021-22314022

سر ستون کابینت ممبران

فهرست عناوین

کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک از طرح‌‌‌‌‌‌‌‌هایی تشکیل شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند که فضای بسیار زیبا و دلچسبی را برای شما ایجاد می‌کنند. یکی از قسمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مهم در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستند که به زیباتر شدن آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شما کمک می‌‌کنند و نمای سنتی را ایجاد می‌‌نمایند. وجود سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک شکوه و قدرت در اعصار گذشته و همینطور طرح‌های باستانی رومی ‌‌را یادآوری می‌‌کنند همانطور که می‌‌دانید سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها بر روی ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها قرار می‌‌گیرند و ستون‌های کابینت ممبران دارای طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و کنده‌کاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک و خراطی می‌‌باشد که زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌نماید. سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک چوبی تماماً توسط هنر دست انسان و همینطور کمک‌گیری از ابزارهای خاص کنده‌کاری و خراطی است و با کمک از ماشین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سی‌‌ان‌سی طراحی صورت گرفته که باعث ایجاد نقش و طرح زیبا در آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امروزی می‌شود.

سرستون کابینت ممبران از جمله اجزای مهمی ‌‌است که در کابینت ممبران طرح کلاسیک کاربردهای بسیار زیادی دارد و باعث زیبایی و شکوه هر چه بیشتر این سبک از کابینت آشپزخانه است همانطور که از نام سرستون برمی‌آید به طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مدل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منبت کاری شده که در بالای ستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت آشپزخانه نصب می‌شود سر ستون می‌گویند که باعث زیبایی هرچه بیشتر ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و در واقع فضای کلی آشپزخانه می‌شوند.

ستون و سرستون کابینت ممبران

آنچه به عنوان نمادی از بناهای تاریخی و قدیمی در دوران کهن خصوصاً روم باستان محسوب می‌شود وجود ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها در این دوره است که با استفاده از این ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک نمای اشرافی و باشکوه و کلاسیک به دکوراسیون آشپزخانه می‌‌بخشیم که به عنوان جزئی تزیینی در معماری منزل و آشپزخانه به حساب می‌‌آید. کابینت ممبران و کابینت تمام چوب کلاسیک از انواع کابینت کلاسیک به شمار می‌روند. استفاده از سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منبت کاری شده می‌‌تواند کمک بسیار زیادی در طراحی این نوع کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌ها باشد.

کابینت ممبران چیست و از چه متریالی ساخته شده است؟

اگر در فکر تعویض و نوسازی کابینت آشپزخانه خود هستید احتمالاً نام کابینت ممبران و کابینت وکیوم را شنیده‌اید کابینت ممبران با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌‌شود که از جنس ام‌دی‌اف خام با روکش پی‌وی‌سی است و معمولاً در ساخت کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کلاسیک و حتی کابینت مدرن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. با استفاده و کمک‌گیری از ماشین‌آلات بسیار مدرن و پیشرفته که به نام دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سی‌ان‌سی معروف هستند می‌توان ام‌دی‌اف خام را به طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مدل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دلخواه در آورد و سپس به صورت یکپارچه به وسیله روکش پی‌وی‌سی که لایه ضد رطوبت محسوب می‌‌شود آن را روکش نمود.

در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ممبران طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها به صورت برجسته و در اصطلاح منبت و یا فرورفته به کار می‌‌روند برای ایجاد کردن طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فرورفته طرح مورد نظر را به دستگاه‌های سی‌ان‌سی داده و توسط این دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌ها بر روی سطح ام‌دی‌اف طرح مورد نظر زده شده و سپس روکش می‌‌شود و برای ایجاد طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های برجسته در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ممبران طرح مورد نظر در ابتدا برش داده شده و به صورت  قطعه‌ای جدا بر روی ام‌دی‌اف خام قرار گرفته و چسبانده می‌‌شود و در ادامه به صورت یکپارچه توسط روکش پی‌وی‌سی روکش وکیوم داده می‌شود.

طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مورد نظر در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تمام چوب فارغ از این که برجسته و یا فرو‌‌‌‌‌‌رفته باشند توسط دست هنرمندان بر روی چوب طبیعی ایجاد میشوند و در ادامه سمباده کشیده شده و رنگ زده می‌‌شود.

سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ممبران و نقش آن‌ها در زیبایی کابینت

امروزه با تنوع بسیار زیاد کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک که پر از طرح و مدل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیبا و چشم‌نواز می‌‌باشند می‌‌توان فضای زیبا و دلچسبی را برای آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود به ارمغان آوریم. ستون‌ها و سر‌‌ستون‌ها از جمله بخش های مهم در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستند که با ایجاد نمای سنتی و زیبا باعث هرچه زیباتر شدن آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک می‌‌شوند در واقع استفاده از سرستون ها در کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک نمادی از شکوه و قدرت در اعصار گذشته را تداعی می‌کند.

انواع طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سرستون کابینت ممبران

در سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران می‌توان از اشکال متنوع و متعددی متناسب با طرح و شکل کابینت آشپزخانه و یا مطابق با سلایق مشتریان استفاده نمود ازجمله رایج‌ترین این طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها اشکال اسلیمی‌‌ و سنتی مانند سر‌ستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخت جمشید، طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گل و برگ و گیاهان و همین طور طرح سر حیوانات می‌‌باشد که در سرستون کابینت ممبران مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. اگر شما از طرفداران سادگی هستید بهتر است از سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساده‌تر و اشکال هندسی استفاده نمایید و اگر از طرفداران سبک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شلوغ و پر‌کار هستید می‌‌توانید از طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکار‌تر و شلوغ‌تر در سرستون کابینت ممبران استفاده کنید.

پرکاربردترین طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرستون کابینت ممبران

  • سرستون طرح اسلیمی‌‌
  • سرستون طرح سپاهان
  • سرستون طرح پارسیان
  • سرستون طرح ایوانی
  • سرستون طرح بیستون
  • سرستون طرح گلستان
  • سرستون طرح کسری
  • سرستون طرح رومی‌‌
  • سرستون طرح پاسارگاد
  • سرستون طرح انگشتی
  • سرستون برگ کندری

سرستون کابینت ممبران طرح منبت

یکی از اصلی‌ترین هنرها و صنایع‌دستی بومی‌‌ ایرانیان منبت و منبت‌کاری محسوب می‌‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار و رایج می‌‌باشد ازجمله طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منبت‌کاری شده ایرانی می‌‌توان به طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اسلیمی ‌‌و هندسی موجود در بنای تخت جمشید اشاره نمود که جلوه و نمای هخامنشی و ایرانی به دکوراسیون آشپزخانه می‌‌دهد و باعث باشکوه‌تر شدن فضای آشپزخانه ما می‌شود.

ماندگاری و دوام سرستون کابینت ممبران

ستون‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران و یا اجزای دیگر این نوع کابینت دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستند در واقع هرچه جنس پی‌وی‌سی و چسب مورد استفاده در ساخت کابینت ممبران از جمله سر ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها که مورد استفاده قرار می‌‌گیرند با کیفیت بهتر و مقاوم‌تر باشند طبعاً ماندگاری و دوام کابینت نیز بالاتر خواهد رفت.

آشنایی با اصول و نحوه تمیزکاری سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران

ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران بایستی به صورت مداوم و پی‌درپی تمیز شود به دلیل اینکه این سبک از کابینت با داشتن طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منبت و فرو‌رفته یا برجسته و شیار‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که ذرات گرد و غبار و چربی را به سمت خود جذب کرده و بر روی آن می‌‌نشیند، به همین دلیل این نوع ستون و سرستون کابینت ممبران باید به‌صورت مداوم و پی‌درپی تمیز شده و برای این کار کافی است یک دستمال نم‌دار نخی را به همراه یک مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی، جوش شیرین و یا سرکه آغشته نموده و بر روی این سطوح بکشید.

اگر به صورت مداوم یا متناوب این تمیزکاری صورت نگیرد ذرات چربی و غذا بر روی نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن چسبیده و دیگر تمیزکاری آن دشوار خواهد شد خصوصا اگر رنگ کابینت روشن و سفید باشد بنابراین تمیزکاری هفتگی و ماهیانه با استفاده از یک شوینده سبک می‌‌‌تواند بر روی دوام و زیبایی این کابینت موثر باشد و باعث طول عمر بیشتر کابینت شما گردد.

رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متداول در ستون و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران

معمولاً کابینت‌های کلاسیک در رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سنگین ساخته و طراحی می‌‌شوند. از جمله متداول‌ترین رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌ها در ساخت و طراحی این نوع کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک می‌توان به رنگ سفید، سفید طلایی، طوسی، طیف رنگی قهوه‌ای، خاکستری، طلایی و مشکی، قهوه‌ای سوخته و کمرنگ اشاره کرد البته می‌توان از رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ترکیبی نیز در طراحی و تزئین کابینت ممبران  استفاده نمود.

مثلاً اگر از ترکیب رنگ سفید طلایی استفاده می‌کنید می‌توانید ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها را سفید و سرستون را طلایی رنگ به کار ببرید و یا مثلاً اگر ستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سفید با فرورفتگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طلایی رنگ به کار می‌برید می‌توانید سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ترکیبی از رنگ سفید طلایی را امتحان کنید.

با توجه به اینکه رنگ سرستون‌های کابینت ممبران باید با کابینت هارمونی داشته باشد بنابراین باید تصمیم بگیرید که چه تلفیق رنگی می تواند در فضای آشپزخانه‌تان هماهنگی بیشتر و زیباتری ایجاد کند.

کاربرد سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها کابینت ممبران در کابینت جزیره

اگر در فکر آن هستید که در آشپزخانه خود جزیره داشته باشید استفاده از طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرستون کابینت ممبران بهترین گزینه می‌‌باشد. با به کارگیری سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منبت‌کاری شده و ستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خراطی‌شده در ابعاد مختلف در کابینت جزیره می‌‌توان شکوه، جلوه و زیبایی آشپزخانه خود را چندین برابر کنید فضای آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که مزین به سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک و باشکوه ممبران شود فضای منحصر به فرد و چشم‌نوازی را به محیط آشپزخانه شما می‌‌بخشد.

قیمت سرستون کابینت ممبران

قیمت سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و کابینت ممبران در رنج متوسط و روبه بالا می‌‌باشد طبیعتاً هر چه طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مدل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کار شده در کابینت ممبران و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن شلوغ‌تر و پر کار‌تر باشد بهای آن بیشتر خواهد بود و هرچه سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارای جزئیات بیشتر  باشند گران‌قیمت‌تر خواهند بود. کابینت ممبران به نسبت کابینت تمام چوب از قیمت بسیار ارزان‌تری برخوردار هستند و این مزیت باعث شده است که این مدل از کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌ها در آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند هر چه کیفیت جنس، رنگ و چسبی که در نصب سرستون مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر و مرغوب‌تر باشد به همان اندازه قیمت آن نیز بالاتر می رود. بنابراین این موضوع در قیمت کابینت هم تاثیرگذار خواهد بود.

کلام آخر

بدون شک یکی از زیباترین انواع کابینت کلاسیک که با طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نقوش کلاسیک و سنتی مزین شده و جلوه‌ای مجلل و باشکوه به آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایرانی می‌بخشد کابینت ممبران می‌‌باشد وجود ستون‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرستون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت ممبران که از مهم ترین بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت کلاسیک می‌‌باشد نقش بسیار مهمی‌‌ در زیبایی این کابینت ایفا می‌کند با انتخاب این نوع از کابینت و سر‌ستون ها می‌توانیم فضای عمومی‌‌ آشپزخانه خود را بسیار زیبا و چشم‌نواز نماییم.

همچنین بخوانید:

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید