021-22314022

نکات استفاده از کابینت ممبران

فهرست عناوین

کابینت ممبران

کابینت ممبران نوعی پوشش است که با فشار دادن غشاهای PVC  بر روی سطح یک طرفه ام‌دی‌اف خام به دست می‌آید. به این صورت که ابتدا بر روی ام‌دی‌اف خام چسب زده می‌شود و سپس به کمک یک تکنولوژی مخصوص، روکش ممبران بر آن وکیوم می‌شود. در ساخت کابینت‌های ممبران، فویل‌های آنتی‌باکتریال و سالم مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده می‌شود که به هیچ عنوان مواد سرطان زا ندارند.

کابینت‌های ممبران اغلب در زمینه‌های معماری و دکوراسیون به‌ویژه در کابینت آشپزخانه، حمام و یونیت‌های تلویزیون استفاده می‌شوند. اخیراً استفاده از آن در قفسه‌های کمد، کاور کشوها و اتاق‌خواب‌ها نیز رواج یافته است. کابینت های ممبران بعد از پردازش، ظاهری سه‌بعدی پیدا می‌کنند که این ویژگی، ظاهری تزئینی و شیک را ارائه می‌دهد. تمیز کردن کابینت‌ ممبران بسیار آسان است و حاوی باکتری و مواد مضر نیست. این یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده در خانه‌ها و محل کار خواهد بود زیرا بادوام، طولانی مدت و قوی هستند. بهتر است بدانید که آن ها از نظر رنگ و طرح، یکپارچه می باشند.

مدل‌های کابینت ممبران بسیار متنوع هستند. سبک‌ها، الگوها و مدل‌های مختلفی دارند که با هر دکوراسیونی سازگار است، رنگ کابینت ممبران نامحدود است و می‌تواند در هر تن رنگی تولید شود. درب های کابینت ممبران می‌توانند براق یا مات باشند. صاف بودن این روکش‌ها نیز مزیت بزرگی را ایجاد می‌کند.

آیا کابینت ممبران زرد می‌شود؟

از آنجایی که ممبران با مواد پی‌وی‌سی پوشانده شده است که عموماً در پنجره‌ها استفاده می‌شود، زرد یا محو نمی‌شود. با این حال، از آنجایی که تنها یک سطح، یعنی قسمت بیرونی، با PVC  پوشیده شده است، اطمینان حاصل می‌شود که هیچ ماده مصنوعی دیگری به جز ام‌دی‌اف با ظروف آشپزخانه تماس نداشته باشد.

نکاتی که هنگام استفاده از کابینت‌های ممبران باید در نظر گرفته شوند:

این کابینت‌ها باید از گرمای بیش از حد، نور مستقیم خورشید، بخار و رطوبت تولید شده در حین پخت و پز محافظت شوند و هود باید کار کند. نباید بر روی آن از ابزارهای برش و سوراخ کننده استفاده کرد.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران بر متر مربع محاسبه می‌شود و بر اساس مدل، الگو و کیفیت متفاوت است. کابینت ممبران نسبت به کابینت‌های لاکی مناسب‌تر است و از روکش‌های لمینت و پروفیل قیمت بالاتری دارد.

چرا ممبران یک گزینه پیشرو است؟

کابینت‌های ممبران آبی رنگ و خیره‌کننده در برابر حرارت مقاوم هستند. اکثر افراد، به دنبال روکش ممبران هستند، زیرا این روکش‌ها ظاهری غنی دارند که در خانه‌های سنتی ظاهری بسیار زیبا به محیط می‌دهند. همچنین در مقایسه با روکش اکریلیک مقرون‌به‌صرفه است.

نکات استفاده از کابینت ممبران

اکریلیک یا ممبران: کدام پوشش بهتر است؟

عاقلانه برای کمد لباس و آشپزخانه خود انتخاب کنید! یک روکش خوب همه چیز است، به خصوص وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه و کمد می‌شود. آن ها می‌توانند زیبایی فضای شما را افزایش دهند و در عین حال از کابینت و کمد شما در دراز مدت محافظت کنند. می‌توانید آنها را در لمینت، ممبران یا اکریلیک انجام دهید. اکریلیک و ممبران محبوب‌ترین انتخاب برای آشپزخانه‌های امروزی هستند. در اینجا نحوه انتخاب بین این دو را برایتان توضیح دادیم:

اکریلیک در مقابل ممبران

اگر به رنگی براق برای کمد لباس و کابینت آشپزخانه خود علاقه‌مند هستید، اکریلیک بهترین انتخاب است. سطح تقریباً آینه مانند دارد و ظاهری براق به آشپزخانه شما می‌بخشد و جذابیت شیکی به اتاق خواب شما می‌دهد. در حالی که سایه‌های قرمز یک انتخاب محبوب برای روکش اکریلیک است، شما می توانید از طیف رنگی متناسب با سبک مورد علاقه خود نیز استفاده کنید.

اگر حال و هوای طبیعی مورد علاقه شماست، روکش ممبران انتخاب مناسبی برای کمد و کابینت آشپزخانه شما خواهد بود. شما می‌توانید آنها را در پوشش‌های مات، براق و حتی چوبی پیدا کنید. این زمانی ایجاد می‌شود که فویل‌ها در اطراف تخته فیبر با چگالی متوسط ​​تحت فشار بالا پیچیده شوند. در کل ممبران یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است.

مزایای روکش‌های اکریلیک و ممبران

اکریلیک: اکریلیک پوششی شیک و ظریف دارد و معمولا برای آشپزخانه‌های سطح بالا استفاده می‌شود. همچنین صاحبان خانه از پوشش اکریلیک برای کمد لباس اتاق خواب خود جهت ایجاد فضایی شیک استفاده می‌کنند.

ممبران: این پوشش دارای جذابیت غنی، منحصر‌به‌فرد و طبیعی است. در لمس نیز صاف است! پوشش ممبران در خانه‌های سنتی و معاصر به خوبی کار می‌کند.

نگهداری و دوام

اکریلیک: لازم نیست نگران از دست دادن درخشندگی، رنگ یا روشنایی آن برای چندین سال باشید. نیاز به تمیز کردن منظم با آب و صابون ملایم دارد زیرا می‌تواند به راحتی اثر انگشت و لکه را جذب کند.

ممبران: این نوع روکش‌ها در برابر آب‌و هوا مقاوم هستند، هر چند فویل می‌تواند با گذشت زمان کنده شود. درست مانند اکریلیک، ممبران نیز نیاز به تمیز کردن منظم دارد.

 هزینه

اکریلیک: این یک روکش برتر است. برای آشپزخانه‌ای با روکش اکریلیک، هزینه می‌تواند از 200000 روپیه شروع شود. برای کمد، از 25000 روپیه شروع می‌شود.

روکش ممبران: در حالی که پوششی غنی از خود ارائه می‌دهد، ممبران یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه است. برای آشپزخانه‌ای با روکش ممبران، هزینه از 1,800,000 روپیه شروع می‌شود. برای کمد، هزینه ممبران از 18000 روپیه شروع می‌شود.

تفاوت ممبران با لمینت

اگر متوجه شوید روکش لمینت از کاغذ صافی ساخته شده که به هم چسبانده شده است شگفت زده خواهید شد. با این حال، ممبران یک فویل است. همچنین، برخلاف لمینت، آن ها به سطح چوبی چسبانده نمی شوند.

تفاوت PU با ممبران

رنگ PU ظاهری سلطنتی دارد. پوشش ممبران به دلیل قیمت و دوام آن یک گزینه محبوب است. با این حال، قیمت PU باید بر اساس ظاهر و احساس لوکس آن در نظر گرفته شود. رنگ PU مخفف رنگ پلی اورتان است. این یک رنگ اکریلیک بسیار بادوام است که به راحتی اعمال می شود. این رنگ براق دارای روکش رویال است و روی تخته‌های ام‌دی‌اف اجرا می شود.

در برابر گرما، مواد شیمیایی و آب مقاوم است و برای آشپزخانه‌ها نیز مناسب می باشد. علاوه‌بر این، ضد‌خش است که این امر باعث دوام طولانی مدت آن شده است. با این حال، نقطه‌ ضعف این روکش، قیمت آن است. طراحان رنگ، PU را به دلیل دوام آن برای پروژه‌های لوکس و سطح بالا توصیه می‌کنند. بنابراین اگر بودجه‌ بالا ندارید و به دنبال چیزی براق هستید، ممبران یک انتخاب اقتصادی و بهتر است.

بهترین پوشش برای کمد لباس چیست؟

برخلاف کابینت‌های آشپزخانه، کمدها در طول عمر خود در معرض سایش و ساییدگی زیادی قرار نمی‌گیرند. اگر به دنبال یک اتاق خواب شیک هستید، روکش اکریلیک می‌تواند ظاهر کلی اتاق خواب شما را ارتقا دهد. اما اگر به دنبال یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه هستید، ممبران گزینه بهتری است. البته، بهترین راه برای تشخیص اینکه چه چیزی برای شما مفید است این است که درباره بودجه و سبک زندگی خود با طراح خود صحبت کنید. یکی از بخش‌های ضروری برای داشتن ظاهری مناسب برای آشپزخانه، پوششی است که برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید! محبوب ترین انتخاب‌ها اکریلیک، لمینت، اشعه ماوراء بنفش (فرابنفش) و ممبران است.

 بیایید نگاهی به مزایا و معایب روکش ممبران بیندازیم که مقرون‌به‌صرفه‌ترین در نظر گرفته می‌شود!

مزایای کابینت ممبران

ماندگاری بهتر

ماندگاری پوشش ممبران بهتر از پوشش لمینت است.

آسان برای تمیز کردن

یک پارچه و یک ماده شوینده ملایم برای تمیز کردن سطح، کافی است.

سخت و منصفانه

در برابر آب مقاوم است و می‌تواند در شرایط مختلف آب‌و هوایی مقاومت کند و در هر نوع آب‌و‌هوایی ایده‌آل‌ترین است.

 صاف

به کمد و کابینت آشپزخانه شما ظاهری صاف می‌بخشد.

اقتصادی

در مقایسه با روکش‌های اکریلیک یا UV هزینه کمتری دارد.

معایب کابینت ممبران

برای حفظ ظاهر و استایل نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد.

نیاز به حفاظت دارد

مطمئن شوید که به طور منظم در معرض نور خورشید قرار نگیرد زیرا می‌تواند منجر به تغییر رنگ آن شود.

با احتیاط با آن رفتار کنید

با گذشت زمان، پوشش ممبران ممکن است ازبین برود. استفاده از پاک کننده‌های قوی باعث از بین رفتن سطح ممبران می‌شود.

همچنین بخوانید:

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید