021-22314022

آشنایی با کابینت مدرن و آشپزخانه مدرن

فهرست عناوین

به طرح هایی از کابینت ها و آشپز خانه ها مدرن گفته می شود که سادگی اجزا در آن ها وجود دارد. با سازا دیزاین همراه باشید.

برای سادگی کابینت مدرن می توان به این اشاره کرد که در این نوع کابینت ها کمتر از درب هایی که دارای معرق یا منبت کاری هستند استفاده می شود یا درب‌ هایی که سطح منحنی یا بالشی شکل دارند در آن ها کمتر در نظر گرفته می شود. از تاج‌ ها و پاخور های پر نقش و نگار به ندرت بهره برده می شود و یا کلاً مورد استفاده قرار نمی گیردند. دستگیره‌ ها با نقش های زیبای سنتی در این کابینت ها استفاده ندارند. کابینت‌ های مدرن ، معمولاً سطوحی صاف دارند و لبه های اجزای مختلف آن ها به نرمی کنار هم قرار می‌گیرد.

استفاده از متریال‌ های جدید و بازی با انواع رنگ‌ ها در کابینت آشپزخانه های مدرن و کابینت های مدرن نقش زیادی دارد. به طور کلی کابینت های مدرن حس صنعتی بودن، جدید بودن و در عین حال تلفیق زیبایی و سادگی رو به بیننده القا می‌کنند.

نکته ی قابل توجه این است که مطالب ذکر شده همگی نسبی هستند و به این صورت نیست که یک خط معینی بین کابینت و آشپزخانه مدرن و کلاسیک وجود داشته باشد؛ در اکثر مواقع طرح کابینت آشپزخانه، تلفیقی از پارامتر های مدرن و کلاسیک است.

در ادامه تصاویری از مدل های مختلف آشپزخانه های مدرن را با هم می‌بینیم.

کابینت مدرن به دور از الگوهای مرسوم

این طرح خاص نشان دهنده این است که می توانید از الگو های مرسوم برای طراحی یک کابینت و آشپزخانه مدرن فاصله بگیرید. در این طرح یک پوسته ی صاف و پیوسته که با طرح‌ های نسبتا فانتزی و حفره‌ای شکل دیواره بین آشپزخانه و پذیرایی رو تشکیل داده است مشاهده می کنید. در نظر برخی سلیقه‌ ها ، این یک طرح مدرن تحسین برانگیز است. انتخاب این گونه طرح در منازل باید بسیار با دقت انجام شود تا با هماهنگی دکوراسیون داخلی ، منزل را بسیار خوب جلوه دهد. با توجه به طرح نیز اجرای چنین طرح هایی به مراتب دشوار تر است.


کابینت مدرن مشکی

معمولا خانم های ایرانی حاضر نیستند تا کابینت های کاملاً مشکی را برای آشپزخانه های خود استفاده کنند به همین دلیل این نوع کابینت را آوردیم تا یک کابینت مدرن مشکی رو ببینید و حسش را کمی تجربه کنید. مشکی مات ، رنگ خیلی لوکسی ب حساب می آید اما اینکه واقعاً برای یک آشپزخانه مدرن خوب عمل می کند یا خیر به سلیقه طراح وابسته است. البته در این تصویر هم کابینت کاملاً سیاه است اما طرح کلی آشپزخانه با رنگ‌ های روشن ، طراحی گشته و با تضاد رنگ مشکی این ترکیب را مدرن کرده است. در کل رنگ مشکی رنگی است که نشان از لوکس بودن و خاص بودن را دارد اما به دلیل اینکه رنگ سوگواری نیز شناخته می شود استفاده از آن در دکوراسیون منزل کمتر دیده می شود.


همین طور بخوانید درباره تفاوت کابینت ام دی اف و نئوپان

کابینت مدرن با رنگ شخصی

برخی از افراد رنگی اختصاصی را برای لوازم و لباس های خود در نظر می گیرند که می توانند این رنگ را در دکوراسیون منز خود نیز استفاده کنند. حال آن رنگ می تواند در کابینت های مدرن آشپزخانه مورد اسفاده قرار گیرد. در این طرح یکی از این مدل کابینت های مدرن با رنگ اختصاصی را مشاهده می کنید. در این طرح کابینت ها با رنگ کاملا یکدست آبی روشن در کنار هم قرار گرفته اند و جلوه بسیار زیبایی را به آشپزخانه بخشیده اند. انتخاب رنگ های اختصاصی در دکوراسیون منزل و آشپزخانه نیز یک عمل منحصر به فرد است که می تواند منزل شما را برای افراد بسیار جذاب نشان دهد.

همین طور بخوانید درباره تفاوت کابینت های گلاس و پلی گلاس

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید