۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

اصول نورپردازی در دکوراسیون داخلی

فهرست عناوین

نور پردازی توانایی این را دارد که یک اتاق را بسیار زیبا و شکیل نشان دهد و در صورت دوست نبودن نور پردازی آن اتاق زیبا به نظر نرسد. به عنوان مثال نبودن روشنایی کافی در اتاق آن را کوچک، کسل کننده و ناخوشایند نشان می دهد. همچنین روشنایی زیاد هم می تواند رنگ زیبای دیوار ها را سبک و بدون هارمونی نشان دهد و حسی غمگین در دکوراسیون داخلی بوجود آورد.  با سازا همراه باشید.

اصول روشنایی اتاق نشیمن

اصول نورپردازی در اتاق نشیمن اصول چهار گوشه است. یعنی به این صورت که از بین چهار گوشه اتاق باید حتما سه گوشه آن روشن باشد و یکی از این روشنایی ها باید روی یکی از اجزا یا وسایل خانه باشد به عنوان مثال روشنایی مستقیما روی یک تابلو یا گلدان بزرگ یا حتی یک صندلی خاص قرار گیرد. استفاده از روشنایی ها در اتاق نشیمن باید به صورت ترکیبی از انواع نورها باشد؛ یعنی هنگامی که در یک اتاق نشیمن از یک آباژور زمینی استفاده می شود در نقطه ای دیگر می توان از یک چراغ رو میزی استفاده کرد.

طیف رنگ مناسب

رنگ نوری که در خانه تابیده می شود اهمیت زیادی دارد. نور زرد نسبت به نور سفید برای چشم مناسب تر است اما به تنهایی باعث می شود رنگ های دیوارهای اتاق و لوازم کمی تیره تر از رنگ اصلی شان به نظر برسند. نور سفید فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهد اما به تنهایی کمی یکنواخت و کسل کننده به نظر می رسد. استاندارد روشنایی می گوید بهترین نور باید ترکیبی از نور مهتابی (سفید) و نور خورشیدی (زرد) باشد تا بهترین انعکاس را از روی اجسام داشته باشد.

لامپ های رشته ایی در دکوراسیون داخلی

این نوع لامپ ها برای کسانی که اهل مطالعه هستند مناسب نیست اما در عوض برای ایجاد نور فانتزی و دکوراتیو مناسب هستند. در کنار کلید چراغ ها باید سوئیچی جهت تنظیم میزان روشنایی این نوع لامپ ها نیز وجود داشته باشد تا بر اساس نیاز خود ، روشنایی محیط را تنظیم کنید. این لامپ ها حس آرامش بیشتری در محیط ایجاد می کنند و در صورت استفاده از این نوع لامپ می توانید تعدادی از چراغ های سقفی را خاموش نگه دارید. استفاده از این نوع لامپ در آشپزخانه های کلاسیک به ترکیب دکوراسیون و نورپردازی کمک زیادی خواهد کرد.

نورپردازی سالن پذیرایی

لوستر مهم ترین منبع نورپردازی در سالن پذیرایی است. هر چند که در این منطقه از خانه استفاده از نور های هالوژن مخفی و آباژور مناسب است اما در صورت استفاده از این نوع منابع ، دکوراسیون داخلی منزلتان به سوی مدرن شدن می رود و از سبک کلاسیک فاصله می گیرد. مهم این است که در نشیمن از همه نوع منبع نوری استفاده شود. از دیمرها یا وسایلی که شدت نور را کم و زیاد می کنند بهره بگیرید تا بهترین نتیجه نورپردازی حاصل شود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید