021-22314022

اهمیت رنگ و بافت کابینت ها در طراحی داخلی

فهرست عناوین

در طراحی داخلی رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا رنگ ها توانایی دارند تا ظاهر آشپزخانه را به کلی تغییر دهند و حس آن را متمایز کنند، حتی می توانند دلگیر ترین و تاریک ترین بخش های خانه را هم تغییر دهند. البته توجه به وسعت فضای آشپزخانه برای انتخاب درست رنگ ها بسیار کار دقیق و مهمی می باشد. با سازا همراه باشید.

چنانچه آشپزخانه کوچک و تاریک است نیاز به رنگ های گرم و روشن دارد تا با کمک آن فضا را روشن کند. همچنین یک فضای بزرگ و بی روح نیازمند رنگ هایی تند و جذاب است. باید به این نکته توجه داشت که رنگ ها با نور تغییر میکنند؛ روشنایی طبیعی روز شدت رنگ را افزایش میدهد ولی نورپردازی هوشمندانه میتواند درجه رنگ و حس القایی آن را تغییر دهد.

اگرچه تک رنگ بودن کابینت آشپزخانه همیشه شیک است ، اما چندان منحصر به فرد و خاص نیست . کمی جسارت نیاز است تا بتوان از رنگ های شاد و زنده استفاده کرد.

تأثیر تیرگی و روشنی رنگ بر کابینت آشپزخانه

رنگ های روشن قوی تر از رنگ های تیره به نظر می رسند ز یرا رنگ های روشن نور را بازتاب داده و درخشان به نظر میرسند و همین امر موجب جلب توجه بیشتر میشود.

این قاعده را میتوان در رنگ آمیزی و انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه برای بیشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار برد. اگر فضایی دارای مقادیر متوسطی از رنگ تیره و مقادیر اندکی رنگ روشن باشد چشم به فضای روشن تر جلب میشود. بنابراین مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زیاد استفاده شود.

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سینک ظرف شویی و اجاق گاز و نیز رنگ کف ها وسایر دیوارها بسیاربه چشم می آید.

بنابراین با استفاده جسورانه از رنگ های روشن که جذاب، شاد، پر هیجان و گرم میباشند و نیز قابلیت ایجاد سرزندگی و طراوت بخشی دارند، میتوان آشپزخانه خود را متمایز کرد. این رنگ ها همچنین میتوانند ایرادات احتمالی در محیط را نیز کاهش دهند.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

در معماری مدرن خطوط متقاطع ، سطوح و احجام تیزترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نیستند و ممکن است با نظم کمتری به وجود آمده باشند؛ از این نظر رنگ میتواند بر کیفیت به هم پیوسته این فضا و سطوح آنها تأکید کند.

اگر در فضای آشپزخانه عناصری مجزا دارید سعی کنید هر حجم یا سطح را با رنگی متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. چنین کاری جلوه ای منطقی به فضا میدهد و بدون رنگ این فضاها تهی به نظر میرسند. اغلب اوقات به کار گیری اندکی رنگ در ا ین گونه فضاها بیشترین تأثیر را دارد. هر رنگی باید به طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

میتوان از رنگ های جالب توجه و خیره کننده برای اجزایی چون کابینت ها، کمدها و قفسه ها استفاده کرد. البته در هنگام انتخاب رنگ برای این گونه موارد باید به تناسب کنتراست بسیار دقت شود.

شکستن فضای یکنواخت با استفاده از رنگ های متمایز

به کار گیری یک رنگ در همه بخش های داخلی به خصوص اگر رنگ قوی باشد میتواند بیش از اندازه به چشم آید. وقتی در طراحی، رنگ های قوی مورد استفاده قرار گیرد رنگ های مجاور میتوانند در ترکیب با آنها، هماهنگی خوبی به وجود آورند.

بنابراین گاه شکستن و نقض قوانین هماهنگی رنگ ها میتواند مفید و موثر باشد و یک فضای پر انرژی را نشان دهد.

طراحی یک آشپزخانه با رنگ های گرم که در میان عناصر میتوان از یک رنگ سرد استفاده کرد، می تواند درآشپزخانه احساس خوشایندی را به وجود آورده و رنگ های گرم را دلپذیرتر کند.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید