021-22314022

نورپردازی کابینت ممبران

فهرست عناوین

چندین روش معمول برای مخفی کردن نور زیر کابینت آشپزخانه یا زیر کابینت های بالایی شما وجود دارد. پنهان کردن نورپردازی به پنهان کردن سیم کشی های ناخوشایند نیز کمک می کند و می تواند برای هدایت نور به سمت پایین و به مناطق روی میز کاربرد داشته باشد که از موارد مهم در آشپزخانه است. بسیار مهم است که فعالیت های مخفی کردن نور کابینت را قبل از نصب آن برنامه ریزی کنید، زیرا ممکن است بعداً نتوانید این مورد را اضافه کنید.

انواع محبوب نورپردازی زیر کابینت

نوع نورپردازی زیر کابینت LED، فلورسنت، هالوژن یا زنون، در زیبایی کابینت شما تاثیر زیادی دارند. در این بخش می خواهیم شما را با انواع نور پردازی کابینت ممبران آشنا کنیم.

  • ال ای دی

روشنایی (LED) محبوب ترین و کم مصرف ترین نوع روشنایی زیر کابینت است. ابتدا قیمت لامپ های ال ای دی بسیار زیاد بودند، و فقط از روشنایی آن در مکان های مخصوص مورد استفاده قرار می گرفت. اما در حال حاضر حتی سیستم های روشنایی LED سازگار با خانه های هوشمند مقرون به صرفه تر شده اند (با این وجود هنوز گران ترین انتخاب از بین چهار نوع هستند). LEDهای فعلی همچنین روشنایی پخش شده در کل اتاق را ارائه می دهند که می توانند در وسایل سقفی استفاده شوند و جایگزین لامپ های معمولی رشته ای شوند. در حالی که در ابتدا گران تر بود، لامپ های LED نسبت به همتایان خود دو برابر یا سه برابر بیشتر از زمان خود عمل می کنند. لامپ های ال ای دی گرمای کمتری تولید می کنند که یک ویژگی مثبت در آشپزخانه است و در عین حال دارای زیبایی خاصی هستند. این لامپ ها دارای رنگ های بسیاری هستند که می توانید از آن ها در زیر کابینت ممبران خود مورد استفاده قرار دهید.

  • لامپ فلورسنت یا همان مهتابی

نورپردازی در کابینت ممبران با استفاده از لامپ های مهتابی بسیار مقرون به صرفه است و گرمای زیادی را تولید نمی کند اما باید بگوییم که در برخی از مسائل جذابیت خاصی ندارند. این لامپ های لوله ای تمایل به تولید نور شدید دارند و صدای وزوز آزاردهنده ای دارند. از این لامپ ها نمی توان برای مصارف نیازمند به نور کم استفاده کرد و خاموش روشن شدن مداوم این لامپ ها طول عمر آنها را کم می کند. علاوه بر این، آن ها از بخار جیوه و پوشش فسفر برای تبدیل نور ماوراء بنفش به نور مرئی استفاده می کنند. در صورت خرابی نمی توانید آن ها را در سطل زباله بیندازید. این لامپ ها باید مطابق دستورالعمل های سازمان حفاظت محیط زیست دفع شوند.

  • لامپ های هالوژنی

چراغ های هالوژن از یک ترکیب گازی حاوی بخار هالوژن در داخل لامپ استفاده می کنند. هنگامی که الکتریسیته از طریق رشته عبور می کند، این ترکیب واکنش نشان می دهد و نور سفید روشن ایجاد می کند که امروزه بسیار در کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. چراغ های هالوژن بسیار داغ می شوند و نباید در جاهایی که ممکن است به طور تصادفی لمس شوند، از آن ها استفاده کرد. از نظر کارآیی، لامپ های هالوژن یک گام بالاتر از لامپ های فلورسنت (و چند مرحله بالاتر از لامپ های رشته ای) هستند و بین 25 تا 80 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. آن ها در اکثر دسته ها زیر لامپ زنون و بسیار کمتر از نور LED قرار می گیرند، که شما می توانید با یک انتخاب مناسب و داشتن خلاقیت از این هالوژن ها در کابینت ممبران خود استفاده کرده و جلوه کابینت خود را چند برابر کنید.

  • لامپ های زنون

روشنایی زنون نور سفید و شفافی ایجاد می کند اما برخلاف لامپ های هالوژنی، از فیلامنت استفاده نمی شود. در عوض، یک جریان الکتریکی از طریق گاز زنون موجود در لامپ هدایت می شود و باعث تحریک الکترون ها برای تولید نور می شود. روشنایی زنون در مقایسه با لامپ های هالوژن خنک تر است و همچنین کارآمدتر است. چراغ های LED از چراغ های زنون و هالوژن در هر رده به جز قیمت بیشتر می شوند، اما لامپ های زنون بهترین گزینه با توجه به میزان روشنایی و طول عمر هستند.

نورپردازی کابینت

همچنین بخوانید: طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

نکات مهم هنگام انتخاب نورپردازی کابینت

ولتاژ

ولتاژ روشنایی زیر کابینت به سه نوع اصلی تقسیم می شود: روشنایی ولتاژ خط (120V)، روشنایی ولتاژ پایین (12V یا 24V) و روشنایی باتری. روشنایی ولتاژ خط مستقیماً به سیستم برق خانه شما متصل می شود. لامپ هایی که از این نوع سیستم ولتاژ استفاده می کنند گرمای بیشتری نسبت به روشنایی کم ولتاژ یا باتری تولید می کنند. در صورت نصب ترانسفورماتور برای کاهش ولتاژ از خانه تا 12 ولت یا 24 ولت مورد نیاز، می توانید روشنایی ولتاژ پایین را مستقیماً به خانه وصل کنید. بسیار متداول است که این سیستم ها به سادگی به پریز برق وصل شوند. تفاوت معنی داری بین میانگین صرفه جویی در انرژی، کیفیت نور یا طول عمر ولتاژ خط و روشنایی با ولتاژ پایین وجود ندارد. روشنایی باتری به سیستم برقی خانه متکی نیست، بنابراین نیازی به ترانسفورماتور نیست. ولتاژ باتری برای روشنایی زیر کابینت ممبران از 1.5 ولت تا 10 ولت متغیر است. هرچه ولتاژ بیشتر باشد، باتری قادر به فشار بیشتر است و نور روشن تر خواهد بود.

نورپردازی کابینت ممبران بدون پنهان کاری

برخی از صاحب خانه ها ترجیح می دهند هیچ گونه مخفی کننده ای برای نورپردازی کابینت نداشته باشند و از نشان دادن چراغ زیر کابینت نیز ناراحت نیستند. در این مورد، توصیه می شود نوری را انتخاب کنید که ظاهر زیبا و جذاب باشد. یکی از نکات جالب در نور پردازی زیر کابینت، طراحی مثلث است که محکم به دیوار می نشیند و نور را به صورت زاویه ای به هم متصل می کند تا نور را به یک منطقه مفیدتر بر روی میزها هدایت کند.

نتیجه گیری

استفاده از پتانسیل روشنایی زیر کابینت یا روش مخفی کاری اختیاری است و اجباری نیست. برخی ترجیح می دهند چراغ روشنایی را در معرض دید قرار دهند و برای روشن تر شدن ظاهر، نورپردازی را از دست می دهند. البته، بهتر است شما یک روشنایی شیک تر انتخاب کنید و سیم کشی مرتب داشته باشید، زیرا همه چیز در معرض دید قرار می گیرد. مهم این است که از قبل گزینه اختفای نور مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید، بنابراین کابینت های شما می توانند مطابق آن ساخته شوند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که بعداً قالب زیر نور را اضافه کنید، اما بعضاً به دلیل الزامات ترخیص کد امکان پذیر نیست. اندازه ها و مجوزهای مناسب باید از همان ابتدا در نظر گرفته و طراحی شوند تا اطمینان حاصل شود که شما مطابق قوانین کار می کنید. همیشه با طراح حرفه ای آشپزخانه، طراح داخلی یا پیمانکار عمومی خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اقدامات و ارتفاع طراحی مناسب همچنین مجوزهای ساختمان رعایت شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر از قیمت کابینت با کارشناسان سازادیزاین در ارتباط باشید و از مشاوره های ما بهزه مند شوید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید