021-22314022

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

فهرست عناوین

دکور خانه از دیرباز مورد توجه طراحان بسیاری بوده است. هرچه دکور زیباتر و شیک تر باشد، خانه و یا آن ساختمان نمای بهتری خواهد داشت. کابینت ها یکی از وسایلی هستند که می توانند در این امر بسیار تاثیرگذار باشند. مخصوصا کابینت آشپزخانه که قسمت وسیعی از آشپزخانه را در بر می گیرد. در این راستا امروزه انواع مختلف کابینت های مختلفی در رنگ و طرح های گوناگونی زینت بخش خانه ها هستند. در سال های اخیر مشتریان هیچ مشکلی در رابطه با انتخاب کابینت مورد نظر خود ندارند زیرا انواع مختلف کابینت کار را برای آن ها راحت تر کرده است. نوعی از کابینت ها به نام کابینت ممبران در سال های اخیر توانسته اند به خوبی جای خود را در میان آشپزخانه ها باز کنند. کابینت ممبران قادر خواهد بود تا به خانه شما جلوه ای کلاسیک که در عین حال مدرن نیز است ببخشد. ساخت کابینت ممبران با استفاده از ام دی اف که نوعی از چوب های صنعتی است صورت می گیرد. کابینت ممبران اگر روکشی از جنس پی وی سی بر روی آن قرار گیرد به آن وکیوم نیز می گویند. این کابینت همین طور به اسم کابینت روکش پی وی سی نیز شناخته می شود. اگر شما کابینت آشپزخانه را بر اساس ممبران انتخاب کنید نمای خانه شما ساده و مدرن خواهد شد. به دلیل ویژگی های گفته شده کابینت ممبران در بین مشتریان شهرت زیادی دارد.

طراحی کابینت ممبران
متریال به کار رفته در کابینت ممبران

هنگامی که تغییراتی ویژه ای بر روی صفحات ام دی اف صورت می گیرد کابینت ممبران حاصل می شود. برای تولید کابینت ممبران، توسط دستگاه سی ان سی طرحی که مشتری خواستار است بر روی MDF زده می شود. سپس MDF کار شده را در دستگاه قرار می دهند تا تحث تاثیر فشار قرار گیرد. بعد از آن روکشی از نوع پی وی سی بر روی آن قرار می گیرد. باید بدانید که این روکش می تواند به خوبی در برابر موادی هم چون آب دوام داشته باشد. پس می توان گفت که کابینت ممبران همان MDF است که می توان بر روی آن الگوهای مختلفی را طراحی کرد. هنگامی که PVC قرار است تا روی ام دی اف قرار گیرد باید از نوعی چسب استفاده شود. که هر چه کیفیت این چسب بالاتر باشد در نتیجه نهایی تاثیرگذارتر خواهد بود.

همین طور بخوانید درباره کابینت ام دی اف نسکافه ای

ویژگی های کابینت ممبران شامل موارد زیر می شود:

ضد آب بودن کابینت ممبران

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت ممبران به دلیل پی وی سی ای که دارد باعث می شود تا آب به درون آن نفوذ نکند. ضد آب بودن یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت ممبران است زیرا کابینت هایی که در آشپزخانه هستند بیش تر در معرض آب قرار می گیرند و اگر جنس کابینت از چوب و یا فلز باشد بعد از مدتی دچار فرسودگی خواهند شد. این خصوصیت کابینت ممبران همین طور باعث می شود که زیبایی و نمای آن در طی سالیان حفظ گردد.

استفاده از الگوهای مختلف بر روی کابینت ممبران

در کابینت ممبران می توان از دو حالت مختلف طراحی استفاده کرد. در حالت اول الگوهایی که بر روی کابینت هستند در حالت فرو رفته می باشند و در حالت دوم این نقش ها به صورت برآمده اند. اگر الگوهای نقش بسته روی کابینت ممبران توسط دستگاه سی ان سی ایجاد شده باشد می توان آن را با حکاکی که در حالت فرو رفته ایجاد شده است وارد دستگاه کنیم. محصول نهایی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران
قیمت کابینت ممبران

یکی دیگر از خوبی های کابینت ممبران این است که این کابینت نسبت به سایر کابینت ها دارای قیمت متوسطی است پس عموما اکثر مردم قادر هستند تا این کابینت را خریداری کنند. در ضمن باید گفت که هر چه میزان طراحی این کابینت بهتر باشد قیمت نیز بالاتر خواهد رفت. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این کابینت رنگ، کیفیت متریال آن و نوع نقش به کار رفته در آن است.

طراحی کابینت ممبران به سبک کلاسیک

کابینت ممبران می تواند در حالت کلاسیک تولید شود. این طرح برگرفته از الگوهایی است که در قدیم الایام رواج داشته است. کابینت ممبران از منظر این که از چه ماده ای درست شده باشد و نحوه تولید آن چگونه باشد با کابینت هایی که در گذشته ساخته می شده اند تفاوت پیدا کرده است. این کابینت ها  امروزه به صورت ساده تری طراحی می گردند.

همین طور بخوانید درباره معرفی کابینت ممبران سفید صدفی

طرح های مختلف در کابینت ممبران

کابینت ممبران به دلیل این که دارای طیف گستره ای از مدل ها است می تواند برای مشتریان جذاب تر باشد. به طور کلی می توان گفت که دست مشتری برای انتخاب رنگ و جنس کابینت باز است. برای طراحی کردن کابینت ممبران می توان بخش های مختلف مانند ستون، نما و تاج آن را تغییر داد. پس دست شما در همه قسمت ها باز است و می توانید مطابق با سلیقه خود را عمل نمایید.

یک دستی کابینت ممبران

تمام سطح این کابینت ها به دلیل استفاده از PVC مسطح است. یک دستی کابینت ممبران سبب می شود که هیچ رخنه ای در آن وجود نداشته باشد در نتیجه هم آب به داخل آن نفوذ نمی کند و هم بر اثر مرور زمان آسیب نخواهد دید. کابینت ممبران را می توان براساس نوع دکور خانه انتخاب کرد. کابینت ممبران اگر همراه با کابینت جزیره انتخاب شود نمای فوق العاده چشم نوازی را ایجاد خواهد کرد. مخصوصا کابینت ممبران سفید می تواند بسیار زیبا باشد. کسانی که علاقه به نقش های سنتی دارند می توانند از کابینت های ممبران با سبک کلاسیک بهره ببرند. همچنین اگر شما رنگ های مختلف را با رنگ سفید ترکیب نمایید این جذابیت دو چندان خواهد شد.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید