۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

دوام و ماندگاری کابینت ممبران

فهرست عناوین

یکی از پر اهمیت ترین بخش های خانه، آشپزخانه آن است که یکی از قسمت های کاربردی و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود. کابینت های دکور آشپزخانه از جنس های متنوعی ساخته می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص خود هستند.

کابینت ممبران یکی از پر طرفدارترین کابینت های حال حاضر می باشد که ویژگی های چشم گیرش آن را به یکی از پر استفاده ترین های بازار تبدیل نموده است.

برای آشنایی بیشتر با خصوصیات ممبران پیشنهاد می شود مقالات دیگر در رابطه با کابینت ممبران نظیر “ظرافت و زیبایی کابینت ممبران” یا ” انواع مدل های کابینت ممبران” را مطالعه فرمایید تا با دانش بالایی پا به خرید ممبران بگذارید.

باید در نظر داشت که دکوراسیون آشپزخانه وابستگی بالایی به جنس و طرح کابینت داشته و زیبایی خانه رابطه مستقیمی با زیبایی کابینت ها دارد.

کابینت ممبران، کابینتی است که در آن از روکش های ممبران استفاده شده باشد. به عبارت دیگر ممبران ، روکش پی وی سی می باشد که بر بستر جنس های مختلف نظیر ام دی اف کشیده می شود.

معمولا کابینت ممبران را با کابینت کلاسیک یکی می دانند ، اما این تصور اشتباه است چرا که در واقع ممبران هم می تواند کلاسیک باشد و هم مدرن.

ممبران دارای تنوع طرحی بسیاری می باشد که از نظر قیمت نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. نحوه قیمت گذاری کابینت ممبران دارای معیار های مختلفی است که در مقاله ” نحوه قیمت گذاری کابینت ممبران ” کاملا اشاره شده است.

هنگام خرید کابینت یکی از مهمترین فاکتور های لازم برای مناسب بودن کابینت ، دوام و ماندگاری آن می باشد که حتی گاهی پیش از زیبایی به چشم می آید.

استفاده از چوب در این کابینت موجب شده تا کابینت ممبران ، وزن سبکی داشته باشد که این قضیه باعث می شود فشار کمتری به جک ها و ریل آن وارد شود. در نتیجه طول عمر و دوام آن بیشتر خواهد شد.

ماندگاری و عمر بالای کابینت ممبران

قطعات و لوازم جانبی کابینت ممبران از دوام خوبی برخوردارند و این مسئله به این معناست که علاوه بر طول عمر بالا کابینت، هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کاهش یافته و به خاطر همین، خرج مالی کمتری پیش روی شما خواهد گذاشت.

موضوع بسیار مهمی در رابطه با دوام کابینت ممبران وجود دارد که آن استفاده از مواد متریال نامرغوب توسط مجری غیر حرفه ای است. این مسئله اما تنها مخصوص کابینت ممبران نبوده و در همه کابینت ها مشاهده می شود اما در ممبران بیش از بقیه به چشم می خورد.

به عبارت دیگر ، تاثیر استفاده از جنس ضعیف و کار بی کیفیت توسط سازنده بی تجربه ، کیفیت کار را کاهش داده و در ممبران این افت کیفیت از درصد بالایی برخوردار است.

همانطور که گفته شد ، کیفیت تنوع اجرا در ممبران متنوع است. یعنی دوام و ماندگاری کابینت های ممبران به سازنده آن بستگی دارد. ممکن است سازنده شما در مرحله روکش ، این کار را به یک کارگاه معمولی بسپارد یا اینکه از چسب بی کیفیت استفاده کند که برای شما گران تمام خواهد شد.

خلاصه ، تنها راه حل این مشکل این است که کارتان را به یک فرد مطمئن بسپارید تا گیر آدم غیر حرفه ای نیفتید و از یک کار با کیفیت محروم نشوید.

یکی دیگر از موضوعات در دوام کابینت ممبران ، ظرافت بالای کاری آن می باشد. اگر طرح شما دارای نقش و نگار های متنوع با شکل های کوچک باشد ، نبایست منتظر یک کار بسیار ظریف باشید چراکه از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

کابینت ممبران در برابر رطوبت آسیپ پذیر نمی باشد و مقاوت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین روکش آن ضد آب بوده و عایق حرارتی محسوب می شود که  باعث رضایت شما از روکش آن خواهد شد. ممبران به راحتی تمیز خواهد شد و لکه ها جایی بر روی ممبران نخواهند داشت.

اگرچه ممبران در برابر رطوبت و حرارت ، برتری دارد اما مقابل اجسام تیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت. باید بسیار مراقب باشید تا یک وقت برخورد فیزیکی بین جسمی نوک تیز و کابینتتان صورت نگیرد چرا که ممبران بسیار آسیپ پذیر می باشد.

همچنین ممبران به نور حساسیت دارد و به مرور زمان اثراتش را نشان خواهد داد که ممکن است شاهد تغییر رنگ در روکش کابینت های ممبران باشید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید