021-22314022

دکوراسیون داخلی چیست

فهرست عناوین

به هنر و دانش تزئینات داخلی دکوراسیون داخلی می گوییند. نمای داخلی یک خانه یا ساختمان بیانگر طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ساخته می‌شود. هر بار که شما طراحی داخلی منزل خود را تغییر داده اید و یا خانه خود را تزیین کرده اید در طراحی دکوراسیون منزل خود شرکت کرده اید.

تفاوت طراح دکوراسیون و طراح داخلی

هر کسی با اندکی دانش و خلاقیت می تواند طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد. علاقه به بازی با رنگ ها ، چیدمان وسایل و مبلمان و … کاری است لذت بخش که یک دکوراتور توانمند می تواند آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. از سوی دیگر باید بدانیم که بین دکوراتور و طراح داخلی تفاوت فاحشی وجود دارد. طراح داخلی جدای از اینکه به صورت حرفه ای فضای داخلی را طراحی می کند، از تحصیلات عالی برخوردار است و پل ارتباطی میان طراحی داخلی و دکوراسیون است.

هزینه دکوراسیون منزل

در تغییر معماری داخلی یا بازسازی دکوراسیون جهت بدست آوردن بهترین نتیجه ، لزوماً نباید از عناصر و متریال‌ های گران‌ قیمت استفاده کرد. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین رنگ‌آمیزی ، مبلمان ، فضا ، کف‌پوش و سایر عناصر تزئینی ارزان‌ قیمت می‌توان زیباترین فضا را خلق کرد.

طراحی دکوراسیون منزل خود را خودتان انجام دهید

برای طراحی دکوراسیون منزل و یا طراحی داخلی محل کار خود باید از ۳ ویژگی مهم برخوردار باشیم.

۱- دانش کافی : هرکسی که بخواهد طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد ، باید از دانش کافی در این زمینه‌ها برخوردار باشد. اطلاعات دانش معماری ، معماری داخلی و دکوراسیون در سطوح مقدماتی ، آگاهی از چگونگی استفاده و نحوه بهره بردن از متریال‌ هایی چون رنگ ، مبلمان ، عناصر دکوری و تزئینی و … که کاربرد اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند ، بسیار مهم است.

 

۲– زیبایی‌شناسی : واژه ی «زیبایی‌ شناسی» ریشه ی یونانی داشته و به معنای درک زیبایی است. معنای زیبایی‌ شناسی معماری داخلی یا دکوراسیون این است که چگونگی زیبایی محیط پیرامون و جایگاه شخص در محیط داخلی را به معنای واقعی درک کنیم.

 

۳- خلاقیت : خلاقیت اساس جدا نشدنی هر هنر و هنرمندی است. از طرف دیگر جرقه‌ ی یک ایده ناب طراحی داخلی با خلاقیت کلید می‌خورد. از آنجایی‌ که طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی ترکیبی از هنر و فن می‌باشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

یک طراح داخلی و دکوراتور باید به‌خوبی با این اصول آشنا باشد تا طراح موفقی بشود.

دکوراسیون داخلی به هنر و دانش تزئینات داخلی اشاره دارد. نمای داخلی یک ساختمان بیانگر طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ایجاد می‌شود. برای اینکه بتوانید دکوراسیونی کامل و بی عیب و نقص طراحی کنید بهتر است قوانین طراحی دکوراسیون و نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی را بدانید و با توجه به آن ها به دکوراسیون ایده آل تان برسید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید