۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

فاکتورهای مهم در طراحی آشپزخانه مینیمال

آشپزخانه به سبک مینیمال

فهرست عناوین

سبک آشپزخانه مینیمال یکی از سبک‌های بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد. از اصول مهم این سبک زیبایی و سادگی است و برای کسانی که طرفدار طراحی‌های مدرن هستند گزینه مناسبی است. سادگی موجود در این آشپزخانه‌ها باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دلنشین می‌شود. شرکت سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید انواع کابینت آشپزخانه در سبک‌های متفاوت است. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به بررسی فاکتورهای مهم در طراحی آشپزخانه مینیمال بپردازیم.

سبک مینیمال

در واقع سبک مینیمال بر اساس سادگی و به روز بودن قرار گرفته است. این سبک در عین سادگی از جذابیت بسیاری برخوردار است. سبک مینیمال با توجه به زیبایی و ظرافت‌هایی که دارد هیچ‌گاه از مد نخواهد افتاد و همواره در مخاطب خود حس مدرن بودن ایجاد می‌کند. تمامی لوازم و ابزار آشپزی که غیرضروری هستند در این سبک از فضای آشپزخانه برداشته می‌شوند. یکی دیگر از مزایای این سبک آشپزخانه داشتن نظم و مرتب بودن وسایل است.

عوامل مهم در طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال

از جمله عوامل مهم در طراحی آشپزخانه مینیمال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ

یکی از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال رنگ می‌باشد. رنگ مورد استفاده در آشپزخانه‌ها مینیمال بهتر است که روشن باشد، تا حد امکان سعی کنید که از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. لازم به ذکر است که هر چه رنگ انتخابی روشن‌تر باشد، فضای آشپزخانه مدرن‌تر به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از ترکیب رنگ در آشپزخانه خود بهره ببرید سعی کنید که رنگ سفید آن بیشتر باشد. در کل در طراحی آشپزخانه‌های مینیمال سعی کنید از رنگ ‌های خنثی استفاده کنید.

نور پردازی

در سبک مینیمال نور یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و مورد پسند است. نور همواره با خود روشنایی و زیبایی به ارمغان می‌آورد. به منظور فراهم آوردن نور در آشپزخانه خود می‌توانید از پرده‌های نازک و ساده برای پنجره آشپزخانه استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما دارای پنجره نمی‌باشد می‌توانید از لوستر و لامپ‌هایی با نور سفید استفاده کنید. این لامپ‌ها را می‌توانید در قسمت زیرین کابینت‌ها جایگذاری کنید.

طرح و سبک کابینت‌ها و دستگیره کابینت‌ها

یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی آشپزخانه مینیمال باید مورد توجه قرار گیرد سبک کابینت‌های آشپزخانه است. همان گونه که در ابتدای مقاله ذکر کردیم آشپزخانه‌های مینیمال فاقد هر گونه شلوغی هستند، بنابراین کابینت‌ها نیز نباید بسیار پر زرق و برق باشند. در آشپزخانه‌های مینیمال بهتر است که از کابینت‌های ساده، بزرگ و توکار استفاده کنید. همچنین سعی کنید که رنگ طرح کابینت‌ها با رنگ کابینت‌ها هماهنگی داشته باشد و ترجیحا روشن باشد. در آشپزخانه‌های مینیمال مدرن کابینت های بدون دستگیره و مگنتی می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم مواردی بسیار ضروری و مهم در طراحی آشپزخانه مینیمال به شمار می‌روند. اگر در طراحی آشپزخانه خود قصد دارید از مواد و سایل دیگری استفاده کنید با ما همراه باشید، زیرا در ادامه به جزئیات بیشتر آشپزخانه در این سبک طراحی می‌پردازیم.

آشپزخانه مینیمال

چوب در طراحی آشپزخانه مینیمال

چوب یکی از مواردی است که می‌تواند به آشپزخانه مینیمال گرما ببخشد. در صورت استفاده از هر گونه چوبی (راش، گردو، روس،نراد) در طراحی مینیمال آن را پرداخت نکنید تا حس طبیعی بودن آن از بین نرود.

فلز در طراحی آشپزخانه مینیمال

استفاده از اشیا فلزی در این سبک آشپزخانه بسیار مناسب است. می توانید میز کار و یا قفسه های خود را از جنس استیل انتخاب کنید، اما در انتخاب رنگ دقت کافی داشته باشید.

سنگ در طراحی آشپزخانه مینیمال

سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت برای به کار بردن در آشپزخانه‌های مینیمال مناسب هستند. در انتخاب سنگ برای آشپزخانه بهتر است که سنگ‌هایی را انتخاب کنید که دارای جلای بیشتری هستند، زیرا این نوع سنگ‌ها قابلیت بازتاب نور دارند و می‌توانند آشپزخانه شما را نورانی‌تر کنند.

شیشه در طراحی آشپزخانه مینیمال

در انتخاب اجناس شیشه ای برای آشپزخانه‌های مینیمال آن‌هایی را انتخاب کنید که شفاف و ساده هستند. به عنوان مثال لیوان‌هایی ساده و شفاف انتخاب کنید.

کفپوش در طراحی آشپزخانه‌های مینیمال

در زمان انتخاب کفپوش برای آشپزخانه مینیمال به دوام و استحکام کفپوش‌ها دقت کنید. توصیه می‌شود که برای کفپوش از چوب، سرامیک و یا پارکت استفاده شود، زیرا دارای مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خراش هستند.

آشپزخانه زیبا به سبک مینیمال

بین کابینتی در آشپزخانه های مینیمال

یکی از عواملی که می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آشپزخانه‌های مینیمال داشته باشد، بین کابینتی‌های ساده و شیک می‌باشد. می‌توانید بین کابینتی‌های خود را از جنس‌های گلاس، شیشه، استیل، آلومینیوم و … تهیه کنید.

صفحه کابینت در آشپزخانه مینیمال

در آشپزخانه‌های مینیمال یکی از تاثیرگذارترین اشیا صفحه کابینت است. سعی کنید صفحه کابینت آشپزخانه خود را بادوام و شیک انتخاب کنید. به همین منظور می‌توانید از عناصری مانند گرانیت، مرمر، کورین و یا حتی کابینت ساده ام دی اف استفاده کنید.

و در آخر باید بگوییم که در طراحی آشپزخانه‌های مینیمال تا جایی که امکان دارد باید از رنگ‌های روشن و خنثی و وسایلی با طراحی ساده و شیک استفاده کنید. از آن‌جایی‌که هدف از طراحی آشپزخانه‌های مینیمال فراهم آوردن محیطی آرام و دنج در محیط خانه است تا جایی که ممکن است باید از شلوغی در طراحی دوری کرد. شرکت سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‌های طراحی انواع کابینت به ویژه کابینت‌های مدرن و مناسب آشپزخانه‌های مینیمال در ایران می‌باشد. شما عزیزان در هر کجای ایران که زندگی می‌کنید می‌توانید با مراجعه به وبسایت سازا دیزاین علاوه بر سفارش و خرید کابینت‌های مورد نظر خود، نمونه کارهای کابینت های گلاس و انواع مختلف کابینت را مشاهده کنید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید