۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

مزیت های کابینت ام دی اف

فهرست عناوین

ویژگی های مختلف کابینت ام دی اف

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی ها و همین طور مشکلات کابینت ام دی اف آشنا سازیم. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.
کابینت هایی که از جنس MDF ساخته می شوند به دلیل این که از هزینه پایین تر و دوام بهتری نسبت به سایر کابینت ها برخوردار هستند در نتیجه از آن ها در بیش تر منازل استفاده می شود.

قیمت کابینت ام دی اف

در هر کاری و هر انتخابی قیمت یکی از پارامترهای بسیار مهم می باشد که باعث می شود در تصمیم گیری نهایی شما نیز تاثیرگذار باشد. دلیل ارزان تر بودن این کابینت نسبت به سایر کابینت ها این است که این کابینت از چوب های بسیار ریزی به همراه چسب تولید می شود. شما برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود با صرف هزینه ای اندک و توسط کابینت ام دی اف قادر خواهید بود تا نمایی زیبا برای آشپزخانه خود خلق کنید. همین طور باید دقت کنید که قیمت پایین تر دلیل به کیفیت بد نخواهد بود.

سهولت در تمیز کردن

به دلیل این که کابینت های ام دی اف از لایه ضخیم تولید نشده اند در نتیجه می توان آن ها را به آسانی مورد شستشو قرار داد. برای تمیز کردن آن ها کافی است تا از یک اسفنج و یا دستمالی نرم استفاده نمایید. اگر لکه ای بر روی کابینت شما است که به راحتی تمیز نمی شود می توانید از مواد شوینده نیز استفاده کنید. ولی نباید از شوینده های قوی مانند الکل بهره ببرید زیرا ممکن است که به کابینت شما آسیب وارد کند. در انتها بعد از تمیز کردن کابینت از یک دستمال نیز برای خشک کردن آن استفاده نمایید.

حفظ شکل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف در مقایسه با کابینت هایی که از چوب در ساخت آن ها استفاده شده است دچار تاب خوردگی و انحراف نخواهند شد. تاب برداشتن سبب می شود که نتوان در کابینت را به درستی بست. در این حالت طبقه های کابینت دچار عدم تقارن شده و باعث می شود شکل ظاهری آن تخریب شود. در محیط هایی که رطوبت بالاست امکان ایجاد این نوع مشکلات نیز وجود دارد. در حالی که اگر از کابینت های ام دی اف استفاده کنید دیگر نیازی به نگرانی از بابت رطوبت محیط نخواهید داشت.

همین طور بخوانید درباره کابینت ام دی اف با رنگ نسکافه ای

مزیت کابینت ام دی اف

تنوع رنگ و طرح

در ساخت این کابینت به دلیل این که از چوب هایی دور ریختنی استفاده شده است در نتیجه تنوع مدل و رنگ آن ها بسیار زیاد خواهد بود و شما می توانید با خیال راحت تری کابینت خود را انتخاب نمایید. کابینت های ام دی اف بیش تر در حالتی که به صورت طرح چوب هستند تولید می گردند. این نوع طرح در ایران نیز نسبت به سایر کشورها محبوبیت بیش تری دارد.
اگر بخواهیم مزایای این کابینت را به طول کلی ذکر کنیم شامل موارد زیر می شود:
داشتن دوام و ماندگاری به دلیل این که در برابر رطوبت مقاوم هستند.
همان طور که قبلا هم ذکر کردیم به دلیل این که در این کابینت ها از چوب هایی استفاده می کنند که قابل بازیافت هستند پس در نتیجه به محیط زیست نیز کمک می شود.
کابینت های ام دی اف در مقابل ضربه نیز دارای مقاومت خوبی هستند پس نیازی نیست که نگرانی خاصی از بابت این که کابینت های شما دچار شکستگی شوند پیش بیاید.
کابینت های ام دی اف دارای شمایل زیبا و نوینی هستند. که همین رنگ ها و مدل های مختلف خود یکی از دلایل آن می باشد. همین طور این کابینت ها دارای سطح همواری نیز می باشند.

مشکلات کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف به طور کلی طول عمر خوبی دارند ولی اگر دچار آسیب و مشکل گردند برای مثال خراشی در آن ها ایجاد شود می توانند در آینده دچار مشکلات بیش تری نیز گردند. به دلیل این که این کابینت ها را نمی توان تعمیر کرد پس باید بسیار مراقب باشید که دچار هیچ گونه آسیبی نگردند. ولی به طول کلی اجتناب از بعضی آسیب ها غیر ممکن است و همین قضیه باعث می شود تا این کابینت ها بیش تر از سایر کابینت ها نیاز به تعویض داشته باشند.

کابینت های حساس به گرما

این نوع کابینت ها نسبت به گرما مقاومت بالایی ندارند در نتیجه باید از قرار دادن کابینت ام دی اف در کنار گاز بپرهیزید زیرا سطح آن پوسته پوسته می گردد. مخصوصا اگر کابینت شما رنگ شده باشد پس از مدتی کمی از رنگ آن خواهد پرید و یا دچار لکه های زرد می شود.

حساس به آب

کابینت های ام دی اف ای که در برابر رطوبت و آب قرار گیرند دچار تورم می شوند و سطح آن ها باد خواهد کرد. البته برای جلوگیری از این مشکل می توانید تا از روکش هایی استفاده کنید که در برابر آب مقاومت دارند. کم بودن مقاومت این کابینت ها در مقابل آب خود یکی از بزرگ ترین معایب آن محسوب می شود. کابینت های ام دی اف با این که با برخورداری از ملامینه می توانند در مقابل آب مقاومت می کنند ولی اگر درزی در این کابینت ها وجود داشته باشد باعث می شود که آب وارد کابینت شود و پس از مدتی دچار پوسیدگی گردد. البته شما می توانید برای جلوگیری از این مشکل بعد از این که برش کاری را انجام دادید این قسمت را با چسب پوشش دهید و بخش های مختلف آن را در برابر نفوذ آب مقاوم کنید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید