه مواد غذایی را بیرون بیاورید و آن ها را بررسی کنید.

موادی که تاریخ مصرفشان گذشته است را دور بریزید. پس از جدا کردن و ساماندهی موادی که باید به یخچال و فریزر برگردند، فضای داخلی آن ها را طبقه به طبقه تمیز کنید و سپس مواد را کاملاً منظم و مرتب سر جای خود بچینید.

بررسی و سازماندهی فضای داخلی کابینت های یک آشپزخانه ایده آل

این مرحله، یکی از مهم ترین اقدامات برای داشتن آشپزخانه ای ایده آل و منظم محسوب میشود. وضعیت اشیا و عناصر داخل کابینت ها و کشوها را دقیقاً بررسی و اجناس مورد نیاز را دسته بندی و سازماندهی کنید.

اشیا و لوازم بدون استفاده را که میدانید در آینده نزدیک از آن‌ها استفاده نمیکنید از آشپزخانه خارج کنید. در غیر این صورت، حداقل اشیا و لوازمی را که حداکثر سالی یکی دوبار از آن ها استفاده میکنید، در قسمت‌های پشتی آشپزخانه قرار دهید تا دست و پاگیر نشوند

نظافت سینک دست‌شویی و سطل زباله

اگر راه آب سینکتان تا حدودی گرفته شده است، سرکه سفید را داخل و دور تا دور آن بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس مقداری آب جوش روی سینک و راه خروج آب بریزید.

ریختن آب جوش باعث میشود علاوه بر تمیز و درخشنده ‌تر شدن سینک، چربی های احتمالی هم زدوده شود. در ضمن، دور تا دور سینک و جدارهای شیر آب را با شوینده‌های مناسب جرم گیری کنید و شست وشو دهید تا کاملاً براق و درخشان شوند.

همچنین سطل زباله را با محلول جوش شیرین و سرکه بشویید و ضدعفونی کنید. سپس بگذارید در فضای باز تا حد امکان در جریان هوای آزاد، خشک شود.

نظافت سطوح و طبقات کابینت ها

اشیا و لوازم روی سطوح کابینت ها را بردارید و طبقات کابینت ها را از وسایل خالی کنید. صرفاً زمانی که این سطوح و طبقات خالی است، به نظافت اساسی آن‌ها بپردازید.

سپس اشیا و لوازم ذکر شده را بررسی و در صورت نیاز بشویید و تمیز کنید. بعد از این کار، سطوح و داخل طبقات کابینت ها را با دستمال و شوینده مناسب تمیز کنید.

در پایان و بعد از حذف وسایل غیر کاربردی، دوباره وسایل را در طبقات مختلف کابینت و روی کابینت ها بچینید.

نظافت دیوار، پنجره و کف آشپزخانه ایده آل

پرده و قالیچه های موجود در آشپزخانه را خارج کنید. نظافت دیوارها را از بالا به سمت پایین شروع کنید. گوشه های سقف، شیشه و قاب پنجره ها را تمیز و درخشان کنید. دیوارپوش و کف آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید.

سپس پرده ها و قالیچه ها را بشویید و بعد از خشک شدن به جای اصلیشان در آشپزخانه برگردانید.

دوست داشتنی کردن فضای آشپزخانه

حقیقت این است که محیط آشپزخانه نباید صرفاً یک محیط کاری و خشک باشد، بلکه باید از بودن در فضای آن لذت برد؛ بنابراین بهتر است به توصیه هایی که در ادامه در مورد آشپزخانه ایده آل گفته میشود، توجه داشته باشید.

اگر به اندازه کافی جا دارید، نیمکت یا نشیمن کوسن‌دار و نرمی تدارک ببینید تا گاهی بتوانید روی آن بنشینید و یک چای دلچسب بنوشید و البته همزمان از غذای روی اجاق گاز غفلت نکنید.

همچنین با قرار دادن یک وسیله مورد علاقه و دوست داشتنی، به طور مثال یک قاب عکس خاطره‌انگیز، میتوانید فضای محیط را تحت تأثیر قرار دهید و آن را لطیف و جذاب سازید.

مراقبت برای حفظ شرایط ایده‌آل حاصل شده

با انجام مراحل ذکر شده، در حال حاضر، شما یک آشپزخانه ایده‌آل و مرتب دارید؛ پس مهمترین وظیفه شما حفظ شرایط به وجود آمده است.

برای دستیابی به این امر، از این پس به صورت روزانه یک سری اقدامات ساده انجام دهید تا شرایط مناسب حاصل شده را برای چندین ماه حفظ کنید و از داشتن یک آشپزخانه مرتب و تمیز لذت ببرید.

به یاد داشته باشید از این منظم بودن آشپزخانه تان احساس خوبی را درک خواهید کرد، به شرط این که هر چیزی را بعد از استفاده در صورت نیاز تمیز کنید و سر جایش قرار دهید.

همچنین هر لکه ای را به محض به وجود آمدن پاک کنید و در پایان هر روز یک جمع و جور مختصری انجام دهید و مرتب کردن هایتان را به روزهای بعد نیاندازید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید