021-22314022

تفاوت کابینت های گلاس و پلی‌گلاس

فهرست عناوین

هر دو این کابینت های مورد بحث دارای درخشندگی و زیبایی هستند. کابینت های گلاس و  کابینت پلی گلاس نوعی از کابینت مدرن محسوب می شوند. کابینت پلی گلاس و های گلاس در نگاه اول به یکدیگر شباهت دارند. اما بهتر است که بدانید این دو کابینت از مواد و کیفیت های مختلفی برخوردار هستند. همین طور قیمت این دو کابینت های گلاس و پلی گلاس نیز با یکدیگر متفاوت است. از جمله چشم گیری ترین کابینت های آشپزخانه، کابینت های گلاس و کابینت پلی گلاس می باشند. کابینت مدرن یکی از کابینت هایی است که اکثر افراد تمایل به استفاده به عنوان کابینت آشپزخانه دارند. دلیل این امر این است که کابینت مدرن مخصوصا به دلیل این که دارای سبک ساده ایست بیش تر مورد پسند سایر افراد قرار می گیرد و می توان آن ها را در هر نوع آشپزخانه ای با هر ابعادی مورد استفاده قرار داد. در ابتدا به توضیحاتی درباره خوده کابینت های گلاس و پلی گلاس می پردازیم.

کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت های گلاس چیست؟

صفحات های گلاس ساخته شده از ورقات MDF هستند. یعنی مغز کابینت های گلاس از این ماده ایجاد شده است و سپس یک روکش بر روی آن قرار می گیرد. MDF ها از خرده های ریز چوب به دست می آیند. سپس آن ها را در دستگاه متراکم می کنند و تحت تاثیر دما و فشار به صورت یک تخته فیبر در می آیند. پس همان طور که متوجه شدید ام دی اف ماده اولیه برای ساخت بسیاری از کابینت ها است و تنها تفاوت آن ها در روکش است که باعث می شود به نام های مختلفی صدا زده بشوند. حال وقتی که این ماده با پلکسی گلاس پوشیده می شود تبدیل به های گلاس می گردد. پلکسی گلاس ماده ای در حالت پلی کربنات است.
این ماده باعث می شود تا ظاهر کابینت های گلاس شبیه به شیشه بنظر برسد. نکته جالب این است که این کابینت ها ظاهری شفاف تر از شیشه دارند اما وزن آن ها کمتر و دوامشان بیش تر است. براقیت کابینت های گلاس موجب می شود تا شکل آن ها شبیه به آینه بنظر برسند و شما می توانید حتی انعکاس خود را در کابینت ببینید. به دلیل این که نور به خوبی از کابینت بازتاب می شود در نتیجه فضای آشپزخانه وسیع تر بنظر می رسد. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید از کابینت های گلاس به رنگ روشن استفاده کنید.

همچنین بخوانید: طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

کابینت پلی گلاس چیست

این کابینت ها نیز همانند کابینت های گلاس از MDF ساخته شده اند. ساخت این کابینت به این صورت است که پوشش محافظ ملامینه بر روی MDF کشیده می شود بعد از آن روکشی از جنس پلی استر بر روی آن قرار می گیرد. پلی استر موجب می شود تا دوام کابینت بالاتر رود. همین طور باعث درخشندگی آن نیز می گردد. برای این که پلی استر به خوبی بر روی پلی گلاس قرار گیرد باید طی چندین مرحله به آن حرارت داده شود. در هنگام انتخاب رنگ کابینت پلی گلاس باید به رنگ ملامینه توجه کرد. پلی گلس ها دوام بالاتری نسبت به های گلاس دارند. هر دو کابینت پلی گلاس و های گلاس بسیار براق هستند و در نگاه اول به یکدیگر شباهت دارند ولی این دو کابینت ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

تفاوت های کابینت پلی گلاس و های گلاس

کابینت آشپزخانه پلی گلاس

درخشش کابینت پلی گلاس از های گلاس بیش تر است. کابینت پلی گلاس به دلیل این که پلی استر در آن استفاده شده است دارای سطح صیقلی تری است و همین طور صاف تر می باشد.
کابینت پلی گلاس و های گلاس از لحاظ انعکاس نور به طور یکسان عمل می کنند و هر دو آن ها باعث می شوند که آشپزخانه نورانی تر شود. همان طور که قبلا هم گفتیم چون پلی گلاس صاف تر است در نتیجه می تواند نور بیش تری را نسبت به های گلاس از خود منعکس کند. کابینت های گلاس در مقابل خط آسیب پذیر است به همین دلیل برای استفاده به عنوان پیشخوان مناسب نمی شد ولی کابینت پلی گلاس از این لحاظ مشکلی ندارد. علت آن بهره بردن از روکش پلی استر است.

اگر خط و خطوط بر روی کابینت های گلاس بیوفتد باعث می شود که مقاومت آن نسبت به آب کاهش یابد وگرنه می تواند به خوبی در برابر رطوبت مقاومت کند. کابینت های پلی گلاس از این منظر مقاوم تر هستند و می توانند به خوبی در مقابل رطوبت مقاومت کنند.
هر دو این کابینت ها از نظر زیبایی چیزی کم ندارند و فقط کابینت پلی گلاس انعطاف پذیری بیش تری دارد. این امر باعث می شود که بتوان آن را راحت تر برش داد.
کثیفی و لک روی کابینت های گلاس نسبت به پلی گلاس بیش تر دیده می شود زیرا خط و خطوطی که بر روی آن ها باقی می ماند باعث می شود تا بیش تر به چشم بیایند. همین امر باعث می شود تا نیاز به تمیز کاری آن ها نیز بالاتر رود.

همچنین بخوانید:

معرفی کابینت ممبران سفید صدفی

کابینت ام دی اف نسکافه ای

 

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید