۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

کابینت فلزی آشپزخانه

فهرست عناوین

اگر می خواهید ظاهر کابینت شما، صنعتی و در عین حال براق و صیقلی باشد و با سلیقه شما هماهنگی نیز متناسب باشد، میتوانید کمدهای ظرف خود را با کابینت های فلزی مدرن و شیک جایگزین کنید. کابینت های فلزی جدید آشپزخانه با کابینت های فلزی قدیمی فوق العاده متفاوت هستند. با سازا همراه باشید.

اگر قبل از آشپزخانه مدرن و امروزی خود که مجهز به وسایل پیشرفته، کاشی های دیوار و پیشخوان سیمانی میباشد، آشپزخانه ای با کابینت های چوبی و قدیمی داشتید، بطور حتم احساس میکردید که آشپزخانه قدیمی تان به دور از هرگونه نظم و زیبایی بوده است.

کابینت فلزی در برابر کابینت چوبی در آشپزخانه

کابینت های چوبی، کابینت های مناسبی هستند و ایراد چشم گیری نیز ندارند و در رنگ ها، اشکال و سلیقه های مختلف به بازار عرضه میشوند. قابل رنگ کردن و لکه گیری هستند و زمانیکه به درستی نصب می شوند، ظاهر بسیار زیبایی دارند.

با این حال کابینت های فلزی نیز فواید خاص خود را دارند. نخستین نکته مثبت در آنها، با دوام بودن آنهاست. بعنوان مثال: میتوان به گاوصندوق ها اشاره کرد که از فولاد ساخته می شوند و در برابر ضربه، سخت و مقاوم هستند و از محتویات خود به خوبی محافظت میکنند.

همه این محاسن در مورد کابینت های فلزی نیز قابل تعمیم میباشد و حتی اگر بدرستی از آنها استفاده نشود همچنان ظاهر خوب خود را حفظ خواهند کرد. علاوه براین شما در منزل خود از ابزارهای فلزی دیگر مانند دستگیره ها استفاده میکنید و این کابینت های فلزی با ابزارهای فلزی نصب شده در خانه شما نیز هماهنگی (هارمونی) ایجاد میکنند.

مزایا و محاسن کابینت فلزی در مقایسه با کابینت چوبی

۱-هرگز به تغییر اساسی نیاز ندارند

با استفاده از کابینت های فلزی دیگر نیاز نخواهید داشت تا درب های آنها را دوباره بسازید. کافیست آن ها را رنگ کنید! در نتیجه برای صرف هزینه های اضافی برای نگهداری و تعمیر نیز صرفه جویی خواهید کرد.

۲-بر اثر رطوبت تاب برنمیدارند

وقتی که در مورد رطوبت صحبت می کنیم، یکی از مشکلات معمول کابینت های چوبی، تاب برداشتن آن ها میباشد. در حالیکه در مورد فلزات، مشکل تاب برداشتن و یا آماس چوب دیده نمیشود.

خرید کابینت فلزی

در هنگام خرید کابینت های فلزی بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید از جمله اینکه: از باز و بسته شدن درست درب ها مطمئن شوید (زمانیکه درب کابینت را رها می کنید از بسته شدن آرام آن اطمینان پیدا کنید).

سپس، از آنجاییکه محیط آشپزخانه ها رطوبت بالایی دارد، لذا خطر زنگ زدگی وجود دارد. پس کابینت های گالوانیزه شده و یا ضد زنگ را انتخاب کنید. بعد، گوشه و کنار کابینت ها را بررسی کنید. در بیشتر موارد، صفحات فلزی به صورت حرفه ای و توسط لیزر برش داده میشوند. دقت کنید که گوشه های کابینت تیز نباشد.

همچنین بهتر است از موادی که سطح آن ها “مات” و یا “بافت دار” است استفاده کنید تا اثر انگشت شما را نشان ندهد.

مشکلات و معایب کابینت فلزی

کابینت های فلزی نیز بدون عیب نیستند. اگرچه بسیار محکم و دارای ظاهری زیبا میباشند ولی باید به مسائلی که ممکن است برایتان دردسرساز شود توجه کنید :

۱-این کابینت ها گران هستند و شاید برای نصب یک مجموعه کامل در آشپزخانه مجبور به صرف هزینه زیاد باشید که قیمت آن ها بر اساس مدل، شکل ظاهر و کیفیت، تغییر میکند.

۲- بدون شک کابینت هایی با کارآیی بالا هستند ولی ممکن است پر سر و صدا باشند. مثلا هنگام قراردادن قابلمه و ظروف فلزی و یا باز و بسته کردن درب ها، صدا تولید میکنند. با وجود اینکه میتوان هر چیزی را درون آنها نگهداری کرد ولی قراردادن غذا و مواد غذایی در آن ها اندکی دور از ذهن می باشد.

۳- از نقطه نظر استایل، این کابینت ها ظاهر و احساسی سرد دارند. میتوانید ظاهر آن ها را با درب های شیشه ای و یا پلاستیکی ترکیب کنید و فضای مناسب تری بسازید( البته ترکیب فولاد با عناصر دیگر، اندکی مشکل است).

۴- این کابینت ها با مرور زمان، خسته کننده میشوند. از آنجاییکه فضای زیادی را اشغال میکنند همیشه جلوی چشمان شما هستند و به سختی با مواد دیگر و یا وسایل خانه تان همخوانی پیدا میکنند.

بنابراین شما مجبورید تا وسایل آشپزخانه مانند یخچال، پیشخوان و کشوها را نیز از جنس فولاد انتخاب کنید.

۵- کابینت های فلزی نیاز به مراقبت دارند. هر چند وقت یکبار بایستی روغن های مخصوص برای حفظ درخشندگی شان استفاده کنید. در ضمن شاید تورفتگی هایی در آن ها، بر اثر ضربه و … ایجاد شود که اگر قابل تعمیر نباشد مجبور به تعویض درب های تو رفته خواهید بود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید