021-22314022

کابینت نئو کلاسیک سبکی تلفیقی از معماری مدرن و کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

فهرست عناوین

احتمالا تاکنون نام کابینت نئوکلاسیک به گوشتان رسیده است. کابینت نئوکلاسیک نسل جدیدی از کابینت کلاسیک آشپزخانه است که در مقایسه که کابینت کلاسیک طراحی ساده تری دارد. کابینت نئوکلاسیک سبکی از طراحی کابینت است که با رعایت چارچوب اصلی کابینت کلاسیک به در جهت مدرنیته حرکت میکند. این سبک از کابینت با داشتن ویژگی های منحصربفرد بهره گرفته از طراحی مدرن و کلاسیک جایگاه قابل قبولی را در میان انواع کابینت های پرطرفدار موجود در بازار به خود اختصاص داده است.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و یادآور سبکی از معماری است که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. کابینت نئوکلاسیک درواقع نوعی از کابینت کلاسیک است که با بهره گیری از المان های طراحی مدرن تا حد امکان ساده شده است و جایگاهی میان سبک معماری کلاسیک و مدرن را به خود اختصاص داده است. این کابینت در عین شیک بودن دارای نمادهای تزئینی ساده است که نمایی مدرن و چشمگیر ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های کلاسیک‌، توامان با مدرنیته و سادگی است.

کابینت نئوکلاسیک

انواع کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک را براساس نوع و کیفیت چوبی که برای ساخت آن ها استفاده میشود دسته بندی میکنند:

  • کابینت نئوکلاسیک چوبی
  • کابینت نئوکلاسیک MDF (با روکش چوب طبیعی، PVC)
  • کابینت نئوکلاسیک MDF

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک

به عنوان بارزترین خصوصیت کابینت های کلاسیک میتوان به وجود تزئینات مجلل و پر زرق‌وبرق، انواع درب‌های منبت کاری شده، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های گران قیمت و شکیل آن ها اشاره کرد که به طور کلی یادآور طراحی آشپزخانه خانه های اشرافی است. استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن موجب طراحی کابینت های نئوکلاسیک شده که بزرگ ترین تفاوت آن ها با کابینت کلاسیک  عدم به کارگیری ایتم های فاخر و طراحی های مجلل و درواقع شکل ظاهری ساده آن ها میباشد.

از دیگر تفاوت های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرایند طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک کوتاه تر و آسان تر است. تولید کابینت کلاسیک به علت ریزه کاری و منبت کاری زیاد نیاز زمان کار بیشتر و نجارهای خبره دارد.
  • هزینه طراحی و ساخت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک کمتر است و در نتیجه گزینه مقرون صرفه ای به شمار می اید.
  • ازنظر ظاهری مدرن تر از کابینت کلاسیک است و با سایر تجهیزات مدرن و به روز مطابقت بیشتری دارد.
  • تمیز نگه داشتن کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت کلاسیک بسیار آسان تر است.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

  • کابینت های نئوکلاسیک به گونه ای طراحی شده اند که معمولا ارتفاعات بلند تا نزدیک سقف آشپزخانه دارند بنابراین در دسته کابینت های جادار قرار میگیرند
  • این کابینت ها برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب اند اما برای کاربری هرچه بیشتر توصیه میشود از آن ها در فضاهای بزرگ تر استفاده شود.
  • کابینت های نئوکلاسیک اغلب در رنگ های خنثی و یا سرد طراحی میشوند. یکی از متداول ترین رنگ ها در طراحی کابینت های نئوکلاسک طوسی است.
  • در طراحی کابینت نئوکلاسیک از خطوط ساده منحنی و دایره وار به وفور استفاده میشود
  • یکی از متریال پرکابرد در کابینت نئوکلاسیک سنگ است که به عنوان پیشخوان و یا روکابینتی مورد استفاده قرار میگیرد
  • برای طراحی این کابینت ها از المان های زیبایی ساده استفاده میشود و جزییات ظریف آن ها به راحتی قابل مشاهده است
  • یکی از مهم تریم عوامل در طراحی کابینات نئوکلاسیک دقت به وجود تقارن است

کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک

عوامل مختلفی در تعیین قیمت کابینت نئوکلاسیک دخیل هستند. هر کدام  از این عوامل در کاهش یا افزایش قیمت تمام شدهی کابینت موثر هستند. هر چه طرح ایجاد شده بر روی کابینت بیشتر باشد، طبیعتا قیمت کابینت افزایش می یابد و هر چه از متریال با ارزش تری در ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده شود به نسبت قیمت آن افزایش می یابد.

کابینت نئو کلاسیک تمام چوب، به دلیل استفاده از چوب طبیعی، در زمره‌ی کابینت‌های گران قیمت قرار میگیرد. نوع چوب درختی که در طراحی و ساخت کابینت مورد استفاده قرار میگیرد تاثیر بسزایی در تعیین قیمت کابینت دارد همچنین میزان کاری که بر روی چوب میشود؛ نقش ها، منبت کاری ها هرچه بیشتر و پرکارتر باشد قیمت نهایی کابینت گران تر میشود.

سخن پایانی

اگر شما هم از طرفداران طراحی به سبک اشرافی و المان های تجملاتی نیستید و به مدل‌های ساده و مدرن نیز چندان علاقه‌ای ندارید، ما به شما کابینت نئوکلاسیک را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل از کابینت آشپزخانه، یک دکوراسیون زیبا و در عین حال شکیل را برای شما به ارمغان می اورد که هم نمای یک کابینت کلاسیک را داراست و هم سادگی و آرامش نهفته در کابینت مدرن را در خود نمایان میکند. پیش از انتخاب کابینت نئوکلاسیک توصیه می‌شود که این نکته را در نظر بگیرید که کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک برای قرار دادن در فضاهای بزرگ آشپزخانه مناسب تر است. هرچند که امکان طراحی و ساخت این مدل کابینت برای فضاهای کوچک تر فراهم است اما انتخاب این مدل کابینت برای آپارتمان های کوچک خیلی توصیه نمی‌شود چراکه اندازه این سبک کابینت ها بزرگ است و به کار بردن کابینت های نئوکلاسیک آشپزخانه در فضاهای کوچک باعث از بین رفتن هماهنگی و نظم موجود می شود و این ناهمگونی در محیط آشپزخانه انجام فعالیت های روزانه و رفت و آمد را تا حدی دشوار می‌کند. ولی اگر به دنبال کابینت های ساده و کم هزینه می باشید کابینت های گلاس را می‌توانید با طرح های مختلف و هزینه کم خریداری کنید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1