۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

طراحی هود مخفی در کابینت

فهرست عناوین

امروزه با توجه به پیشرفت ایده، طراحی های جدیدی عرضه بازار شده است که افراد مطابق روز، از آن ها استفاده می کنند. به عنوان مثال جدیدترین طراحی ها در رابطه با هود کابینت، مدل مخفی و تو کار آن می باشد که شاید در فضای مجازی و… آن را مشاهده کرده باشید. در واقع هودها همیشه نیاز به یک فضایی در بین کابینت ها دارند تا به دلیل لوله کشی، به راحتی هوا رد و بدل شود. به همین دلیل کلا یک فضا را خالی می گذارند تا هود نصب شود‌. حال امروزه برای زیباتر شدن محیط و دکوراسیون آشپزخانه مدل های جدیدی طراحی شده اند که کابینت را به صورت مخفی یا توکار نصب می کنند.

این‌گونه که اگر شما از رو به رو هود را مشاهده کنید، تنها یک کابینت ساده مشاهده می نمایید. حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر نکته و اطلاعاتی که نیاز دارید در رابطه با طراحی هود مخفی در کابینت برای شما شرح دهیم.

هود مخفی کابینت آشپزخانه چیست؟ 

در مطالب بالا اشاره ای به هودهای مخفی کردیم، هودهای مخفی دقیقا همان کاربرد هودهای عادی را دارند اما با این تفاوت که زیر کابینت وصل می شوند تا آشپزخانه و کابینت ها یکدست باشند. همچنین هودها در کل جزو وسایل و اشیاء بسیار ضروری در آشپزخانه هستند که وجود آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. حال خیلی از افراد از طراحی های هودها راضی نیستند و می خواهند که محیط آشپزخانه شیک تر باشد. از همین رو هودهای مخفی طراحی شده اند تا محیط لوکس تری را به افراد هدیه دهند. توجه داشته باشید که هودهای مخفی و توکار، نسبت به هودهای معمولی هزینه بسیار بیشتری دارند و حتما باید افراد مجرب برای نصب اقدام کنند زیرا این کار به تجربه و تخصص بسیار زیادی نیاز دارد. همچنین هودهای مخفی آشپزخانه، در ظاهر همانند یک کابینت می باشند اما زمانی که می خواهید غذا بپزید و به هود نیاز دارید کافی است که صفحه زیر کابینت را لمس نمایید تا کار خود را آغاز کند‌. بهتر است بدانید که طراحی هود مخفی در تمامی کابینت ها اعم از کابینت ممبران، کابینت های گلاس، کابینت ام دی اف، کابینت مدرن و … نیز انجام می شود.

هود مخفی

کاربرد هود مخفی

شاید طبق مباحثی که در بالا ذکر کردیم، سوالی برای شما به وجود آید که اصلا هودها چه کارایی و کاربردی دارند و یا حتی وجود آن ها لازم است یا خیر؛ باید ذکر کنیم هودها امروزه کاربرد بسیاری در آشپزخانه ها دارند. مخصوصا منازل و آشپزخانه هایی که تهویه کمی دارند، باید حتما از هود استفاده کنند زیرا این وسیله ها با قدرت مکش خود، ذرات و هوای درون آشپزخانه را جذب کرده و از طریق لوله های خود خارج می کند.

جالب است بدانید که هود ها می توانند چربی های معلق در هوا را نیز جذب کنند و از ایجاد سطح چربی بر روی وسایل آشپزخانه نیز جلوگیری کنند. هودهای تو کار و مخفی هم دقیقا همان کاربرد را دارند و حتی می توان می گفت کاربرد آن ها بهتر از هودهای معمولی است زیرا به سطح گاز کمی نزدیک ترند و قطعا این مکش هم بیشتر می شود.

مزایای استفاده از هود مخفی 

علاوه بر زیبایی بیشتر آشپزخانه، استفاده از هودهای مخفی مزایای بسیار زیادی دارد. مزایای هود مخفی در کابینت عبارت اند از:

زیبایی

یکی از مهم ترین مزایای هودهای مخفی زیبایی و ظاهری شیک است که چندین بار در مطالب بالا به آن ها اشاره کردیم. در واقع هودهای مخفی با سطح یکدستی که به تمام کابینت ها و آشپزخانه می دهند، محیط به روز تری را ایجاد می کنند. تا قبل از طراحی هود مخفی در کابینت، خیلی از افراد از ظاهر و فضایی که یک هود معمولی ایجاد می کرد، نا راضی بودند. اما در حال حاضر که این وسیله ها به صورت مخفی طراحی شده اند، می توان گفت سخت پسندان نیز می توانند به دلیل کاربرد بسیار بالای هود، آن ها را به صورت مخفی در آشپزخانه خود داشته باشند.

کاربرد ساده تر

معمولا بیشتر هودهای مخفی، به صورت اتوماتیک کار می کنند. البته مدل های دستی آن ها نیز موجود است که هر فردی نسبت به شرایط و بودجه می تواند برای خرید اقدام نماید. حال به دلیل این که هودها در زیر کابینت قرار می گیرند، تنها با سنسور مخصوص خود زمانی که شما غذا پختن را شروع کنید، هودها نیز فعال می شوند. اگر هم هود مدل دستی خود باشد، تنها با یک کلیک یا لمس می توانید آن ها را روشن نمایید.

طراحی هود مخفی آشپزخانه

انواع هودهای مخفی

در کل بیش از چندین طراحی هود مخفی در کابینت وجود  دارد که نسبت به شرایط و حتی سلیقه می توان آن ها را تهیه نمود. حال در ادامه برخی از رایج ترین و پرطرفدارترین مدل های هود مخفی در کابینت را برایتان شرح می دهیم:

هود مخفی با دودکش

هودهای مخفی دودکش دار، هودهایی هستند که باید حتما کابینت آن ها تا سقف ادامه داشته باشند تا دودکش را بپوشانند. اگر این‌گونه نباشد نصف هود در داخل کابینت قرار گرفته و نصفه دیگر خارج است که این موضوع هم ظاهر زشت و ناپسندی را به وجود می آورد.

هود مخفی کشویی

همان طور که از نام این هودها مشخص است، کشویی هستند. یعنی جایگاهی دارند که هود خارج و داخل می‌شود. معمولا این هودها بزرگ‌تر از بقیه هودها هستند اما به دلیل کشویی بودن، فضایی را اشغال نمی کنند. می توان گفت مدل های کشویی، جزو مدرن ترین مدل های هود می باشند.

هود مخفی بدون دودکش

هودهای بدون دودکش هم با وجود این که محفظه ای برای انتقال به بیرون ندارند اما بسیار مکش بالایی دارند. این هودها را می توان در هر نوع کابینتی متصل کرد بدون اینکه نیاز باشد کابینت تا سقف ادامه پیدا کند. توجه داشته باشید قیمت هودها با توجه به مدل و به روز بودن آن ها افزایش می یابد‌. همچنین لازم است بدانید هودهای بدون دودکش، به تخصص بیشتری برای نصب احتیاج دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از هود مخفی و یا قیمت کابینت می توانید با کارشناسان مجرب سازادیزاین تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

طراحی کابینت زیر سینک 

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید