۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

رنگ خاکستری در طراحی داخلی

فهرست عناوین

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی تغییر و تحولات گسترده‌ای بوجود آمده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اکثر خانواده ها علاقه مند به داشتن خانه های لوکس و زیبا می باشند. بدین ترتیب انتخاب رنگ یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی رنگ های تیره و خاکستری در فضای داخلی منزل بپردازیم.

با سازا دیزاین همراه باشید.

رنگ خاکستری

خاکستری یا طوسی حاصل ترکیب دو رنگ سیاه و سفید است و می توان آن را رنگ سایه هم نامید، زیرا مانند رنگ های سیاه و سفید ظاهر نمی شود.

رنگ خاکستری رنگی کاملا خنثی و فاقد گرمی است. این رنگ محافظی در برابر تأثیرات بیرونی است. خاکستری معمولا احساسات منفی ایجاد می کند به عنوان مثال ابرهای ضخیم، مه و دود خاکستری هستند.

خاکستری ، رنگی فرار است زیرا نه سفید است و نه سیاه. این رنگ، دیواری در اطراف شخص می کشد. رنگ خاکستری می تواند برای برخی افراد گزینه بهتری نسبت به مشکی باشد. در حالی که به خودی خود هیچ قدرت محرک هوشی ندارد، ولی با عقل و دانش و استحکام در ارتباط است. این رنگ نشانه ترس و فقدان احساس است و شفافیت و درخشندگی دیگر رنگ ها را نیز کم می کند.

رنگ خاکستری بی تفاوتی، عدم مشارکت و همکاری، سستی و تنبلی را در فرد به وجود می آورد. همچنین در زمان جنگ و افزایش فشارهای روانی تمایل به این رنگ بیشتر می شود.

رنگ خاکستری پذیرای افکار جدید است و بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ارتباط برقرار می کند. تحت تاثیر این رنگ، افراد با شخصیت، محترم، مسلط به خود و اهل عمل به نظر می رسند و شخصیت آن ها تا حدی اسرار آمیز، زیرک و جذاب جلوه می کند.

رنگ خاکستری حالتی از وقار، اقتدار، استقلال، اعتماد به نفس، خود اتکایی و  رسمی بودن را نشان می دهد و تا حدی با ابهت به نظر می رسد.

این رنگ مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیاست. کسانی که به این رنگ علاقه دارند اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند، جوانانی که به این رنگ اظهار علاقه می کنند در واقع خود را هم شأن و هم تراز اشخاص کهنسال می دانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند،‌ در عشق بر افراد مسن تر از خود تمایل دارند و اغلب کسانی که از نظر فکر و ایده به آنها برتری دارند خیلی آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.

همین طور بخوانید درباره طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

رنگ خاکستری در طراحی داخلی

از تاثیرات روانی رنگ خاکستری در طراحی داخلی منزل در خلق فضایی ظریف و ماهرانه استفاده کنید. رنگ خاکستری به دلیل ماهیت خنثی خود، توانایی ترکیب شدن با بیشتر رنگ ها را دارد و می تواند در فضای دکوراسیون داخلی بسیار خوش بدرخشد، اما رنگی نیست که بتوان راحت از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد.
اگر می خواهید اتاقتان حسی آرام را القا کند به دنبال رنگ روشن تر بروید اما اگر می خواهید اتاقتان درخشش بیشتری داشته باشد می توانید رنگ خاکستری تیره تر را انتخاب کنید. رنگ خاکستری تیره تر باعث می شود سایر رنگ های به کار رفته در اتاق بیشتر نمایان شود.

همین طور بخوانید درباره کابینت ام دی اف نسکافه ای

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید