021-22314022

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه

فهرست عناوین

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه آشنا سازیم.
کابینت ها بخش بزرگی از دیوار آشپزخانه را تشکیل می دهند در نتیجه هنگامی که فردی وارد آشپزخانه می شود اولین شیئی ای هستند که باعث جلب نظر می گردند. در نتیجه انتخاب یک رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه شما می تواند باعث جذابیت بیش تر آشپزخانه شما گردد. همان طور که می دانید رنگ سفید محبوب ترین رنگی است که مورد انتخاب اکثر افراد قرار می گیرد علت این امر این است که اشخاص از استفاده از رنگ های روشن دیگر مانند آبی یا زرد واهمه دارند. با این که انتخاب کابینت سفید باعث بزرگ تر بنظر رسیدن فضا می گردد و از جمله رنگ هایی است که با مرور زمان از مد نمی افتد اما شما می توانید با انتخاب رنگ های دیگر باعث تفاوت دلپذیری در محیط آشپزخانه خود شوید.

علت توجه به رنگ کابینت

• انتخاب رنگ کابینت مناسب در فضای داخلی خانه شما نیز تاثیرگذار است.
• یکی از نکاتی که توجه افراد را در هنگام ورود به فضای داخلی آشپزخانه جلب می کند رنگ کابینت می باشد.
• یک رنگ بودن کابینت با بقیه اجزای آشپزخانه یعنی دیوار و سرامیک باعث ایجاد نمای بهتری می گردد.
• همچنین رنگی که برای کابینت خود انتخاب می کنید بهتر است که هماهنگ با اسباب و اثاثیه منزل باشد.

نحوه انتخاب رنگ کابینت

نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که رنگ کابینت آشپزخانه نباید از ترکیبی بیش از دو رنگ ساخته شده باشد زیرا باعث می شود که فضای شما شلوغ تر بنظر برسد. مخصوصا در نظر گرفتن این نکته در آشپزخانه های کوچک مهم تر است. شما می توانید به جای این کار از رنگ هایی که تکمیل کننده همدیگر هستند استفاده نمایید. اگر ابعاد آشپزخانه شما کوچک است می توانید از رنگ های روشن تر و گرم استفاده نمایید و یا اگر تمایل دارید که از رنگ سرد نیز استفاده کنید بهتر است تا رنگ گرم بیش تر از رنگ سرد استفاده شود.

توجه داشتن به ابعاد آشپزخانه

در نظر گرفتن ابعاد آشپزخانه یکی از نکات کلیدی در هنگام انتخاب رنگ می باشد. برای این که رنگ مناسبی انتخاب کنید تنها نمی توان به زیبایی آن رنگ توجه نمود. در این راستا می توان گفت که آشپزخانه هایی که دارای فضای کافی هستند و از نظر ابعاد کوچک نیستند باعث می شود تا شما محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت. ولی اگر از لحاظ اندازه در مضیقه هستید می توانید از رنگ هایی که روشن تر هستند استفاده کنید.

شناخت نوع چوب و رنگ آن

همه ما یه تصویر ذهنی از طرح و رنگ کابینت خود داریم. برای انتخاب نوع چوب کافی است تا از اطلاعات و دانش کارشناسان شرکت سازا دیزاین استفاده کنید. بعد از پشت سر گذاشتن قدم اولیه یعنی انتخاب رنگ و طرح کابینت، حال باید تصمیم بگیرید که کدام نوع چوب برای کابینت شما بهتر است.

هماهنگ کردن رنگ کابینت با رنگ پس زمینه

بعد از این که همه تصمیم گیری ها انجام شد حال نوبت به انتخاب رنگ کابینت می رسد. در این راستا شما می توانید رنگی را که با استایل سایر قسمت های آشپزخانه شما هماهنگ باشد انتخاب کنید. رنگ کابینت بهتر است تا با کاشی های کف و یا رنگ دیوار آشپزخانه هماهنگ باشد. رنگ هایی مانند قهوه ای کم رنگ، خاکی بهترین انتخاب برای رنگ کابینت هستند. این رنگ ها باعث می گردند تا فضای آشپزخانه شما گرم تر و صمیمی تر بنظر برسد و همچنین فضای آرامش بخشی را فراهم می آورند.

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ مناسب برای کابینت ام دی اف

MDF ورقه ای است که از چوب های بسیار ریز تولید می شود. ابعاد این چوب ها سپس توسط یک دستگاه در اندازه ای مشخص تولید می شود و آن گاه روکشی بر روی آن ها قرار می گیرد. این کابینت ها قادرند تا به خوبی با دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما هماهنگ گردند.
رنگ چوب می تواند انتخاب بسیار خوبی برای این کابینت باشد. به تازگی رنگ مشکی نیز توجه های بی شماری را به خود جلب نموده است. اگر شما نیز این رنگ را انتخاب کرده اید بهتر است توجه داشته باشید که استفاده از رنگ هایی مثل کرم و سفید باعث می شود که فضا از تیرگی رنگ مشکی خارج شود. اما اگر از رنگی مثل نارنجی استفاده کردید می توانید با استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری یا طوسی باعث شوید که چشمتان آزار نبیند.

 همین طور بخوانید  درباره رنگ های کابینت ممبران

رنگ های مناسب برای ایجاد یک محیط دلنشین و جذاب

در آشپزخانه هایی که فضای زیادی ندارند و همین طور هنگامی که از رنگ هایی مثل قرمز استفاده کرده اید می توانید با انتخاب رنگ های خنثی مانند سفید و بژ فضای آشپزخانه خود را ساده تر نمایید. طوسی یکی از رنگ های کلاسیک به شمار می رود. حال رنگ خاکستری می تواند با باقی رنگ های موجود در آشپزخانه به خوبی ترکیب گردد و همین طور قابل ذکر است که رنگ خاکستری قابل استفاده در کابینت های مدرن و کلاسیک می باشد. هرچه رنگ خاکستری روشن تر باشد می تواند برای آشپزخانه هایی که کوچک تر هستند مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ قهوه ای

بعضی از رنگ ها هستند که بیش تر از سایر رنگ ها کاربرد دارند. رنگ قهوه ای و رنگ های نزدیک به آن از جمله این رنگ ها محسوب می گردند. این رنگ باعث ایجاد فضایی اصلی در آشپزخانه شما می شود. اما وقتی که نیاز به رنگ هایی دارید که به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند از به کاراین رنگ ها خود داری کنید. استفاده از گیاهان در کنار این رنگ ها باعث می شود که فضایی رویایی ایجاد شود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید