021-22314022

کابینت آشپزخانه بدون دستگیره

فهرست عناوین

آشپزخانه بدون دستگیره بخشی از روندی است که طی چند سال گذشته رو به افزایش بوده است و به صاحبان خانه این امکان را می‌دهد تا آشپزخانه خود را ارتقا دهند و خطوط صاف و براق را در داخل آشپزخانه بدون نیاز به دسته های مزاحم معرفی کنند.

اما آیا کابینت آشپزخانه بدون دستگیره برای خانه شما مناسب است؟ مانند هر بخش دیگری از طراحی آشپزخانه، پاسخ ما این است که بستگی دارد. هر عنصر آشپزخانه شما باید مطابق با نحوه استفاده و لذت بردن از فضا باشد، بنابراین مناسب بودن آن ها برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به خانه و شیوه زندگی شما هستند.

کابینت آشپزخانه بدون دسته ما بسیار متنوع است و می‌تواند برای آشپزخانه ای با هر شکل و اندازه مناسب باشد، این باعث می‌شود فضای آشپزی و غذاخوری شما با فضای ذخیره سازی، حس مدرن و مینیمالیستی داشته باشد، حسی که در حال حاضر همه ما به دنبال آن هستیم. این نوع کابینت ها برای صاحبان خانه هایی که عاشق ظرافت خطوط بدون شکستگی و سادگی بدون سر و صدا، راه حل های ساده بهداشتی و نظافت هستند، ایده آل است.

طراحی آشپزخانه بدون دستگیره

یکی از مزایای بزرگ آشپزخانه های بدون دسته این است که با آشپزخانه های مدرن یا کلاسیک بسیار خوب هماهنگ هستند و ظاهری بی دردسر به زیبایی کلی می‌بخشد. این می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه فضای نشیمن به سبک اپن باشد. علاوه بر این، آشپزخانه بدون دستگیره شما فضای بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد، زیرا هیچ برجستگی وجود ندارد که به شما امکان می‌دهد در حین پختن و آماده سازی غذا به طور موثرتری در آشپزخانه خود حرکت کنید و این را برای کسانی که فضای طبقه کوچکتری دارند انتخابی ایده آل است.

همه کابینت های بدون دسته در آشپزخانه دارای پایه های قابل تنظیم در ارتفاع هستند تا اطمینان حاصل شود که آن ها کاملا در هر فضایی قرار می‌گیرند. هر کابینت آشپزخانه دارای براکت های آویز کاملا قابل تنظیم و صفحات نصب روی دیوار است، بنابراین هنگامی که یکی از آشپزخانه های بدون براق ما را انتخاب می‌کنید، می‌دانید که می‌تواند به راحتی با ابعاد خانه شما سازگار شود.

طراحی بدون دستگیره یک انتخاب بسیار محبوب برای فضاهای نشیمن باز است و اغلب از دو رنگ متضاد برای درها و میزهای کار استفاده می‌شود. هنگامی که می‌خواهید به فضای باز و مطبوع آشپزخانه خود دست پیدا کنید، آشپزخانه های بدون دستگیره عالی هستند.

ایمنی کابینت های بدون دستگیره

به طور کلی آشپزخانه های بدون دسته ایمن تر از آشپزخانه های دسته دار هستند. برای بزرگسالان، این امر به این دلیل است که دسته ای وجود ندارد که بتوانید هنگام حرکت در آشپزخانه خود به طور ناگهانی هنگام به آن برخورد کنید یا لباس شما به آن گیر کند. برای کودکان، دسته ها اغلب مستقیما در ارتفاع سرشان قرار دارند و احتمال ایجاد برجستگی را بیشتر می‌کند.

مزیت دیگر در مورد ایمنی درب های آشپزخانه بدون دسته این است که دستگیره ها می‌توانند چراغی درخشان برای کودکان خردسال باشند و باید آن ها را وسوسه کنند. با این اوصاف، همیشه اطمینان حاصل کنید که کودکان خردسال در آشپزخانه تحت نظارت هستند.

کابینت بدون دستگیره

نظافت کابینت بدون دستگیره

وقتی صحبت از نظافت می‌شود، قطعا هر دو مزایا و معایب وجود دارد. از یک سو، اگر برای مثال آشپزخانه سفید و براق دارید، ممکن است اثر انگشتان توسط طاقچه به عنوان انگشتان چسبناک در را باز کند. علاوه بر این، گرد و غبار و زباله ها می‌توانند در ناحیه فرو رفته در درب باز شده، که به عنوان یک کانال شناخته می‌شود، جمع شوند که در نتیجه نیاز به پاک شدن سریع و منظم دارد.

آیا آشپزخانه های بدون دستگیره کاربردی هستند؟

این موضوع بسیار بستگی به این دارد که چگونه یک آشپزخانه کاربردی را در نظر می‌گیرید و اینکه کدام آشپزخانه بدون دسته را انتخاب می‌کنید. از یک نظر، این یک انتخاب بسیار کاربردی است زیرا نیازی به صرف زمان برای انتخاب و تطبیق دسته ها نیست.

از طرف دیگر، باز شدن درب ها ممکن است برای افرادی که دارای نا توانایی هستند مناسب نباشد. همانطور که در این موارد باید از دسته های آشپزخانه ای که گرفتن آن ها دشوار است اجتناب شود.

آیا هزینه آشپزخانه و کشوی آشپزخانه دستی بیشتر است؟

بهتر است بدانید که قیمت کابینت بدون دسته حداقل 15 درصد بیشتر از همتایان خود بیشتر است و می‌تواند بسیار بالاتر باشد. این به دلیل تکنیک و هنر دستی است که در طراحی کشوهای بدون دست و کابینت هایی وجود دارد که برای عملکرد به مکانیزم های بیشتری نیاز دارند.

بنابراین، اگر بودجه یکی از دغدغه های اصلی شما در انتخاب آشپزخانه است، ممکن است یک طرح بدون دسته انتخاب مناسبی برای شما نباشد. با این حال، چرا طیف وسیعی از واحدهای آشپزخانه بدون قیمت مقرون به صرفه را مرور نکنید.

انتخاب لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه مدرن به دلیل ظاهر خود می‌توانند طراحی بدون دسته را کاملا تکمیل کنند. انتخاب گزینه های یکپارچه که می‌توانند در پشت فضای شما پنهان شوند را در نظر بگیرید. طرح ها و گزینه های باریک تر بدون دسته های آشکار مانند فشار دادن درهای مایکروویو، همچنین به ایجاد ظاهری صاف و براق کمک می‌کند.

انتخاب آشپزخانه بدون دستگیره باید به عنوان بخشی از طراحی کلی آشپزخانه شما در نظر گرفته شود. در حالی که برای کسانی که به طور منظم از آشپزخانه خود استفاده می‌کنند ، باید به کاربردهای هر اینچ فضای آشپزخانه خود توجه شود ، اما برای دیگران همه چیز در مورد زیبایی کامل است.

اگر عاشق خطوط تمیز، سطوح صاف و ظاهری با نظم هستید، آشپزخانه بدون دسته ممکن است راه حل ایده آلی برای طراحی آشپزخانه شما باشد.

مزایای کابینت های بدون دستگیره

غذای گرم، چاقوهای تیز، گازهای خطرناک و وسایل برقی آشپزخانه شما می‌تواند یک مکان خطرناک باشد. خوشبختانه یک طرح بدون دسته به شما کمک می‌کند تا آنجا که می‌توانید ایمن باشید، بدون اینکه از شما یا فرزندانتان تصادفا دستگیره ها یا دسته ها را بشکند و بریدگی ها یا کبودی های بدی دریافت کنید.

طراحی زیبا

این نکته را نمی‌توان انکار کرد که این طراحی آشپزخانه جایگزینی شیک برای کابینت های دست دوم است و اگر می‌خواهید زیبایی تمیز و مدرن داشته باشید، ایده آل است. سطوح صاف و برجسته مطمئنا آشپزخانه شما را شیک و ساده جلوه می‌دهد. همچنین مواد و رنگ ها زیادی برای انتخاب وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما کاملا با سلیقه شما مطابقت دارد.

فضای اضافی

برداشتن دسته از آشپزخانه فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد زیرا هیچ گونه برجستگی از کابینت شما وجود ندارد. اگر به طراحی آشپزخانه اوپن فکر می‌کنید، این امر بسیار ارزشمند است. علاوه بر کمک به ایجاد سبک موردنظر شما، هیچ دسته فلزی وجود ندارد که اثاثیه شما را مختل کرده یا بین آشپزخانه و قسمت نشیمن و غذاخوری شما شکافی ایجاد کند.

معایب کابینت های بدون دستگیره

افزایش زمان تمیز کردن

تمیز کردن یک آشپزخانه بدون دسته کمی بیشتر طول می‌کشد زیرا گرد و غبار و خرده ها به سرعت در شکافی که برای باز کردن در یا کشو کشیده اید جمع می‌شود. در صورت انتخاب سطح براق، ممکن است اثر انگشت بیشتر نمایان شود، زیرا شما و خانواده شما باید بیشتر جلوی کابینت ها را لمس کنید. با این حال، فشار به طراحی بدون دسته باعث می‌شود تا روند تمیز کردن از نظر دیگری سریعتر انجام شود، زیرا هیچ دسته ناخوشایندی برای تمیز کردن اطراف یا پشت ندارید.

هزینه های بالاتر

اگرچه ممکن است فکر کنید که برداشتن دستگیره ها می‌تواند آشپزخانه ارزان تری را به دنبال داشته باشد، اما برای ایجاد مکانیسم هایی که اجازه می‌دهد درب ها و کشو ها بدون آن ها باز شوند، مهارت خاصی نیاز است. بنابراین، کابینت آشپزخانه بدون دسته گران تر خواهد بود. علاوه بر این، این ها نیز باید توسط متخصص نصب شوند و هزینه را افزایش دهند.

به طور کلی، استفاده از آشپزخانه بدون دسته نباید سخت تر باشد، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند این طراحی را کمی ناخوشایند کند. به عنوان مثال، اگر ناخن های بلندی دارید، گرفتن درب یا کشو بدون دسته می‌تواند مشکل تر باشد. یک طراحی بدون دسته همچنین می‌تواند برای کسانی که دارای مشکلات حرکتی یا قدرت هستند، مانند آرتروز، غیرممکن باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع هر گونه ابهام و سوال خود از قیمت کابینت های مختلف از جمله قیمت کابینت ممبران، کابینت ام دی اف و … با کارشناسان مجرب سازادیزاین در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید:

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه

انواع کابینت آشپزخانه با طرح چوب

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید