۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

هدف از نورپردازی در دکوراسیون داخلی

فهرست عناوین

قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که هدفتان از نور‌پردازی فضای مورد نظرتان چیست، می خواهید کل فضا نور داشته باشد یا برای مثال می خواهید روی یک شیء خاص مثل یک کابینت شیشه ای پر از ظروف خاص تاکید کنید، شاید هم فقط تعیین مسیر ورودی به خانه برایتان اهمیت داشته باشد.

به هر حال چنانچه هدفتان از نور‌پردازی مشخص باشد، به طور حتم بازده کار بسیار جذاب و خاص خواهد بود. با سازا همراه باشید.

انواع نور در دکوراسیون داخلی

به طور کلی می توان نور‌ها را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

اولین دسته نور هایی هستند که برای کارهای خاص استفاده می شوند مانند چراغ های آباژور، نورهای طراحی شده برای کابینت ها و … از آنجایی که فردی که مشغول مطالعه یا کار دز آشپز خانه است احتیاج به نور کافی برای دیدن کاری که انجام می‌دهد ، دارد.

این دسته از چراغ‌ ها نور زیادی تولید می کنند تا فرد به کاری که انجام می‌دهد کاملا مسلط باشد.

دومین دسته نور های محیطی هستند که نور کلی برای دیدن اطراف و افراد دیگر را تامین می کنند. این نور‌ها برای ایجاد حس و حال خاص در فضا استفاده می شوند که در این صورت کلید های دیمر بهترین نوع کلید هستند که با کم و زیاد کردن آن‌ ها می توان نور مورد نظر را تامین کرد.

سومین دسته نور‌ های نقطه ای هستند که برای ایجاد تاکید روی یک شیء خاص همانند یک مجسمه نفیس و زیبا یا یک تابلوی با ارزش ، مورد استفاده قرار می گیرند.

در هر صورت اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک هستید، بهتر است نور‌پردازی مناسب را نیز در فهرست اولویت هایتان قرار دهید.

نورپردازی فضا های داخلی

در طراحی فضا های داخلی مانند فضاهای مسکونی، اداری و تجاری، نور نقش بسیار مهمی در زنده کردن و پویایی این فضا ها ایفا می کند. عامل اصلی در ایجاد آرامش روحی و روانی استفاده کنندگان از این محیط استفاده از نور مناسب است در طراحی فضا های داخلی ضمن توجه به استفاده از نور طبیعی در جهت حفظ منابع انرژی و حرکت به سوی گسترش معماری پایدار، کمبود نور طبیعی در این فضاها باید بوسیله نور مصنوعی طراحی شده برای رضایت مندی استفاده کنندگان متناسب با کاربری فضای مربوطه تامین شود.

نقش نور در طراحی فضا های معماری

یکی از عوامل و پدیده های موثر در چگونگی طراحی انواع فضاهای معماری، نور به شمار می آید. در وهله اول لازم است روشنایی هر فضای معماری متناسب با نوع فعالیت هایی که در آن جریان دارد تامین شود. آشکار است که بیشترین استفاده از نور طبیعی همواره مطلوب است.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید