021-22314022

مقابله با حرارت در کابینت ممبران

فهرست عناوین

کابینت ممبران چیست؟

یکی از پرکاربرترین قسمت هر آشپزخانه ای کابینت است. داشتن کابینت می تواند به آشپزخانه نظم دهد و برای پیدا کردن وسایل آشپزخانه هیچ مشکلی نداشته باشیم. یکی از انواع کابینت که امروزه در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد کابینت آشپزخانه ممبران است. کابینت ممبران که یکی از انواع جدید کابینت ها به شمار می رود به سرعت توانسته جای خود را در بازار پیدا کند و روز به روز به میزان مشتریان آن افزوده می شود. این کابینت ها که در مدل ها و رنگ های متفاوت وجود دارند و به راحتی می توان بر روی آن‌ها طرح های مورد نظر را با استفاده از دستگاه سی ان سی پیاده کرد.  در ساخت این کابینت لوکس از روکش ممبران استفاده شده است. روکش PVC ممبران بر روی ام دی اف کشیده می شود و با کمک چسب و وسایل خاص روکش وکیوم می‌شود. در این کابینت ها به دلیل گرانی ممبران، معمولاً سمت بیرونی کابینت روکش ممبران دارد و برای سطح داخلی از پی وی سی سفید استفاده می کنند.

مزایای کابینت ممبران

شما می توانید از کابینت آشپزخانه ممبران که در طرح های مدرن و کلاسیک ساخته می شوند استفاده کنید. این نوع از کابینت دارای ظاهر و تنوع بسیاری است که در ادامه به ان می پردازیم.

قیمت مناسب

کابینت ممبران به علت اینکه در یک طرف از ورق PVC استفاده می شود و در طرف دیگر آن از ام دی اف ساخته می شود، همین دلیل باعث شده است که از قیمت مناسبی برخوردار باشد. شما می توانید با بهترین قیمت یک کابینت شیک و جذاب در آشپزخانه خود داشته باشید که یکی از مزایای کابینت ممبران است. کابینت ممبران نسبت به کابینت های چوبی قیمت مناسبی دارند. از کابینت های ممبران می توان به عنوان کابینت های مقرون به صرفه و با قیمت مناسب یاد کرد. می توان از آن‌ها در طراحی و دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده کرد و با توجه به اندازه مورد نظر و طراحی هایی که می خواهید بر روی آن انجام شود قیمت کابینت شما مشخص می شود.

طرح های کلاسیک و مدرن

همان طور که اشاره کردیم کابینت ممبران در طرح های مدرن و کلاسیک ساخته می شوند که شما می توانید از زیبایی این دو طرح بهره ببرید. یکی از جذاب شدن کابینت ممبران نقش و نگارهایی که است که بر روی آن ها حک می شود که جلوه آشپزخانه شما را دو چندان می کند. به راحتی با هزینه ای اندک می توان طرح زیبای کلاسیکی بر روی این نوع کابینت ها اجرا کرد.

 تنوع رنگ

کابینت ممبران تنوع رنگی بسیار بالایی دارد که شما می توانید نسبت به دکوراسیون آشپزخانه خود رنگ کابینت خود را انتخاب و به راحتی ست کنید. تنوع در طرح و رنگ روکش ممبران یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این نوع روکش محسوب می شود. یعنی شما با استفاده از تکنولوژی جدید می توانید انواع طرح ها را با روکش وکیوم ممبران بر روی ام دی اف خود پیاده نمایید.

حس خوب چوب

این نوع از کابینت بر خلاف کابینت های دیگر مدل تقلبی ندارد و شما می توانید حس خوب چوب را در آشپزخانه خود داشته باشید. همچنین کابینت از جنس چوب، قیمت بسیار بالایی دارند. برای اینکه حس خوب چوب را در آشپزخانه خود داشته باشید می توانید از کابینت ممبران استفاده کنید.

عدم وجود درز

هنگامی که روکش PVC به صورت کامل و یکپارچه بر روی ام دی اف قرار میگیرد. درز و حفره ها را کاملا از بین می برد که این امر باعث می شود دوام و زیبایی کابینت بسیار بالا برود و از مشکلاتی که بعضی کابینت ها دارند جلوگیری می کند.

عدم نفوذ آب

به علت نحوه ساخت کابینت ممبران می توان آن را یکی از انواع کابینت های مقاوم در برابر رطوبت و آب دانست. کابینت ممبران را می توانید به راحتی با اب تمیز کنید که بر خلاف کابینت چوبی شما نیاز ندارید برای برگرداندن جلوه چوب از روغن استفاده کنید. از نظر نوع مقاومت، کابینت با روکش ممبران در برابر نفوذ آب و رطوبت قوی است و علت آن این است که از لایه های ام دی اف بسیاری تشکیل شده است.

سطوح خیس را فوراً خشک کنید و اجازه ندهید که آب و رطوبت مدت زمان زیادی روی سطح کابینت شما بماند. چوب با هر روکشی تا مدت زمان خاصی در برابر نفوذ آب مقاومت می کند و ممکن است بعد از گذشت از زمان مذکور آب به چوب نفوذ کرده و موجب تخریب آن خواهد شد.

انعطاف پذیری روکش ممبران

یکی دیگر از ویژگی های متمایز کننده این نوع چوب، قابلیت انعطاف پذیری ممبران است. از این مزیت برای ایجاد سطوح ابزار خورده و لبه های فرم دار یا فرز خورده استفاده می کنند. همچنین برخی درب های کابینتی به ماشین کاری عمیق نیاز دارند که روکش PVC برای این مورد مناسب خواهد بود.

رابطه حرارت و دوام کابینت ممبران

آیا چیز خاصی مانند یک نوع محافظ برای کابینت های آشپزخانه ای که در نزدیکی حرارت، بخار آب یا اجاق گاز هستند وجود دارد  که از آسیب جلوگیری کند؟ این یک مسئله رایج است که بسیاری با آن برخورد خواهند داشت. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید و روش هایی برای محافظت از کابینت آشپزخانه شما در برابر بخار و آسیب گرما وجود دارد. اولین مرحله را می توان تولید و آماده سازی چوب دانست. در حقیقت چسبی که در کابینت ممبران استفاده می شود می تواند دمای 85 سانتی گراد گرما را تحمل کند. اما توجه داشته باشید که مقاومت روکش کابینت ممبران به این دو نکته که اشاره می کنیم مرتبط است:

  1. کابینت ساز باید از چسب مخصوص و بسیار مرغوب استفاده کند.
  2. در مرحله چسب کاری باید به اندازه کافی از چسب استفاده شود.

یک کابینت ساز باید این مراحل را با دقت و حرفه ای انجام دهد و هیچ گونه کم کاری را در این مرحله انجام ندهد. اگر کابینت ساز این مراحل را به طور دقیق انجام دهد، حرارت به هیچ عنوان نمی تواند بر روی روکش ممبران تاثیر بگذارد و باعث خراب شدن آن شود. تنها جایی که در قسمت آشپزخانه در معرض حرارت است کابینت اطراف اجاق گاز است که در هنگام سفارش کابینت ممبران باید در نظر گرفته شود رعایت فواصل استاندارد از اجاق گاز در طرفین و بالا میباشد و این نکات در حین طراحی کابینت آشپزخانه باید در نظر گرفته شود.

مرحله بعدی استفاده از یک هود یا تهویه مناسب با فیلترهایی که به طور منظم تعویض یا تمیز می شوند، بهترین خط دفاعی شما برای محافظت از کابینت شماست. فراموش نکنید که هیچ جایگزینی برای هدایت گرما و بخار از سطوح چوبی وجود ندارد.

استفاده از شیلدهای حرارتی نیز از دیگر روش های مقابله با آسیب دیدگی روکش های چوبی است. این محصولات، همانطور که از نامشان پیدا است، به انحراف گرما و بخار خروجی از اجاق گاز، لوازم حرارتی، اجاق توستر و … کمک می کنند. تولیدکنندگان انواع مختلفی از ورق ها و شیلدهای محافظت از حرارت را ارائه می دهند و شما می توانید آنها را به راحتی تهیه کنید.

همچنین بخوانید:

صفحه کورین کابینت ممبران

کابینت ممبران با اپن جزیره

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید