021-22314022

خصوصیات آشپزخانه معاصر و مدرن

فهرست عناوین

برخلاف تصور عموم مدرن و معاصر کاملا دو معنی متفاوت دارند، زمانیکه از معاصر استفاده می شود منظور زمان حال است، یعنی هر آنچه در این لحظه اتفاق می افتد. حال در این مقاله به خصوصیات آشپزخانه معاصر و مدرن می پردازیم.

پس بر اساس تعریف طراحی همین لحظه ای همان طراحی معاصر می شود، این طراحی به اکنون و آنچه در حال روی دادن است می پردازد. آشپزخانه های معاصر می توانند مدرن هم باشند، با این حال می توانند عناصری از دیگر سبک ها را نیز در خود جای دهند.

استفاده از ملزومات با طراحی جسورانه

امروز دیگر دوره لوازم سبز و طلایی دهه هفتاد و یا اجاق گازهای صورتی دهه پنجاه به پایان رسیده است و دوره استفاده از لوازم براق، متناسب روز و کارآمد فرا رسیده است. در جهان پر زرق و برق امروزی قهوه‌ساز های مدرن، هود هایی با سرعت جذب هوای بالا و ظروفی با اندازه‌ های مختلف و زیبا مورد نیاز است.

هر دوره ای به امکانات جدید و تازه زمان خود نیازمند است و در پی گسترش و تغییر زندگی انسان ملزومات پیرامون زندگی او نیز باید تغییر کند.

لوازم آشپزخانه ها صرفا کارایی بهتری ندارند، بلکه از نظر زیبایی هم بسیار دگرگون شده اند، به طوری که فقط نگاه کردن به آن ها نیز لذت بخش است.

استفاده از مواد و مصالح قدیمی در شکلی جدید

همه ما راه های بتنی و پنجره های شیشه ای را دیده ایم، حال نظرمان در رابطه با پیشخوان بتنی آشپزخانه که با شیشه تزئین شده ‌است چیست؟

هرچه جلوتر می رویم مواد و مصالح جدید و پیشرفته ای در بازار عرضه می شود. از بتن و شیشه گرفته تا سطوح سخت تری مانند سنگ های تزئینی. همه این مواد جدید در پی رسیدن به شکل و نمایی طبیعی از سنگ هستند تا محل زندگی را به مکانی طبیعی تر تبدیل کنند.

امروزه با داشتن حق انتخاب های فراوانی که در بازار وجود دارد ساختن فضایی که فارغ از مواد ساختگی از اجزای طبیعت در آن استفاده شده باشد دیگر کار چندان مشکلی به نظر نمی رسد.

تنها نکته در اینجاست که بتوانبم مواد و مصالح قدیمی را در قالبی دیگر و متفاوت به کار بگیریم. پیشخوان های بتنی آشپزخانه از رنگ های معمول بژ و خاکی شروع شد و امروز در مجموعه متنوعی از رنگ های مختلف و شکل و بافت ارائه می شود. این پیشخوان های بتنی نسبت به نمونه های اولیه خود ، سبک تر ، شیک تر و بادوام تر هستند و حتی بافت آن ها نیز نسبت به نمونه های اولیه ارتقا پیدا کرده است. بتن علاوه بر اینکه مدرن و گرم است، حسی از طبیعت را نیز زنده می کند.

ملزومات و وسایل به روز آشپزخانه معاصر

امروزه آشپزخانه ها دارای امکانات فوق العاده زیادی هستند و دیگر افراد نگران انجام کارهای مربوط به پخت و پز نیستند. از ظروف آلومینیومی گرفته تا کابینت های شیشه دار و نورهای مخفی؛ در طراحی آشپزخانه معاصر از همه ابزار و امکانات موجود برای کارکرد راحت و سریع استفاده می شود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید