021-22314022

نکاتی جهت داشتن آشپزخانه مدرن و دلباز

فهرست عناوین

امروزه با تغییرات در سبک زندگی و همچنین کوچکتر شدن فضای منازل، استفاده بهتر از فضای خانه و آشپزخانه و طراحی آن به طوری که بزرگتر از آنچه که هست این فضا جلوه کند، طراحان دکوراسیون داخلی را مجبور به ایده پردازی و ایجاد طراحی های نوین کرده است. با سازا دیزاین همراه باشید.

انتخاب کفپوش مناسب

استفاده از کف پوش هایی با رنگ های روشن و براق می تواند در بزرگتر جلوه دادن فضا کمک بسیاری کند و استفاده از سنگ یا سرامیک با طرح و رنگ تیره برای آشپزخانه های کوچک و کم نور، چندان پیشنهاد نمی شود.

این نکات به صورت کلی هستند و ممکن است شامل استثنا هایی نیز بشود. به عنوان مثال بکاربردن کف با رنگی تیره در آشپزخانه ای که به رنگ سفید طراحی شده است نه تنها نور فضا را نمی گیرد بلکه تضاد ایجاد شده زیبایی آن را دو چندان میکند.

ارتفاع مناسب کابینت ها

در طراحی آشپزخانه باید مدل کابینت ها نیز توجه خاصی شود. برای مثال کابینت های قدی فضای بیشتری برای ذخیره سازی را به شما می دهد اما از طرفی فضا را کور و خفه می کند.

همچنین در بسیاری از منازل از کابینت های دیواری با ارتفاع ۹۰ سانتی متری استفاده می شود که فضای بیشتری را برای ذخیره سازی به بانوان می دهد اما از طرفی در این حالت کابینت ها تا نزدیک سقف آشپزخانه را می پوشانند.

بهتر است از کابینت هایی با ارتفاع ۷۰ سانتی متری استفاده کنید تا فاصله ایجاد شده بین کابینت و سقف در این حالت به باز بودن فضا کمک کند. ضمنا بهتر است که از ماشین های ظرفشویی و لباسشویی توکار استفاده شود تا یکپارچگی درب کابینت ها از بین نرود.

رنگ درب کابینت ها

رنگ کابینت ها آشپزخانه نیز همانند رنگ کف در نتیجه کار تاثیر گذار است. بنابر این در نظر داشته باشید حجم بیشتری از فضا را به رنگ های روشن اختصاص دهید.

همان گونه که قبلا اشاره شد استفاده از رنگ های متضاد در حجم کم، جلوه و زیبایی بیشتری به فضا می بخشد.

بکارگیری متریال های براق نیز در این گونه فضاها نتیجه بسیار خوبی دارد. انعکاس نور کابینت های گلاس و کابینت لمی گلاس در روشنایی و دلباز شدن هرچه بیشتر فضا بسیار موثر است.

لزوم نورپردازی در کابینت ها

از بارزترین عواملی که بر دلباز و روشن بودن فضا تاثیر بسزایی دارد نور طبیعی محیط است. طراحی دکوراسیون داخلی در صورتی که فضای نورگیر وجود داشته باشد با طراحی یک فضای کم نور تفاوت هایی دارد.

در نتیجه یکی از مهم ​ترین عواملی که در طراحی کابینت یک آشپزخانه کوچک و یا کم نور تاثیر گذار است نورپردازی می باشد.

به این دلیل که در این نوع فضاها نور پردازی هم به روشنایی بیشتر کمک می کند و هم ضعف های طراحی را که به علت نبود فضای کافی به وجود می آید را می پوشاند.

استفاده از هالوژن های سقفی برای روشنایی هر چه بیشتر فضا، استفاده از روشنایی بالای سینک، لامپ های زیر کابینتی برای روشنایی فضای بین کابینت، بکارگیری نور های ال ای دی در فضاهای مختلف کابینت و … همگی نمونه هایی ازاین دست هستند.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید