۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

انواع کاغذ دیواری

فهرست عناوین

کاغذ دیواری برای پوشش دادن دیوار های داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه‌ ها، ادارات و دیگر ساختمان ها استفاده می‌شود. کاغذ tv,a داخلی به شمار می‌آید. این نوع کاغذ با چسباندن بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت رول فروخته می شود. کاغذهای دیواری می‌توانند ساده یا همان نقاشی و یا به صورت بافته‌ شده مانند آنگلیپتا و یا با الگو های گرافیکی ساخته شده‌ باشند.

روش‌ های چاپ کاغد دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به‌ وسیله حکاکی، چاپ به صورت دیجیتالی و یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی است.

کاغذ دیواری با روکش وینیل

این کاغذ دیواری ماده‌ ای کاغذی دارد که بر روی آن رویه ی طرح دار با نمونه ی وینیل آکرلیک و یا پی وی سی و یا روکش شده است. این نمونه از از کاغذ ها در دسته ی کاغذ های با قابلیت شستشو و ضد لک طبقه‌ بندی می شوند و برای اکثر فضا ها قابل استفاده هستند. این نمونه از نمونه های ساده ی آن در برابر چربی و رطوبت بسیار مقاوم تر است و برای استفاده در حمام و آشپزخانه مناسب است.

کاغذ دیواری غیر بافته شده

مواد تشکیل دهنده ی این نوع کاغذ دیواری از مخلوط الیاف فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده است. این شبکه به وسیله ی مواد آکرلیک تقویت می شوند و به کمک رنگدانه‌ ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند.

افزودنی‌ های خاص هم جهت ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. غیر بافته شده‌ ها موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی‌دهد. بنابراین رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را بر روی دیوار نصب نمود. این تکنیک بسیار در وقت نصاب صرفه جویی می کند و نصاب دیگر نیازی به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن برای قسمت بعدی حین نصب ندارد. کاغذ های غیر بافته شده نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده هستند. زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ ای که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند، مواقعی که نیاز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر سیستم تاسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار تعبیه شده‌اند است، می‌توان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.

کاغذ دیواری روکش پارچه‌ ای

این کاغذ دیواری یک ماده ی سبک وینیل از آکرلیک و یا وینیل مایع دارد. لایه ی طرح دار آن روی این روکش چاپ شده است. عموما این کاغذ سبکتر است و برای استفاده در فضا هایی که رطوبت کمتری دارند مانند نشیمن مناسب است.

کاغذ دیواری با وینیل سخت و جامد

این نوع از کاغذ دیواری‌ ها یک لایه ی کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد.

این نمونه کاغذ ها از آنجاییکه سطح طرح دار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملا مقاوم هستند. این کاغذ ها هم در دسته بندی کاغذ های قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌ های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده هستند اما جهت استفاده در کارگاه ها و انباری‌ ها و محیط‌ هایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد می‌شود مناسب نمی‌ باشند.

کاغذ دیواری وینیل فابریک بک

در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است. انواع اصلی آن در زیر معرفی شده‌اند:

1. وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایه ی پارچه‌ ای یا کاغذی لمینیت شده است. و عموما بسیار مقاوم تر از نمونه‌ هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده است. این گونه کاغذ ها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو ، ضد لک و مقاوم می‌ گردند مناسب است.

2. کاغذی: این نمونه از کاغذ ها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌ هایی که پایه ی کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آن ها چاپ می‌شود. درست است ، کاغذ ها روکش نشده‌اند ، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند.

3. کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحه ی وینیلی تشکیل می شوند ، زیرا آن ها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتا از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید