021-22314022

کابینت چوبی کلاسیک

فهرست عناوین

طراحی دکور داخلی خانه امروزه یکی از موضوع های بسیار مهم در هر خانه ای است که حتی گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند تا یک طراح متخصص را برای این امر مهم انتخاب نمایند. در این میان خیلی از خانم های خانه دار علاقه دارند تا محیط آشپزخانه اشان بر طبق دکور خانه طراحی گردد. حال کابینت ها که قسمت اعظم آشپزخانه را تشکیل می دهند باید در اولویت طراحی قرار گیرند. طرح های کلاسیک همواره از محبوبیت بالایی برخوردار هستند حال اگر این طرح با کابینت چوبی ترکیب شود نمای آن بسیار جذاب تر خواهد بود. طرح کلاسیک تا به امروزه به هیچ وجه از مد نیوفتاده است و همواره در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت چوبی کلاسیک

کابینت چوبی

کابینت چوبی خود می تواند به عنوان سبکی از کابینت کلاسیک معرفی گردد. با این حال در نظر گرفتن این نکته ضروری است که کابینت چوبی دارای قیمت بیش تری نسبت به سایر کابینت ها می باشد. چوب هایی که برای ساخت کابینت چوبی استفاده می شوند از درختانی هم چون گردو و راش هستند همین امر موجب قیمت بالای این محصول گشته است. در نتیجه کابینت چوبی بیش تر در مناطقی که خانه های اعیانی وجود دارد دیده می شود.

چگونگی ایجاد کابینت چوبی

در این کابینت ها از چوب درختان استفاده می شود. البته بسیاری از سازندگان برای این که قیمت محصول زیاد از حد بالا نرود برای بدنه کابینت چوبی از MDF و برای قسمت در آن از چوب طبیعی بهره می برند. برای توضیح بیش تر می گفت که برای تولید کابینت چوبی صفحات چوب را با کلفتی در حد 2 تا سه سانتی متر ایجاد می کنند. هنگامی که ابعاد مورد نظر ایجاد شد چوب مورد منبت کاری قرار می گیرد و سپس الگو و نقش های مختلفی روی آن نقش می بندد. حکاکی های که بر روی چوب نقش می بندد می تواند بسیار متنوع باشد. سپس بعد از این که تمام این کارها روی کابینت انجام گرفت نوبت به انتخاب رنگ کابینت می رسد. انتخاب رنگ کابینت بنابر نظر مشتری صورت می گیرد.
برای زیبایی بیش تر کابینت می توان از درهایی که دارای طرح هستند استفاده کرد. همین طور وجود ستون و گل منبت کاری نیز می تواند باعث جلوه بیش تر آن شود. وجود کابینت چوبی کلاسیک منبت کاری شده می تواند نمای آشپزخانه را بهبود بخشد.

کابینت چوبی مدرن

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت چوبی نوع کلاسیک محسوب می شود دلیل این امر هم وجود ستون، نقش های منبت کاری شده، تاج ها و … است. بعضی از افراد تصور می کنند اگر المان های اضافی برای کابینت چوبی را حذف کنند می توانند آن را تبدیل به کابینت مدرن نمایند. در صورتی که این المان ها جزوی از کابینت چوبی محسوب می شوند و قابل حذف شدن نیستند.

همچنین بخوانید: انواع کابینت آشپزخانه با طرح چوب

طراحی سه بعدی کابینت چوبی

طراحی سه بعدی همواره باید قبل از سفارش صورت بگیرد. بعضی از افراد حتی طرح خود را از اینترنت انتخاب می کنند و آن را در اختیار کابینت سازان قرار می دهند. اما طراحی سه بعدی به این گونه است که طراح قبل از این که کابینتی ساخته شود محصول نهایی را به شما نشان می دهد. طراح های سه بعدی به دلیل این که در اندازه های واقعی تولید می گردند در نتیجه باعث می شوند انتخاب کابینت برای فرد آسان تر گردد. طراحی کابینت در شرکت سازا دیزاین به خوبی صورت می گیرد و شما هیچ گونه نگرانی از بابت این که طراحی کابینت خود را به سازا دیزاین بسپارید نخواهید داشت.

کابینت چوبی
اجزای کابینت چوبی

اجزای مختلف کابینت چوبی هستند که در نهایت باعث ایجاد محصول خواهند شد در نتیجه توجه به این جزئیات بسیار مهم خواهد بود. برای مثال وجود تاج در بالای کابینت و یا استفاده از زیر چراغ در کابینت باید از جمله موارد مهم در نظر گرفته شود. نوع متداول تاج در میان طرح های مختلف از نوع دندان موشی است. اگر کابینت روی زمین باشد و نیاز به پایه داشته باشد می توان از پاخور استفاده کرد این امر موجب می شود تا پایه دیده نگردد. وجود ویترین نیز می تواند یکی از راه های خلاقانه برای طراحی کابینت چوبی باشد. ویترین ها نیز در انواع بسیار مختلفی مورد تولید قرار می گیرند در نتیجه دست مخاطب برای انتخاب باز خواهد بود.

ستون و سرستون کابینت چوبی

استفاده از ستون در کابینت چوبی تنها برای جلوه و نمای بیش تر آن نیست بلکه می توان از آن استفاده های دیگری نیز نمود. برای مثال می توان یک سری از وسایل آشپزخانه را در این قسمت نصب کرد.

مزیت کابینت چوبی

شیک و مجلل بنظر رسیدن فضای آشپزخانه
دوام کابینت چوبی بسیار بالاست و برای سالیان طولانی می توان از آن استفاده کرد
با خراب شدن در کابینت می توان آن را مورد تعمیر قرار داد
در صورتی که رنگ کابینت تغییر کند می توان آن را دوباره رنگ کرد
می توان روی درهای کابینت چوبی، طرح های متنوعی را حک کرد

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق از قیمت انواع کابینت از جمله قیمت کابینت ممبران با کارشناسان سازادیزاین تماس بگیرید.

 

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید