021-22314022

صفحه کورین کابینت ممبران

فهرست عناوین

بررسی صفحه کورین کابینت

صفحه آشپزخانه کورین در کابینت ممبران، طرفداران خوبی در دنیای آشپزخانه های مدرن به دست آورده است. انواع زیادی از صفحات کابینت آشپزخانه وجود دارد با این حال، کوارتز و کورین به عنوان دو مورد از بهترین صفحات کابینت در بازار حکم رانی می‌کنند. آن ها از نظر زیبایی، دوام و مقرون به صرفه بودن طولانی مدت، شناخته شده اند. اما یک سوال اساسی مطرح می‌شود اینکه صفحه کورین و کوارتز کدام برای شما بهتر عمل می‌کند؟

دوام

صفحه کورین اغلب دارای جلای طبیعی است اما فاقد استحکام سنگ است. اگر مراقب نباشید، مستعد ترک خوردگی و خط و خش است. اگرچه ممکن است صفحه پیشخوان شما هنوز سالم باشد، اما این علامت ها ناخوشایند به نظر می‌رسند و ظاهر نامناسبی دارد. در صورتی که مواد غذایی را هنگام برش بر روی کابینت می گذارید باید از تخته استفاده کنید زیرا اگر یک ناحیه بیش از حد آسیب ببیند، کل صفحه میز باید تعویض شود.

مقاومت در برابر حرارت

اگرچه می‌تواند تا 100 درجه سانتی‌گراد نقطه جوش آب را نگه دارد، اما هر چیزی داغ تر از آن ممکن است باعث پیچ خوردگی و تغییر شکل صفحات شود. هنگام قرار دادن تابه های داغ و کتری های جوش به طور مستقیم روی میزهای آشپزخانه با سطح جامد، باید بسیار مراقب باشید. گرما به صفحه میز آسیب می‌رساند و اثری وحشتناک روی آن می‌گذارد.

ظاهر زیبا

صفحات کورین دارای رنگ های بی شماری هستند. رنگ ها با ترکیب رنگدانه ها و رزین های رنگی در طی فرایند تولید ایجاد می‌شوند. به این ترتیب، شما با رنگ های متنوع و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود را تزئین می‌کنید. زیبایی صفحات کورین در طراحی یکپارچه آن نهفته است که می‌تواند با اکثر اشکال متناسب باشد و مطابق مشخصات شما سفارشی ساخته شود. مواد را می‌توان به شکل منحنی در آورد و این فرآیند یک محصول بدون درز را ایجاد می‌کند که امکان ویژگی های منحصر به فرد مانند سینک های قالب گیری شده و پشت های چسبیده را فراهم می‌آورد.

صفحه کورین کابینت ممبران

نگهداری

بر خلاف سنگ طبیعی، صفحه کورین نیازی به درزگیر ندارد زیرا متخلخل است. بنابراین، نیازی نیست نگران رنگ آمیزی یا تجمع باکتری ها باشید. یک دستمال مرطوب ضدعفونی کننده ساده صفحات میز شما را تمیز و بهداشتی نگه می‌دارد.

توجه داشته باشید که صفحات کورین در طول زمان براقیت خود را از دست می‌دهند. برای بازگرداندن درخشش اولیه به صافکاری منظم نیاز دارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که پس از آن سطح صفحه کورین شما از ضخامت آن کاسته می‌شود. مواد شیمیایی شدید ممکن است به سطح آسیب برساند. هنگام استفاده از لاک ناخن، تینرها، پاک کننده ها و سایر مواد شیمیایی قوی مراقب باشید.

بهداشت

به طور کلی، کورین یک ماده بهداشتی برای تهیه غذا است. به دلیل ماهیت غیر متخلخل، مقاومت نسبتا بالایی در برابر لکه دارد. با این حال، هنگامی که سطح بریده یا خراشیده می‌شود، شرایط ممکن است متفاوت باشد. یک سطح پیش ساخته سطح خراب، تمیز کردن را سخت تر می‌کند. تراشه ها و خط و خش های روی سطح ممکن است خاک و رطوبت بین آن ها را به دام بیندازند که باعث رشد باکتری ها می‌شود. اگر صفحه کورین شما دچار خراش های خفیف شود، می‌توانید آن را با سنباده زنی و صیقل دادن سطح ترمیم کنید.

هزینه

صفحه های کورین کمتر از سنگ طبیعی هزینه دارند. در مقایسه با کوارتز، گرانیت و سنگ مرمر، سطح ابتدایی برای میزها در نظر گرفته می‌شود. در صورت داشتن بودجه کم، این امر به یک گزینه مناسب تبدیل می‌شود. در حالی که نسبتا ارزانتر است، به خاطر داشته باشید که هزینه نصب ممکن است پرهزینه باشد.

صفحه های سنگ مصنوعی با استفاده از مخلوط های پلاستیکی اکریلیک یا پلی استر ساخته شده است. آن ها با نام تجاری کورین شناخته می‌شوند. این مواد از نظر رنگ و بافت یکنواخت هستند و مات و بدون درخشش می‌باشند. میزهای آشپزخانه بر اساس مشخصات آشپزخانه شما قرار داده می‌شوند و در نتیجه، عموما دارای درز نمی‌باشند. این ماده تا حدودی مستعد خراشیدگی است و اکثر تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که قابلمه ها یا ماهی تابه های داغ را مستقیما روی سطح قرار ندهید، زیرا ممکن است در نتیجه دچار تاب خوردگی، ترک خوردگی یا تغییر رنگ شوند. برای بسیاری از خط و خش ها و مشکلات مربوط، می‌توانید یکپارچگی مواد را با سنباده بازیابی کنید. این ماده در صدها رنگ و الگو موجود است، بنابراین می‌توانید در مورد مطابقت با پالت رنگ دکوراسیون خود انتخاب کنید.

صفحه کوارتز

دوام

میزهای کوارتز سخت تر از سنگ طبیعی هستند. با دوام و ظاهر طبیعی، کوارتز اغلب با گرانیت مقایسه می‌شود. برخلاف صفحات کورین، نیازی به نگرانی در مورد خرابی صفحه های کوارتز خود ندارید. آن ها با دوام و مقاوم در برابر خط و خش هستند و بعد از الماس، یاقوت کبود در رتبه دوم قرار می‌گیرند. که این نشان دهنده مقاومت بالای آن است.

مقاومت در برابر حرارت

کوارتز در مقایسه با کورین مقاومت حرارتی بسیار بالاتری دارد. این می‌تواند تا 204 درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. به همین دلیل استفاده از آن در نزدیکی فرها بدون خطر پیچ خوردگی و تغییر شکل بسیار مناسب است. با این وجود، در اینجا یک توصیه وجود دارد، از پدهای گرم کننده برای افزایش طول عمر میزهای خود استفاده کنید.

صفحه کورین کابینت

زیبایی

اگر ظاهر سنگ طبیعی را بدون نگهداری آن دوست دارید، کوارتز جایگزین مناسبی است. کوارتز به دلیل جلای صیقلی، گزینه های رنگی زیاد و توانایی تقلید از ظاهر سنگ های طبیعی در بین طراحان آشپزخانه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. رنگ صفحه آشپزخانه کوارتز از رزینی است که برای اتصال آن به یکدیگر استفاده می‌شود. به عنوان صاحب خانه، می‌توانید میز پیشخوان را مطابق سلیقه خود سفارشی کنید. با انعطاف پذیری بهتر در طراحی و سبک، روند انتخاب آسان تر می‌شود.

نگهداری

به دلیل ماهیت غیر متخلخل آن، میز کوارتز نیازی به آب بندی ندارد. یک تمیز کردن ساده برای  پاک کردن  میکروب ها از سطوح آشپزخانه کافی است. با نگهداری بدون دردسر و سهولت نظافت، میز کوارتز در بین دیگر صفحات برای افرادی که به ندرت اقدام به نظافت می‌کنند مناسب است. شما می‌توانید زمان خود را به فعالیت های مهمتری اختصاص دهید تا لکه های سرسخت آشپزخانه را تمیز کنید.

بهداشت

سطوح کوارتز غیر متخلخل هستند. این ماده با فشردن بیت های کوارتز خرد شده و رزین مهندسی می‌شود تا زمانی که هیچ فاصله ای بین آن ها باقی نماند. بدون منافذی که آب، رنگدانه های رنگی و میکروب ها را به دام می‌اندازد، محیط مساعد برای تکثیر میکروب ها را از بین می‌برد. به همین دلیل است که اکثر میزهای کوارتز دارای گواهی NSF هستند تا به شما اطمینان دهند که برای تهیه غذا ایمن است. NSF یک نهاد اعتباربخشی شخص ثالث است که اطمینان می‌دهد محصولات مورد استفاده شما استاندارد های سختگیرانه ای را برای حفاظت از سلامت عمومی رعایت می‌کند.

هزینه

کوارتز به دلیل کیفیت برتر، نسبتا گرانتر از صفحات کورین است. با این حال، با دوام و مزایای طولانی مدت آن، ارزش هر ریال هزینه را دارد.

میزهای کوارتز یا کورین برای  کابینت ممبران شما بهتر است؟

پاسخ به این سوال بستگی به بودجه شما، اهداف طراحی شما و نیاز شما به مقاومت دارد. از نظر بودجه، می‌توانید مقدار زیادی یا کمی هزینه کنید. می‌توانید از بین رنگ ها و الگوهای ویژه صفحات آشپزخانه کوارتز سفارشی یکی را انتخاب کنید.

هر دو مواد میزهای مقاوم، بهداشتی و تمیز کردن آسان را ایجاد می‌کنند. با توجه به رنگ هایی که با هر سبکی که برای هر دو موجود است مطابقت دارد، ما باید مزایای منحصر به فرد خود را بررسی کنیم تا تصمیم بگیریم کدام برای شما مناسب است. اگر به یک سطح بدون درز نیاز دارید، یا بودجه شما تا کوارتز افزایش نمی‌یابد، یک میز روی سطح محکم بهترین انتخاب شما است. در غیر این صورت، مقاومت حرارتی کوارتز برتر بیشتر از دیگری برتری دارد.

برای دوام، سطح بالای جامد دوام کمتری نسبت به کوارتز دارد که دوام کمتری نسبت به گرانیت دارد. اگر از مواد با دوام کمتر استفاده کنید، ممکن است به راحتی تفاوت قیمت را در ظاهر شدن هر چند وقت یکبار رویه خرج کنید. سبک ها و گزینه های طراحی با کوارتز انعطاف پذیرتر هستند.

شما عزیزان می توانید با توجه به بودجه، سلیقه و سطح انتظاری که از کابینت های مورد نظر خود برای آشچزخانه تان دارید با کارشناسان مجرب سازادیزاین تماس گرفته و از قیمت کابینت مورد نظر خود مطلع شوید.

همچنین بخوانید:

کابینت ممبران با اپن حزیره

انواع مدل های کابینت ممبران

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید