۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف MDF

فهرست عناوین

شما عزیزان جهت سفارش کابینت ام دی اف و یا کسب هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب سازا دیزاین تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه بهره مند شوید. سازا دیزاین بر اساس بودجه و سلیقه شما بهترین راهنمایی را ارائه خواهد کرد تا هیچ‌گونه سردرگرمی و نگرانی در این زمینه نداشته باشید. کارشناسان با کمال میل پاسخگوی تمامی سوالات شما دوستان عزیز هستند.

 ویدئو معرفی کابینت ام‌دی‌اف

قیمت کابینت ام‌دی‌اف سازادیزاین

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

ویدئو یراق آلات و اکسسوری کابینت ام دی اف

جدیدترین مدل‌های کابینت ام‌دی‌اف 2023

کابینت ام دی اف سفید یکی از همراهان قدیمی آشپزخانه ماست!
کابینت ام دی اف سفید یکی از همراهان قدیمی آشپزخانه ماست!
با گذشت زمان کابینت ام دی اف هم چهره مدرن خودش را نمایان کرد...
با گذشت زمان کابینت ام دی اف هم چهره مدرن خودش را نمایان کرد…
طرح های مختلف و متنوع...
طرح های مختلف و متنوع…
مدرن، جذاب و متمایز...
مدرن، جذاب و متمایز…
ساخته شده از تخته های ام دی اف و روکش های متنوع...
ساخته شده از تخته های ام دی اف و روکش های متنوع…
جذابیت کابینت ام دی اف در رنگ های تیره را نباید دست کم گرفت...
جذابیت کابینت ام دی اف در رنگ های تیره را نباید دست کم گرفت…
با کمی نورپردازی و استفاده از سنگ با کیفیت می توان ظاهری جذاب به کابینت ام دی اف آشپزخانه بخشید...
با کمی نورپردازی و استفاده از سنگ با کیفیت می توان ظاهری جذاب به کابینت ام دی اف آشپزخانه بخشید…
تلفیقی از هنر کلاسیک و مدرنیته در استفاده از یک کابینت ام دی اف سرمه ای رنگ...
تلفیقی از هنر کلاسیک و مدرنیته در استفاده از یک کابینت ام دی اف سرمه ای رنگ…
مناسب برای آشپزخانه های کوچک...
مناسب برای آشپزخانه های کوچک…
و فوق العاده جذاب در آشپزخانه های بزرگ...
و فوق العاده جذاب در آشپزخانه های بزرگ…
کابینت ام دی اف امکان شخصی سازی بسیار بالایی را در اختیار شما می گذارد.
کابینت ام دی اف امکان شخصی سازی بسیار بالایی را در اختیار شما می گذارد.
ترکیب رنگ تیره و روشن در کابینت ام دی اف چشم نواز است.
ترکیب رنگ تیره و روشن در کابینت ام دی اف چشم نواز است.
یک فضای دلنشین و گرم را در کنار کابینت های ام دی اف تجربه کنید
یک فضای دلنشین و گرم را در کنار کابینت های ام دی اف تجربه کنید
فضایی مدرن و امروزی با استفاده از کابینت های ام دی اف مدرن
فضایی مدرن و امروزی با استفاده از کابینت های ام دی اف مدرن
فضایی مدرن و امروزی با استفاده از کابینت های ام دی اف مدرن
فضایی مدرن و امروزی با استفاده از کابینت های ام دی اف مدرن

مقدمه

امروزه انتخاب کابینت برای هر خانه‌ای جز مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی است، و می‌بایست بر اساس متراژ، رنگ کلی فضا و…انتخاب شود. حال جنس کابینت‌هایی که امروزه در آشپزخانه‌ها مشاهده می‌کنیم چیست؟ در پاسخ می‌بایست بگوییم جنس اکثر کابینت‌ها ام‌دی‌اف هستند. کابینت‌های ام‌دی‌اف از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین انواع کابینت در بازار بشمار می‌روند و طرفداران زیادی دارند. این نوع کابینت چندین دهه است که تولید می‌شود و در بازار ایران نیز بسیار پرفروش است. کابینت‌های ام‌دی‌اف از جنس چوب بوده و ساختار بسیار محکمی دارند. همچنین این نوع کابینت  ظاهر بسیار زیبایی داشته و شما می‌توانید بنا به سلیقه و نوع فضای خود رنگ و طرح آن‌ها را انتخاب کنید. کابینت‌های ام‌دی‌اف وزن بسیار سبکی دارند و معمولا در طرح‌های ساده و شیک تولید می‌شوند. در ادامه قصد داریم شما را  با کابینت ام‌دی‌اف و تاریخچه آن‌ بیشتر آشنا کنیم، تا انتهای این‌ مطلب با ما همراه بمانید…

ورود ام دی اف به ایران

تولید کابینت‌های ام‌دی‌اف تاریخچه بسیار جالبی دارد. این نوع کابینت برای اولین بار در نیویورک تولید گردید. اما سپس کشورهای زیادی اقدام به تولید این نوع کابینت نموده و کم‌کم کابینت ام‌دی‌اف توجه افراد زیادی را به خود جلب نمود. در سال‌های بعد ترکیه و چین برای اولین بار کابینت ام‌دی‌اف را وارد بازار ایران نمودند. در آن زمان معمولا این نوع کابینت از این دو کشور واردات می‌شد. اما بعد از گذشت مدتی شرکت‌های زیادی در ایران اقدام به تولید کابینت‌های ام‌دی‌اف نمودند. قبل از ورود ام‌دی‌اف به ایران معمولا از کابینت‌های فلزی استفاده می‌شد. اما کابینت‌های ام‌دی‌اف چوبی بوده و به شیوه جالبی تولید می‌شوند. برای تولید این نوع کابینت ابتدا خرده چوب‌ها را با استفاده از موم و چسب به یکدیگر می‌چسبانند. سپس با اعمال حرارت به آن‌ها، خرده چوب‌ها را فرم داده و محکم می‌نمایند. در نتیجه پس از تولید ام‌دی‌اف روکش‌های پلاستیکی یا چوبی مختلفی برروی آن‌ها نصب نموده و در نتیجه کابینت ام‌دی‌اف تولید می‌شود. اگر قصد خرید این نوع کابینت را دارید، در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کنید. رنگ کابینت را بر اساس نوع فضا، رنگ دیگر قسمت‌های دکوراسیون، نوع طراحی و…انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می‌توانید از رنگ‌های تیره، و اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است می‌توانید از رنگ‌های روشن کابینت استفاده کنید‌.

کابینت های ملامینه نخستین محصولاتی بودند که در ابتدا به بازار ایران وارد شدند، قابل ذکر است که روکشی که روی این کابینت ها قرار می گیرد از نوع رزین سخت می باشد. این کابینت ها به دلیل ویژگی های خود در کابینت های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گرفتند که از جمله این ویژگی ها می توان به مات بودن آن ها اشاره کرد که باعث می گردد به راحتی بتوان بر روی آن طرح های مختلفی را چاپ نمود. به دلیل این که طرح چوب هزینه ای بسیار پایین تر از خود چوب دارد استفاده از این کابینت ها با طرح چوب جایگزین بسیار مناسبی برای کابینت های چوبی بود.

در سال 1340 کارخانه هایی برای تولید ام دی اف در شهر بندر انزلی و بابسلر مورد تاسیس قرار گرفتند. اسم اولین کارخانه ای که در ایران مورد بهره برداری رسید به نام صنایع چوب خزر معروف است. قرار است در آینده ای نه چندان دور یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید MDF دنیا که از ماده ای به نام باگاس ساخته شود که در شهر خوزستان با قابلیت تولید 400 هزار تن در این شهر به تاسیس برسد. با بهره برداری این کارخانه قادر خواهیم بود تا محصولات زیادی از ام دی اف را به خارج از کشور صادر کنیم.

پس از مدتی کارخانه های ایرانی شروع به تولید صفحات ام دی اف داخلی نمودند یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه گروه سازا دیزاین است. این شرکت در حدود یک دهه است که با فعالیت مستمر خود جایگاه بسیار مناسبی در زمینه ام دی اف سازی پیدا کرده است.

کابینت یکی از پرمصرف‌ترین و مهم‌ترین اجزای آشپرخانه و خانه است که جنس و ظاهر آن در دکوراسیون منزل بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر مستقیمی بر زیبایی منزل و آشپزخانه دارد.
در زمان قدیم چند نوع کابینت انگشت‌شمار نظیر: کابینت فلزی و یا چوبی وجود داشت، اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی انواع کابینت‌های متنوع نظیر کابینت ممبران، کابینت وکیوم، چوبی، فلزی، MDf و های گلاس در بازار وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا با کابینت MDf بیشتر آشنا شده و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چند دهه ایست که کابینت های MDF با ورود خود به بازار ایران باعث تحول زیادی در امر کابینت سازی شدند. MDF کوتاه شده کلمه Medium-density fibreboard، یعنی تخته ای فیبری با چگالی متوسط است. نحوه تولید این کابینت ها به این صورت است که خورده چوب ها توسط چسب به یکدیگر متصل می گردند سپس الیاف چوبی حاصل شده با فشار و حرارت پرس می گردد و بعد از برش خوردن در ساخت تخت، کمد، کابینت و … از آن استفاده می کنند. جرم MDF ها می تواند بین پانصد تا هشتصد کیلوگرم باشد. در سایر نقاط دنیا ام دی اف ها را معمولا از چوب هایی مانند درخت کاج درست می کنند. ام دی اف ها معمولا دارای ضخامتی در حدود سه تا چهل میلی متر هستند.

در گذشته بیش تر از چوب های نرم برای ساخت این ورق ها استفاده می شد ولی امروزه می توان با استفاده از موادی دیگر مانند نیشکر، کاغذهای باطله و… برای ساخت این محصول بهره گرفت. باید توجه داشت که ام دی اف های ساخت شده از چوب کیفیت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند. این ورقات دارای برتری بالاتری نیز نسبت به صفحات نئوپان هستند که از آن ها می توان به جرم یکنواخت تر آن ها اشاره کرد. همچنین ام دی اف ها صفحات صاف تری نسبت به نئوپان دارند و می توان آن ها را سنباده کشید. روکش های متفاوتی بنابر نوع کار می تواند روی ام دی اف ها قرار گیرد و باعث زیبایی آن ها شود که از جمله این روکش ها پی وی سی، اچ پی ال و … را می توان نام برد. لازم به ذکر است که اگر روکش های ضخیم و با کیفیت تری در هنگام کار استفاده شود جنس ام دی اف حاصل شده بهتر خواهد بود.

برای توضیح بیش تر می توان گفت که نئوپان همان خرده چوب با چگالی پایین تر است. اما خرده چوب هایی که در ام دی اف ساخته می شوند اندازه بزرگ تری دارند. در نتیجه ام دی اف نسبت به نئوپان گران تر است و از آن مقاوم تر نیز می باشد. حال نوعی دیگر از تخته فیبرهای چوبی وجود دارد که تراکم بالاتری نسبت به دو مورد قبلی دارند این نوع تخته فیبر اچ دی اف نامیده می شود. در پروژه ساخت این نوع تخته فیبرها نیاز به حرارت و پرس کاری بیش تری است اما مواد چسبی نیز استفاده نمی شود. در نتیجه این نوع تخته فیبر مقاومت بالاتری دارد اما قیمت آن نیز گران تر خواهد بود.

میزان چگالی به کار رفته در انواع تخته فیبر با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در نئوپان این میزان در حدود 160 الی 450 کیلوگرم می باشد؛ در ام دی اف این میزان به 600 الی 800 کیلوگرم می رسد و در انتها میزان چگالی در ورقات اچ دی اف 800 الی 1040 کیلوگرم است.

ام دی اف چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به سراغ کابینت ام دی اف برویم با مفهوم کلمه ام دی اف آشنا شده و بدانیم به کدام یک از فرآورده‌های چوبی ام دی اف گفته می‌شود.
همانطور که اشاره شد فرآورده‌های چوبی انواع مختلفی داشته که یک دسته از آن فرآورده‌ها، فرآورده‌های کامپوزیتی می‌باشد که در تولید و ساخت انواع وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سه مدل تخته فیبر در ساخت کابینت استفاده می‌شود که شامل نئوپان، اچ دی اف و ام دی اف می‌باشد که در ادامه به توضیح هرکدام به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

انواع تخته های استفاده شده برای ساخت کابینت MDF

اچ دی اف

نام دیگر HDF که تخته سخت می‌باشد، در فرآیند تولید آن گرما و فشار زیادی استفاده می‌شود و نیازی به چسب ندارد. این نوع فرآورده چوبی بسیار مقاومت بالایی داشته و همچنین از قیمت بالاتری به نسبت سایر فرآورده‌ها (نئوپان و ام دی اف) برخوردار است.

نئوپان

فرآورده چوبی که از تراشه یا خرده چوب ساخته می‌شود و دارای تراکم پایینی بوده را نئوپان گویند. از این تخته به جهت ساخت کابینت‌های ملامینه استفاده کرده و به نسبت ام دی اف بسیار ضعیف‌تر است.

ام دی اف

Medium density fiberboard و یا به اختصار MDF به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط بوده که امروزه در ساخت انواع کابینت کاربرد فراوانی دارد. تکه‌های چوب سخت و نرم را با کمی رزین و موم مخلوط می‌کنند و تحت فشار زیاد و حرارت قرار می‌دهند تا تبدیل به فیبر شده و تخته ام دی اف ساخته شود.

کابینت ام دی اف

کابینت آشپرخانه را براساس جنس و مواد استفاده شده دسته‌بندی و تقسیم‌بندی می‌کنند. در کابینت‌های آشپزخانه امروزی می‌توان به سه دسته فلزی، تمام چوب و کامپوزیت اشاره کرد.
یکی از متداول‌ترین و رایح‌ترین کابینت‌ها، کابینت‌های کامپوزیت بوده که با استفاده از ام دی اف تولید و ساخته می‌شود.
این مدل کابینت‌ها به دلیل تنوع فرم و رنگ‌های متنوعی که دارد، در کشور ما طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و بسیاری از طراحان به خاطر قیمت مناسب و هزینه پایین این کار را بیشتر به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

انواع کابینت ام دی اف

تنوع زیادی از کابینت‌های آشپزخانه در بازار موجود است که با توجه به رنگ، جنس، مدل باز و بسته شدن، آن‌ها را می‌توان دسته بندی کرد. معمولا کابینت‌های MDF را بر اساس روکش آن‌ها و با توجه به نمای براق و یا مات آن‌ها دسته بندی می‌کنند. ما در این قسمت به انواع کابینت ام دی اف با توجه به روکش‌های مختلف خواهیم پرداخت.

کابینت ام دی اف با روکش چوب

از این مدل کابینت ام دی اف برای ایجاد نمایی چوبی و زیبا در آشپزخانه استفاده می‌کنند. این نوع کابینت روکش‌هایی از جنس چوب طبیعی را به همراه خود داشته که برگرفته از درختان متنوعی نظیر گردو، بلوط و ملچ می‌باشد. استفاده از کابینت ام دی اف با روکش چوبی دارای مزیت‌های زیادی نظیر زیبایی، استحکام زیاد و مقاومت در برابر رطوبت می‌باشد. همچنین این نوع کابینت به نسبت کابینت‌های تمام چوبی بسیار ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر می‌باشد. البته ناگفته نماند که معایبی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به محدودیت در انتخاب نوع چوب و تنوع رنگی کم آن اشاره کرد. همچنین قیمت این کابینت‌ها با توجه به روکش‌های دیگر بسیار گران‌تر است.

کابینت MDF با روکش UV

بر روی این نوع روکش‌ها، از لایه‌های متعدد و زیادی UV محافظت شده به کار رفته که روکش‌های براقی را دارد و در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم می‌باشند. فرآیند تولید چنین روکش‌هایی بسیار پیچیده بوده و از کابینت‌های ام دی اف با روکش UV کمتر از سایر کابینت‌ها با روکش‌های مختلف استفاده می‌شود. از جمله مزایای روکش UV می‌توان به مقاومت بالایی که در برابر خط و خش دارد اشاره کرد، همچنین این کابینت‌ها بسیار بادوام بوده و تنوع رنگی آن زیاد می‌باشد و در عین حال حفظ رنگ بالایی دارد. البته کابینت‌های روکش UV بسیار گران‌تر از سایر کابینت‌های موجود در بازار می‌باشد.

کابینت MDF با روکش لمینت و ملامینه

کابینت‌های ام دی اف از جنس ملامینه، که این مدل کابینت‌ها بسیار رایج بوده در اصل همان کابینت‌هایی هستند که به اسم ام دی اف شناخته می‌شوند. ملامین، رزین و یا چسبی است که از طریق آن ورق‌های سلولزی مخصوص با استفاده از حرارت بالا روی سطح ام دی اف چسبیده که به آن ملامین، لمینت کم فشار نیز می‌گویند. نام روکش لمینت را به اصطلاح HPL و یا High-Pressure Laminate نیز می‌نامند، علت نام‌گذاری به این دلیل است که در فرآیند آن از فشار و دمای بسیار بالایی استفاده می‌شود که این کار آن را مقاوم‌تر و سخت‌تر می‌سازد و از آن نیز می‌توان در نمای بیرونی ساختمان استفاده نمود. استفاده از کابینت با روکش لمینت دارای حسن‌های بسیاری است که از جمله آن می‌توان به قیمت مناسب، تنوع در طرح و رنگ محصول و قیمت مناسب اشاره کرد. این نوع کابینت‌ها نیز به راحتی قابل تمیز کردن بوده و می‌توان با استفاده از یک دستمال نیمه مرطوب به راحتی کابینت‌ها را تمیز کرد. کابینت‌های روکش لمینت درست است که در برابر رطوبت مقاوم هستند اما وجود آب و رطوبت شدید موجب تخریب و خراب شدن آن می‌شود، پس بهتر است در صورت خیسی و رطوبت سریع آن را خشک کنید، همچنین ممکن است به مرور مهره‌های آن شل شده و از حرارت دوری کند زیرا که به حرارت حساس می‌باشد.

انواع رنگ کابینت ام دی اف

کابینت‌های ام دی اف دارای طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی می‌باشد که از رایج‌ترین و متدوال‌ترین رنگ‌هایی که در کشور ما وجود داشته و در بسیاری از آشپزخانه ها می‌بینیم می‌توان به رنگ‌های کابینت ام دی اف سفید، سفید طلایی، سفید نقره‌ای و سفید مشکی اشاره کرد که این طرح‌ها با توجه به سلیقه و نوع چیدمان آشپزخانه و محیط منزل می‌تواند متغیر باشد.

بهترین رنگ برای کابینت ام دی اف چیست؟

یکی از مهم ترین فضاهای خانه آشپزخانه است که اعضای خانه در آن رفت و آمد زیادی دارند و به این دلیل که از فضاهای دیگر همچون سالن پذیرایی به آشپزخانه دید دارد، پس داشتن یک دکوراسیون زیبا در آشپزخانه می تواند تاثیر زیادی بر روی کل خانه بگذارد. به همین دلیل یکی از بخش های مهم آشپزخانه کابینت ها هستند که باید برای انتخاب رنگ کابینت ها دقت لازم را داشته باشیم. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب درست رنگ کابینت این است که فضای آشپزخانه شما را بزرگ و یا کوچک نشان می دهد. کابینت های ام دی اف به علت مقرون به صرفه بودن از محبوبیت بالایی امروزه برخوردار است. از مزایای استفاده از کابینت ام دی اف می توان به تمیز کردن آسان و داشتن تنوع رنگی اشاره کرد که شما می توانید به عنوان کابینت شیک و لوکس در آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. موضوع مهم در این نوع کابینت داشتن تنوع رنگی بسیار بالا است. مصالحی که به روش خشک ساخته می شوند و بعد از آن روکش می شوند را ام دی اف می گویند.

دقت داشته باشید که به صراحت نمی توان گفت که فلان رنگ برای کابینت آشپزخانه شما مناسب است. زیرا که بعد از انتخاب اصولی رنگ کابینت به سلیقه شما نیز بستگی دارد. اما باید دقت داشته باشید که برای انتخاب رنگ باید همه جوانب را در نظر بگیرید. برای مثال رنگ های زرد، قرمز و… رنگ هایی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر می خواهید از این رنگ ها استفاده کنید حتما همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد از استفاده از این رنگ ها شاهد یک آشپزخانه زیبا باشید. حالا در این قسمت می خواهیم جدیدترین رنگ کابینت ام دی اف را به شما معرفی کنیم.

اصول انتخاب رنگ کابینت ام دی اف

امروزه آشپزخانه ها و مدل طراحی آن ها بسیار در دید هستند. پس نباید نسبت به آن بی تفاوت بود و نمی توان این فضا را مانند اتاق خواب دید. بلکه باید به گونه ای طراحی شود که با دکوراسیون فضاهای خانه هماهنگ باشد. یکی از عوامل مهم که می تواند با فضای خانه هم ریتم باشد رنگ کابینت است. رنگ کابینت نه تنها می تواند یک جلوه زیبا به آشپزخانه شما بدهد بلکه می تواند تاثیر زیادی در فضای کلی خانه شما هم داشته باشد. پس سعی کنید نسبت به بزرگ و کوچک بودن فضای آشپزخانه، رنگ مناسبی انتخاب کنید. زیرا که همان طور که اشاره کردیم رنگ تاثیر زیادی به نشان دادن کوچک و بزرگی فضای آشپزخانه شما را دارد. برای مثال اگر آشپزخانه ای دارید که فضای آن کوچک است بهتر است که کابینت ام دی اف شما دارای رنگ روشن مانند سفید و کرم باشد. برعکس ان اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از رنگ های تیره و یا با ترکیب رنگ تیره با روشن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که بهتر است که رنگ کابینت آشپزخانه شما با فضای سالن هماهنگ باشد زیرا که جلوه زیبایی را به خانه شما می دهد. پس از آن که رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه خود را انتخاب کردید، حال باید به یک نکته مهم توجه کنید، آن هم نورپردازی آشپزخانه است. برای مثال اگر رنگ کابینت آشپزخانه شما تیره است برای آن که فضای آشپزخانه شما گرفته نشان داده نشود، نیازمند فضایی پر نور هستید.

ترکیب سفید و قهوه ای

استفاده از رنگ کابینت آشپزخانه سفید قهوه ای می تواند یک آشپزخانه شیک را به شما بدهد. این نوع ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه هایی است که فضای بزرگ و پرنوری دارد.

نسکافه ای براق

یکی از جذاب ترین رنگ ها که امروزه زیاد برای کابینت ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد رنگ نسکافه ای براق است. رنگ نسکافه ای، قهوه ای است گه به سمت روشن گرایش دارد. امروزه در بازار می توانید این رنگ را به صورت مات و یا براق تهیه کنید، که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

سفید طلایی

اگر جزو کسانی هستید که می خواهید فضای آشپزخانه شما روشن و لوکس باشد، یکی از گزینه های مناسب استفاده از کابینت ام دی اف با رنگ سفید طلایی است. استفاده از این نوع رنگ در کابینت آشپزخانه یک فضای زیبایی را به شما هدیه می دهد و آمیخته شدن رنگ سفید با طلایی زیبایی آشپزخانه شما را چند برابر می کند.

رنگ کاپوچینو

رنگ کاپوچینو یک رنگ خواص و منحصر به فرد است که کابینت آشپزخانه شما را متفاوت می کند. اگر به دنبال فضای خاص برای آشپزخانه خود می گردید، پس کابینت ام دی اف با رنگ کاپوچینو را فراموش نکنید.

رنگ شاین

اگر به دنبال ان هستید که کابینت ام دی اف شما نظرات بیننده را به خود جلب کند، از رنگ شاین استفاده کنید زیرا این رنگ ها با داشتن براقی زیاد یک فضای لوکس و زیبا را به آشپزخانه شما می دهد.

ویژگی های ورقه های ام دی اف

  • اولین مورد و چه بسا مهمترین آن هزینه‌ای است که در تولید این ورقات حاصل می گردد. تولید ورقات ام دی اف هزینه پایینی دارد.
  • قبلا ذکر کردیم به دلیل این که بر روی ام دی اف ها امکان نصب های گلاس وجود دارد در نتیجه این ورقات در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می گردند.
  • به دلیل اینکه در ساخت صفحات ام دی اف از خرده چوب بازیافتی استفاده می کنند نیازی به قطع درختان و صدمه به محیط زیست نیست.
  • به دلیل صاف بودن سطح MDf چسباندن سایر مواد روی آن به سادگی صورت می گیرد.
  • همان طور که می دانید چوب ها در برابر حشراتی مانند موریانه ایمن نیستند اما به دلیل این که در این ورقات از مواد شیمیایی استفاده می شود دربرابر این حشرات ایمن می شوند.
  • ورقات ام دی اف در برابر تغییرات آب و هوایی تغییر نمی کنند و دچار انبساط یا انقباض نمی شوند.
  • به دلیل اینکه ام دی اف راحت تر تغییر شکل پیدا می کند تنوع آن نسبت به سایر صفحات بیش تر است.
  • از دیگر ویژگی های صفحات ام دی اف می توان به این اشاره کرد که انواع مختلف روکش ها به سادگی روی ورقات ام دی اف قرار می گیرند و به همین دلیل می توان آن ها را به صورت چوب طبیعی درست کرد.

انواع روکش های ام دی اف

ام دی اف فرامید

این ام دی اف های برجسته برای استفاده در آشپزخانه ها بسیار مناسب هستند. این نوع ورق ایتالیایی در ایران قیمت بالایی دارد به همین دلیل شرکت های داخلی شروع به تولید این محصول نمودند

ام دی اف ملامینه

صفحات ام دی اف که بر روی آن ها روکش ملامینه قرار گیرد را ام دی اف ملامینه می گویند. ورقات ام دی اف در مقابل رطوبت و گرما مقاومت بالایی ندارند اما به دلیل اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند بر روی آن ها روکش ملامینه قرار می گیرد تا مشکلاتی که ذکر شد کاهش یابد. روکش های ملامینه دربرابر گرما، رطوبت و حشرات مقاومت بالایی دارند. این روکش نسبت به سایر محصولات در صنعت جهانی کاربرد بیش تری دارند. این روکش ها همچنین در برابر خط و ضربه نیز مقاومت خوبی دارند با این حال این روکش به دلیل سطح صاف آن به سرعت لک می شود ولی به سادگی نیز می توان آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کرد. ملامینه به دلیل قیمت پایین خود محبوبیت زیادی در بازار تولید دارد. قیمت پایین این ورقات ناشی از تقاضای بالای آن در بازار است.

ام دی اف های گلاس

یکی دیگر از انواع ام دی اف ها ورقات هایگلاس است که روکش آن از جنس پلاستیکی از نوع پلکسی گلاس هستند. کابینت های گلاس به دلیل حالت شفاف و شیشه مانند خود استایل زیبایی به خانه شما می بخشد. در یک سمت این صفحات لایه محافظتی قرار می گیرد که به طور کامل آن را می پوشاند و سمت دیگر آن از نوع کاغذ و ملامین است.

ام دی اف لمینت

ام دی اف های لمینت به دلیل اینکه قیمت خوب و رنگ پذیری بالایی که دارند در بین مشتریان از محبوبیت خوبی برخوردار هستند.

MDF ممبران

از این ام دی اف برای ساختن درهای کابینت ها استفاده می کنند. و همین طور زمانی که استفاده از سبک کلاسیک ضروری است می توان از این نوع روکش در ساخت کابینت ها استفاده کرد.

انواع ام دی اف

ام دی اف مات

صفحات ام دی اف به دلیل این که خودشان به رنگ چوب هستند رنگ براق یا شیشه ای ندارند به همین دلیل در هنگام رنگ رزی کردن آن فقط از ثابت کننده ها استفاده می کنند.

ام دی اف براق

می توان برای براق کردن صفحات ام دی اف از روکش های پی وی سی و یا رنگ هایی که باعث براق شدن آن می شوند استفاده کرد. اگر بخواهیم هزینه های ناشی از قیمت را کاهش دهیم می توان یک سمت ام دی اف را ملامینه کرد و سمت دیگر آن را با روکش های براق پوشش داد.

کاربردهای ورقه های ام دی اف

نوع نازک

از این ورقات برای پوشش دیوار و سقف، صنایع خودروسازی، کمد و غیره استفاده می کنند.

نوع خام

برای ساخت ستون های داخل ساختمان، صنعت کفش سازی و پارتیشن بندی از نوع ام دی اف خام استفاده می کنند. این ام دی اف ها به دلیل این که سطح صاف و متراکمی دارند بسیار به چوب شبیه هستند.

نوع ضخیم

این ام دی اف برای ماشین کاری و ساخت روکش های طرح دار بسیار مناسب است.

نوعی که فرم دهی آن کم است

از این نوع در صنعت مبل و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

نوعی که در مقابل رطوبت مقام است

از چسب های ضد رطوبت برای تولید این ام دی اف ها استفاده می کنند. این ام دی اف ها برای مکان هایی که رطوبت بالاست برای مثال حمام، قاب در و پنجره و دستشویی استفاده می کنند.

نوع مقاوم در مقابل آتش

از این ام دی اف ها برای قفسه فروشگاه و دیوار استفاده می کنند.

نوعی که چگالی بالایی دارد

با تغییر ماده سازنده و فشار پرس می توان انواعی از ورقات ام دی اف را تولید نمود که چگالی بالای هشتصد دارند. این ورقات به اچ دی اف معروفند.

نوعی که چگالی پایینی دارد

از این ام دی اف به عنوان رویه و عایق های صوتی و حرارتی استفاده می کنند.

نوعی با روکش تزئینی

این روکش ها همان نوع ملامینه پی وی سی هستند.

نوع قالب گیری شده

از این نوع برای تولید درهای چوبی استفاده می کنند.

نوع مقاوم در مقابل حشرات

پارکت ها و لمینت بیش تر از سایر مواد در معرض حمله حشرات هستند برای همین دلیل از این ام دی اف ها در ساخت آن ها استفاده می شود.

قیمت صفحات ام دی اف

به دلیل این که صفحات ام دی اف قیمت خوبی دارند در ساخت بیش تر کابینت ها از این صفحات استفاده می کنند. قیمت برندهای تولید کننده صفحات ام دی اف تقریبا در یک محدوده است و تنها چیزی که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند تفاوت در کیفیت مواد سازنده آن ها است. ورق های MDF رنگی از ورقات سفید قیمت پایین‌تری دارند. این گونه ام دی اف ها را اگر به صورت پالت تهیه کنید از ورقات تک ورقی ارزان تر تمام می شوند. همچنین در نظر داشته باشید به دلیل هزینه بالای گمرک تولید این صفحات در داخل کشور بسیار ارزان تر است. همچنین ورقات ام دی اف ای که در برابر گرما و آب مقاوم هستند هزینه بالاتری نسبت به سایر ورقات دارند.

موارد مهمی در قیمت کابینت تاثیرگذار هستند که شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با سازادیزاین تماس بگیرید.

ابعاد ورقه های ام دی اف

ابعاد این ورقات به دستگاه و خط تولید آن بستگی دارد.

ورقات ام دی اف در سه نوع تولید می شوند:

مورد اول:4100 در 1830

مورد دوم:3660 در 1830

مورد سوم:2440 در 1830

مدل های اپن آشپزخانه ام دی اف جدید

امروزه استفاده از مدل اپن آشپزخانه ام دی اف باعث زیبا شدن آشپزخانه ها شده است و به یکی از طرح های زیبا برای آشپزخانه تبدیل شده است. امروزه به دلیل فضای خانه های آپارتمانی ساخت آشپزخانه به صورت اپن باعث شده که طرفدران زیادی را به خود جلب کند. این نوع طرح دارای مزایا و همچنین معایبی است. یکی از معایب این طرح آشپزخانه پیچیدن بوی غذا در فضای کل خانه است. اما با این حال دارای کارایی بسیار بوده و محبوبیت و طرفدارن زیادی را این طرح دارد. یکی از مزایای استفاده از طرح اپن باعث باز بودن فضای آشپزخانه است که این کار می تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را در معرض دید قرار دهد. پس باید طراحی آشپزخانه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای زیبا کردن فضای آشپزخانه می توانید از کابینت های ام دی اف که امروزه در طرح ها و تنوع بسیاری در بازار وجود دارد استفاده کرده و آشپزخانه خود را شیک و زیبا طراحی کنید.

دستگیره مخفی کابینت ام دی اف

وقتی صحبت از دستگیره می شود شاید شما را به گذشته برده و تصویری از یک میله خم شده که با زاویه های مختلف برای باز کردن درب ها استفاده می شد را در ذهن شما تداعی کند. اما امروزه سوالاتی وجود دارد که آیا اگر من از کابینت بدون دستگیره استفاده کنم مناسب خانواده من است؟ امروزه استفاده از کابینت ام دی اف دستگیره پنهان به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین کابینت های آشپزخانه تبدیل شده است که مشتریان زیادی دارد و سفارشات زیادی را به کابیت سازها می دهند. زیرا این نوع کابینت ظاهری زیبا و تمیز دارد و می تواند یک آشپزخانه مدرن و امروزی را به شما هدیه کند. اگر ما دستگیره های کابینت را در نظر نگیریم چگونه می توانیم هنگام عجله داشتن بدون این که مشکلی پیش بیاید در کابینت را باز کنیم؟ ما می خواهیم با چند مورد از معایب ومزایای استفاده از این نوع کابینت را به شما بگوییم. در داخل کابینت آشپزخانه دستگیره های مخفی یا پنهان نصب می شود. ابزار استفاده شده در این دستگیره مکانیکی یا اهن ربایی است، که شما به یک فشار ساده می توانید درب کابینت را به راحتی باز کنید. وظیفه باز شدن درب کابینت به عهده فنری است که در این دستگیره به کار رفته است. مزایای این نوع از کابینت نداشتن هیچ ابزاری بر روی کابینت است. بعضی مشتریان بر این باورند که این کابینت امکان دارد بعد از گذشت زمان از مد بیفتد و باید از چه کابینتی استفاده کنیم که از مد نیفتد؟!

پاسخ ما به شما این است که این کابینت با داشتن ظاهری زیبا و ظریف تا سال های سال مورد پسند قرار دارد، زیرا به علت داشتن ظاهری ساده و سطح براق و صاف این کابینت را به یک کابینت مدرن تبدیل کرده، زیرا طراحان داخلی همواره به دنبال سادگی بوده و به ان اهمیت می دهند. از مزایای دیگر این کابینت داشتن امنیت است زیرا که هیچگاه لباس شما به طور اتفاقی گیر نمی کند چون که فاقد دستگیره است. یکی از جذابیت هایی که برای بچه ها وجود دارد کشیدن هر گونه دستگیره است. اما وقتی کابینت شما دستگیره نداشته باشد این نگرانی را هم شما نخواهید داشت. در برخی از کابینت های دستگیره پنهان قفل هم دارند.

حال در این بخش به چند مورد از معایب این نوع کابینت اشاره می کنیم:

کابینت های بدون دستگیره در دو نوع تقسیم بندی می شوند. آهنربایی و مکانیکی. در نوع اول همان طور که اشاره کردیم با فشار دست شما درب کابینت باز می شود. اما نوعی دیگر از این کابینت هستند که برای باز کردن کابینت کانال هایی در بالای ردب وجود دارد که شما توسط انگشتان خود در فضای ایجاد شده می توانید کابینت را باز کنید. این باز بودن فضا باعث ورود گرد و غبار می شود و به تمیز کردن مداوم احتیاج دارد. یکی دیگر از معایب این کابینت داشتن هزینه بالا هنگام نصب است. شاید شما فکر کنید که این کابینت به علت نداشتن دستگیره، دارای نصب راحتی است اما باید بگوییم که اشتباه می کنید. دلیل این امر کار و یراق آلاتی است که هنگام تولید این کابینت صرف شده است.

در آخر

آشپرخانه قلب تپنده هر خانه‌ای بوده و کابینت‌های آشپرخانه مهم‌ترین بخش هرآشپزخانه برای خانم‌ها می‌باشد، همانطور که در بالا اشاره شد کابینت‌های ام دی اف به دلیل مقاومت بالا، قیمت ارزان و طرح‌های متنوع از بهترین انتخاب‌ها برای هرآشپزخانه‌ می‌باشد.
شما می‌توانید برای سفارش محصول و یا دیدن محصولات بیشتر از طریق راه های ارتباطی سازادیزاین با ما در ارتباط باشید.

درباره کابینت ام دی اف

همان طور که قبلا هم در صفحه کابینت ام دی اف به آن اشاره کردیم، استفاده از صفحات MDF به صورت خالص برای ساخت کابینت کاربرد زیادی ندارد بلکه روکش های مختلفی که روی آن قرار می گیرد باعث می شود تا جذابیت کابینت های ام دی اف زیاد گردد. همین طور به دلیل این که روکش های بسیار متنوعی برای استفاده وجود دارد از این بابت مشکلی حاصل نمی شود. روکش های مختلف کابینت ام دی اف دارای خصوصیات و قیمت های متفاوتی هستند که انتخاب آن بستگی به نوع و سبک آشپزخانه شما دارد.

انواع روکش ام دی اف

از ورقات ام دی اف برای ساخت وسایل مختلفی استفاده می کنند که از آن ها می توان به تخت خواب، کمد، سرویس های ویترین و… اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم تا به توضیح انواع مختلف کابینت های ام دی اف بپردازیم.

روکش اکریلیک کابینت ام دی اف

یکی از انواع روکش های کابینت ام دی اف اکریلیک است. این روکش ها بسیار درخشان هستند. روکش مورد بحث در واقع از جنس ترموپلاستیک است. این مواد بسیار نرم و منعطف هستند و همین طور می توان به راحتی به آن ها شکل داد. روکش اکریلیک را می توان در رنگ های مختلفی مورد تولید قرار داد. روکش های اکلریلیک نسبت به های گلاس درخشان تر هستند. این مورد باعث می شود که سبک آشپزخانه شما در حالت مدرن دیده شود. روکش های اکریلیک به خوبی قادرند تا در برابر آب از خود مقاومت نشان دهند. برای تمیز کردن این روکش ها نیز کار چندان سختی لازم نیست و به راحتی می توان آن ها را با یک دستمال تمیز کرد. روکش های اکریلیک و های گلاس هر دو دارای کیفیت یکسانی هستند و حتی مقاومت آن ها نیز همانند یکدیگر است اما روکش اکریلیک قیمت بالاتری دارد. با این حال به دلیل این که روکش های گلاس ظاهری همانند آینه دارد در نتیجه در میان بازار از محبوبیت بیش تری برخوردار است.

روکش های گلاس در کابینت ام دی اف

های گلاس روکشی است که درون آن از ام دی اف استفاده شده است و از پوششی به اسم پلکسی گلاس برای محافظت از آن استفاده می کنند. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم ورقات های گلاس نیز درخشان هستند. به دلیل این که قیمت این کابینت بالا نرود تنها در یک طرف آن از های گلاس استفاده می کنند. برای این که متوجه شوید میزان دوام و ماندگاری این ورقات تا چه اندازه است می توان گفت که از این صفحات در آکواریوم های بسیار بزرگ استفاده می کنند. پس های گلاس یکی از مقاوم ترین روکش های ام دی اف به شمار می رود. در میان تمام روکش هایی که برای کابینت ام دی اف استفاده می شود روکش های گلاس از محبوب ترین آن ها محسوب می شود.

روکش لمینت در کابینت ام دی اف

ورقات ظریف کاغذ برای ساخت روکش های لمینت بسیار مناسب هستند. همین طور شما می توانید تا از پلاستیک هایی که در حالت رزین نیز هستند استفاده کنید. از روکش لمینت به عنوان پوششی برای mdf و یا محافظ در برابر آب استفاده می کنند. برای ساخت روکش لمینت باید آن را تحت فشار در کارخانه مورد تولید قرار بدهند. برای این که روکش لمینت روی mdf قرار بگیرد باید از pvc استفاده شود. روکش های لمینت دارای طیف رنگی بسیار بالایی هستند. همین دلایل باعث می شود تا بسیاری از افرادی که در کار ساخت کابینت هستند از آن ها استفاده کنند. این روکش ها قابل تولید در دو حالت مات و یا درخشان هستند اما باید دانست که درخشندگی آن ها نمی تواند به اندازه های گلاس و اکریلیک باشد. اما یکی از ویژگی های خوب آن این است که نسبت به اکریلیک دارای دوام بیش تری است و همچنین دارای قیمت پایین تری نسبت به آن است. به طول کلی می توان گفت که های گلاس با این که از نظر درخشندگی از اکریلیک پایین تر است اما محبوبیت آن بالاتر است.

روکش hpl در کابینت ام دی اف

این نوع روکش از انواع روکش های لمینت به حساب می آید. برای تولید این روکش از لایه های سلولز استفاده می کنند. رزین فنولی بر روی این لایه ها کشیده می شود سپس این ورقات زیر فشار و گرما قرار می گیرند و یه یکدیگر متصل می شوند. روکش های اچ پی ال به خوبی قادرند تا در برابر عواملی هم چون فشار و گرما مقاومت کنند. به دلیل همین خصوصیات می توان به راحتی از این ورقه در کنار گاز نیز استفاده کرد. hpl نسبت به سایر ورقات چندان درخشندگی ندارد و میزان آن بسیار کم است با این حال عاملی که آن را جذاب کرده است وجود دانه های کوچک در سطح آن است. از لحاظ رنگ این ورقات هیچ مشکلی ندارند و دارای رنگ های بسیار مختلفی هستند.

روکش ملامینه در کابینت ام دی اف

برای این که روکش مورد نظر را بر روی mdf قرار دهیم نیازی به استفاده از چسب نیست. این امر به این علت است که از رزین در آن استفاده شده است. همان طور که می دانید این ماده نوعی چسب محسوب می شود. همچنین این صفحات به خوبی قادرند تا مقابل خط و خطوط از خود مقاومت نشان دهند. از لحاظ قیمت می توان گفت که نسبت به سایر روکش ها قیمت منصفانه ای دارد. همچنین روکش ملامینه به گونه ای است که لبه های آن را می توان ماشین کاری کرد. روکش های ملامینه در حالت فوق برجسته نیز تولید می گردند که از آن به سینکرونایز یاد می کنند. این روکش ها تقریبا نوع جدیدی نسبت به سایر روکش ها محسوب می گردند. از روکش های فوق برجسته می توان در میان انواع کابینت ممبران نیز استفاده کرد. ولی با این حال نوع ملامینه آن بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد. علت این امر این است که می توان از ممبران برای تولید صفحات طرح دار استفاده کرد. عاملی که سینکرونایز را با سایر روکش ها متفاوت می سازد این است که ورقات mdf بدون طرح و ساده هستند ولی این روکش های مدل برجسته دارای نمای زیبایی هستند همچنین شبیه روکش های چوبی بنظر می رسند.

روکش کاغذی(لترون) در کابینت ام دی اف

بعضی از روکش هایی که در کابینت ام دی اف استفاده می شوند بسیار ارزان هستند روکش لترون از جمله این روکش ها محسوب می شود. این روکش همین طور از نوع ضعیف نیز محسوب می گردد. استفاده از این روکش برای هنگامی است که می خواهند لبه ها را نوار کاری کنند. به دلیل این که روکش ضعیف است از آن در تولید کابینت استفاده نمی شود. لترون دوام خوبی دربرابر حرارت، ضربه، رطوبت ندارد.

روکش پی وی سی در کابینت ام دی اف

دلیل استفاده از این روکش ها برای کابینت ام دی اف این است که پی وی سی توان مقابله خوبی دربرابر عوامل که باعث تخریب آن می شوند دارند. در نتیجه استفاده از این روکش ها در صنعت کابینت سازی بسیار متداول است.

سوالات متداول کابینت ام دی اف

آیا MDF برای کابینت مناسب است؟

MDF باعث پایداری کابینت می گردد، به همین دلیل است که ما از ماده ام دی اف برای قسمت داخلی درهای کابینت خود استفاده می کنیم.

چگونه کابینت ام دی اف را تمیز کنیم؟

بهترین روش برای تمیز کردن کابینت ام دی اف این است که قبل آن که گرد و غبار روی آن ماندگار گردد آن را توسط دستمالی که جنس از نوع نخ باشد گردگیری کنید.

چگونه کابینت ام دی اف را مات کنیم؟

شما می توانید با استفاده از رنگ های متنوع و یا روکش های مختلف استایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کابینت فلزی بهتر است یا ام دی اف؟

کابینت های فلزی دربرابر رطوبت و آب مقاومت بالایی ندارند اما در کابینت هایی که از ام دی اف در ساخت آن ها استفاده می شود و روکش ملامینه نیز دارند باعث می گردد تا دربرابر رطوبت مقاوم گردند.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1