021-22314022

خط و خش کابینت هایگلاس را چگونه برطرف کنیم

خط و خش کابینت هایگلاس

فهرست عناوین

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای داشته باشید که انعکاس نور در آن چند برابر باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً کابینت آشپزخانه خود را از نوع های گلاس که بسیار زیبا و مدرن است و ظاهری شفاف و درخشنده دارد، انتخاب کنید. درخشندگی و براق بودن کابینت های گلاس باعث می‌شود که آشپزخانه شما بزرگ‌تر از ابعاد واقعی به نظر بیاید. پس استفاده از کابینت های گلاس برای آشپزخانه‌های کوچک امری مهم تلقی می‌شود. ممکن است گاهی اوقات با گذشت زمان کابیت های گلاس شما دچار خط و خش زدگی شود که در ادامه قصد داریم بگوییم خط و خش کابینت هایگلاس را چگونه برطرف کنیم.

 

 

آشنایی با ویژگی‌ های کابینت های گلاس

کابینت‌های های گلاس دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به دیگر کابینت‌ها هستند، از جمله این مزیت‌ها تمیز شدن راحت به وسیله یک دستمال نمدار است؛ زیرا این کابینت‌ها روی بدنه خود طرحی ندارند و سطح آن‌ها کاملا صاف و بسیار درخشنده است. همچنین گرد و خاک یا ذرات چربی بر روی آن‌ها نمی‌نشینند و سطح صاف آن‌ها به راحتی تمیز خواهد شد. این امر به شما کمک می‌کند که تمیز کردن آشپزخانه برای‌تان بسیار آسان شود.
یکی دیگر از مزیت‌های کابینت های گلاس مقرون‌به‌صرفه بودن آن از نظر اقتصادی در ازای بسیار جادار و بزرگ بودن است. در کنار این مزیت‌ها باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در مقابل خراشیدگی بسیار آسیب‌پذیر هستند و خیلی زود به خط و خش می‌افتند. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا به شما آموزش دهیم که چگونه خط و خش کابینت های گلاس خود را برطرف کنید و روش‌های پیشگیری از این مشکل را به شما آموزش دهیم.

روش های مراقبت و پیشگیری از خط و خش در کابینت هایگلاس

برای تمیز کردن کابینت ‌های گلاس خود باید به این نکته توجه داشته باشید با اینکه این کابینت‌ها ذرات چربی و گرد و خاک را کمتر روی خود جذب می‌کنند، اما نباید گردگیری و تمیز کردن آن‌ها را به مدت زمان طولانی ترک کنید. جمع شدن ذرات چربی و انباشته شدن آن‌ها بر روی هم باعث می‌شود تا کار شما بسیار مشکل شود و همچنین مدت زمان بیشتری را برای تمیز کردن این ذرات باید صرف کنید. برای تمیز کردن کابینت های گلاس و جلوگیری از خط و خش آن، باید این نکته را در نظر بگیرید که از دستمال زبر استفاده نکنید؛ چراکه باعث خراب شدن بدنه کابینت می‌شود.
با استفاده از یک دستمال نخی همراه آب ولرم و مایع ظرفشویی می‌توانید به راحتی کابینت خود را تمیز کنید. اگر بر روی کابینت شما غذایی ریخته شد که حاوی چربی بود؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تمیز کنید و نگذارید که این مواد بر روی کابینت شما باقی بمانند. لکه و اثر آن‌ها خیلی زود از بین می‌رود و باعث می‌شود که کابینت شما خراب نگردد.
برای پاک کردن لکه‌های قدیمی برجای مانده بر روی کابینت خود پیشنهاد ما به شما این است که از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. استفاده از این محلول هم بی‌خطر است و هم به کابینت های گلاس شما آسیب وارد نمی‌کند. هرگز برای پاک کردن لکه‌های قدیمی از محلول‌های اسیدی و شیمیایی استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن شفافیت کابینت شده و به رنگ آن آسیب می‌رساند.

 

روش های مراقبت و پیشگیری از خط و خش کابینت هایگلاس

 

روش برطرف کردن خط و خش کابینت های گلاس

اگر کابینت های گلاس را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید و علاقه دارید برای سال‌های زیادی درخشندگی و براق بودن خود را نمایند، باید به این نکته توجه کنید که این کابینت‌ها احتیاج به مراقبت بیشتری خواهند داشت. کابینت‌های های گلاس در برابر خط و خش آسیب‌پذیر هستند و از تماس اجسام تیز با آن‌ها اجتناب کنید. تنها راه از بین بردن خط و خش از روی کابینت‌ های گلاس جلوگیری از این مشکل است و باید از کابینت‌هایی استفاده کنید که کیفیت بالا و مقاومت بهتری دارند؛ زیرا مقاومت بالا باعث جلوگیری از برخورد اشیاء و ایجاد خش و از بین رفتن ظاهر کابینت می‌شود.
هرگز نباید از جنس های گلاس برای صفحه روی کابینت استفاده کنید زیرا کانتر یا پیشخوان کابینت بسیار در معرض ضربه هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که آسیب ببیند و خط و خش‌دار شوند. استفاده از دستگیره برای این کابینت‌ها بسیار ضروری است زیرا برخورد دست باعث آسیب به آن‌ها می‌شود. نور آشپزخانه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که اگر خط و خشی بر روی کابینت شما وجود داشت نشان داده نشود یا کمتر دیده شود.
از دیگر راه‌های پوشاندن خط و خش استفاده از رنگ‌هایی است که نور را بازتاب نمی‌دهند. رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای سوخته یا مشکی بیشتر از رنگ‌های روشن این ویژگی را نشان می‌دهند. پس به این نکته توجه داشته باشید که رنگ سفید یا خاکستری خط و خش را کمتر نشان داده و تمیز کردن آن‌ها نیز آسان‌تر از کابینت های گلاس با رنگ تیره است. همچنین این رنگ‌ها اثر به‌جای ماندده از دستمال را نیز نشان نمی‌دهند.
پیشنهاد ما به شما برای انتخاب رنگ‌بندی کابینت آشپزخانه از جنس های گلاس این است که می‌توانید کابینت‌هایی را که در ردیف بالا قرار دارند از رنگ‌های تیره انتخاب کنید و کابینت‌هایی که در ردیف پایین یا کابینت جزیره خود را از رنگ‌های روشن انتخاب نمایید. انجام این کار باعث می‌شود ترکیب دو رنگ جذابیت آشپزخانه شما را بالا ببرد. کابینت‌های های گلاس طرح‌دار در مقابل خط و خش مقاومت بالایی دارند؛ بنابراین استفاده از این نوع یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی ما به شما است.

کلام آخر
اگر شما از کابینت های گلاس در منزل خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید از این موضوع آگاهی پیدا نمایید که خط و خش کابینت های گلاس را چگونه برطرف کنیم، بهتر است بدانید که بهترین راه برطرف کردن خط و خش کابینت های گلاس پیشگیری از این مشکل و استفاده از کابینت طرح‌دار به جای نوع ساده آن است. این کار باعث می‌شود نگهداری از کابینت‌های های گلاس برای شما راحت‌تر باشد. کمی دقت و اهمیت دادن به نظافت کابینت، انتخاب نور مناسب و رنگ تیره به شما کمک می‌کند تا سالیان بسیاری آشپزخانه جذاب و مدرن داشته باشید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید