۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

۰۲۱-۲۲۳۰۳۴۴۵

کابینت روکش چوب

فهرست عناوین

شما عزیزان جهت سفارش کابینت روکش چوب و یا کسب هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب سازا دیزاین تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه بهره مند شوید. سازا دیزاین بر اساس بودجه و سلیقه شما بهترین راهنمایی را ارائه خواهد کرد تا هیچ‌گونه سردرگرمی و نگرانی در این زمینه نداشته باشید. کارشناسان با کمال میل پاسخگوی تمامی سوالات شما دوستان عزیز هستند.

قیمت کابینت روکش چوب سازا دیزاین

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

جدیدترین مدل‌های روکش چوب 2023

کابینت روکش چوب رنگ طوسی روشن با دیوار طرح سنگ 

کابینت روکش چوب با رنگ چوب طبیعی ترند سال 2023 

نمونه کابینت روکش چوب سفید رنگ 

در این مقاله می خواهیم شما را با کابینت آشپزخانه و کابینت روکش چوبی آشنا کنیم و بعد از آن مزایا و معایب هر یک از این کابینت ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم. چوب همیشه با خود حس طبیعت و تازگی را همراه دارد و همیشه موجب ایجاد حسی نوستالژیک در ما می شود. این احساسات باعث می شود که ما میل و رغبت زیادی به استفاده از چوب و یا طرح های آن در دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه داشته باشیم. درست است که کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند اما باید توجه کنید که در عین حال قیمت آنها در بازار زیاد است.

کابینت روکش چوب

بسیاری از افراد به دنبال طرح های زیبا و خاص چوب هستند، که به دلیل قیمت بالای آن، ممکن است توان خرید نداشته باشند و یا رغبتی برای استفاده از کابینت چوبی نوع دوم که توضیح داده شد نداشته باشند. در این مرحله چه کاری می شود انجام داد؟ می شود با هزینه کمتر و با قیمت مناسب صاحب کابینتی با طرح چوب شویم؟ پاسخ ما به شما بله است. شما در اینجا می توانید از کابینت های روکش چوب استفاده کنید. این نوع از کابینت دارای مغزی ام دی اف بوده و دارای رویه طرح چوب است و روی آن روکشی از جنس چوب چسبانده و پرس می شود. سپس این قطعه را می توان در بخش های مختلف کابینت نظیر درب ها و قسمت هایی که قابل دیدن هستند استفاده کرد. در زمان های گذشته نیز با استفاده از لایه های بسیار نازک چوب، مغزی را روکش می کردند و پس از آن روکش چوب روی نئوپان پرس میشد. سپس بر روی این روکش، رنگ پلی استر کار شده و محصول نهایی صرف ساخت کمد دیواری و میز تلویزیون و… می شد. از قاب ها و طرح های ساده و پیچیده ای که روی درب کابینت چوبی است، برای شباهت بیشتر کابینت روکش  چوب و کابینت چوبی استفاده می کنند. برای درست کردن این طرح ها، ابتدا بر روی مغزی ام دی اف ابزار زده شده و طرح مورد نظر بر روی مغزی پیاده می شود که این طرح ها می تواند از منبت پیچیده و یا یک خط ساده باشد. بعد از آن روکش چوبی روی ورق ام دی اف پرس شده و به این صورت نظر نهایی بر روی متریال ایجاد می شود. بعضی طرح ها هم هستند که با استفاده از cnc سه بعدی روی ام دی اف کار می کنند. برای استفاده از طرح های پیچیده می توان از قطعات جداگانه چوب یا ام دی اف که از قبل طرح های منبت روی آنها کار شده (بخش هایی مانند تاج ها و پاخورها) استفاده کرد و آنها را به ورقه ام دی اف پرس کرد. الان شما یک کابینت مشابه کابینت چوبی دارید که تنها تفاوت این دو کابینت مغزی آنها است. برای یونیت های کابینت می توان از ورقه های ام دی اف ساده استفاده کرد که روی آن رنگ شده است. این رنگ ها می تواند ساده و یا پلی استر باشد. پیشنهاد ما این است که از رنگ پلی استر برای رنگ درب ها و محل هایی که در دید قرار دارند استفاده کنید زیرا در برابر نفوذ اب مقاوم بوده و نمای بهتری را به شما می دهند. توجه داشته باشید که نفوذ آب به درب ها می تواند باعث پوک شدن آن شود و هنگام تعویض یا تعمیر باعث تحمیل هزینه های اضافی برای شما خواهد شد.

کابینت چوبی آشپزخانه

کابینت چوبی امکان اجرای طرح های کابیت کلاسیک و مدرن را دارد و متریال کابینت کلاسیک دارای طرح های مختلفی است. اما در سال های گذشته با استفاده از متریال چوب و در موارد خیلی کمی نئوپان روکش ملامینه، این کابینت های زیبا و جذاب ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت. البته گاهی موارد از یونیت و چهار چوب فلز با درب ها و رویه های چوبی استفاده می شد. اما به طور کلی در کابینت های کلاسیک غیر چوبی، سازنده ها به دنبال آن هستند که با ایجاد کردن طرح های مشابه کابینت چوبی، بتوانند قیمت مناسب تر از کابینت چوبی بسازند. وقتی از کابینت چوبی صحبت می کنیم، این کابینت ها شامل دو سبک متفاوت می شوند. در سبک اول تمام بخش های کابینت از قبیل بدنه و درب ها از چوب ساخته می شود که این کابینت ها لاکچری و بسیار گران قیمت هستند و در هر جایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و همچنین معمولا در مکان های خیلی خاص و خانه های لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابینت دارای تنوع زیادی است و برای تولید آن از چوب روس، گردو و راش استفاده می شود. اما در نوع دوم این نوع کابیت، یونیت غیر چوبی اما با رویه و درب های چوبی است که قیمت پایین تر از کابینت تمام چوب دارد. در کابینت چوبی آشپزخانه، به علت زیبایی و داشتن رگه های موجود در روی خود چوب که به صورت طبیعی روی آن قرار گرفته، باعث چشم نواز شدن این متریال، پس از برش می شود. هنگامی که رنگ آمیزی به صورتی باشد که این موج ها بیشتر به چشم بیاید، قطعه چوبی پس از رنگ آمیزی جلوه زیبا و خاصی را به خودش می گیرد. رنگ هایی که در چوب به کار می رود دارای تنوع مختلفی هستند. بعضی از رنگ ها باعث می شوند رنگ چوب بیشتر نمایان شود. همچنین برای آن که جلوه و زیبایی چوب بیشتر شود، رنگ های شفاف و بی رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. اما رنگ های دیگر مثل دسته قبلی بی رنگ و شفاف نیستند و دارای رنگ های مشخصی هستند که بعد از استفاده رنگ اصلی چوب را تغییر می کند و به رنگ هایی مثل قهوه ای، عسلی، شرابی و قرمز متمایل می شود. یکی از نکات مهم در مورد کابینت این است که برای رنگ کردن کابینت چوبی با رنگ سفید، قبل از رنگ آمیزی کابینت ها، موج ها و آوندها رو به رنگ طلایی، نقره ای و یا قهوه ای در می آورند که بهتر و بیشتر مشاهده شود و بعد از آن رنگ سفید را استفاده می کنند؛ که این کار با وجود طرح آوندها و موج ها حس زیبایی چوب را به شما منتقل می کند.

مزایا و معایب کابینت روکش چوب

مزایای کابینت روکش چوب

بهترین و اصیل ترین متریال موجود در بازار که نظر هر شخصی را می تواند جذب خود کند. داشتن متریال کاملا طبیعی و لاکچری در این کابینت می تواند به شما حس خوب و نابی بدهد. یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار کابینت روکش چوب است. کابینت روکش چوب دارای مقاومت و استحکام زیادی است و زیبایی چشم نوازی دارد و استفاده از رنگ پلی استر و اورتان باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر رطوبت می شود. در این صورت اگر خراشیدگی روی آن ایجاد نشود، آب به آن نفوذ نکرده و باعث خرابی آن نمی شود. یکی دیگر از مزایای این کابینت به علت داشتن مغزی ام دی اف در این متریال، قابلیت ابزارخوری مناسب و مشابه ام دی اف آن است.

معایب کابینت روکش چوب

در کل می توان گفت این کابینت عیب خاصی ندارد. به جز چند مورد که به آن اشاره خواهیم کرد. درباره معایب این کابینت می توان به دو مورد اشاره کرد. مورد اول قیمت بسیار بالای این کابینت است که اکثر شما از آن اطلاع دارید. اما مورد دوم به رنگ امیزی آن بر میگردد که وقتی از رنگ پلی استر برای رنگ امیزی کابینت چوبی استفاده می شود، قابلیت لگه گیری وجود نداشته و هنگام آسیب باید به صورت کامل تعویض شود. همان طور که اشاره کردیم این کابینت یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که مزایای آن بیشتر از معایب آن است. عیب بیشتر این کابینت به نوع رنگی که بر روی روکش چوب به کار میرود مربوط می شود و نمی توان زیاد آن را به خود متریال کابینت نسبت داد. نمی توان از رنگ پلی استر در کابینت روکش سفید رنگ استفاده کرد. چرا که روی آن لایه ای زرد رنگ تشکیل می شود، که باید از رنگ پلی استر یک مواد استفاده کرد. یکی از معایب استفاده از رنگ پلی استر این است که در برابر رطوبت ضعف داشته و به صورت کلی رنگ نسبتا ضعیفی است و در برابر خش و ضربه نیز آسیب پذیری بیشتری نسبت به دو مواد دارد.

اما را حل کار کجاست؟ دیگر ما نمی توانیم از این نوع کابینت یعنی کابینت روکش رنگ سفید استفاده کنیم؟ جواب این سوال این است بله معلوم است که می توان استفاده کرد. فقط تنها کاری که باید بکنید این است که برای رنگ سفید پلی استر یک مواد از پلی اورتان استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید این مورد تنها برای رنگ سفید است و شما می توانید برای سایر رنگ ها از رنگ پلی استر دو مواد استفاده کنید. این رنگ ها دارای کیفیت بالایی هستند و تنها عیب آن این است که در صورت آسیب دیدن رنگ به همین راحتی قابل اصلاح نبوده و نمی توانید فقط همون بخش اسیب دیده را رنگ کنید و باید کل قطعه جدا شده و در داخل کارگاه مجددا رنگ کرده یا از رنگ مشابه برای ترمیم آن استفاده کرد.

یکی دیگر از معایب این کابینت به محدودیت استفاده از روکش ها برمیگردد و اینجاست که ما روکش های محدودی را در اختیار خواهیم داشت که قابلیت استفاده به عنوان روکش کابینت رو داشته باشند و دست ما برای انتخاب نوع روکش خیلی زیاد باز نیست. برای مثال اگر شما دوست داشته باشید که کابینت رنگ روشن داشته باشید و برای کابینت از رنگ روشن استفاده کنید، نمی توانید به راحتی از چوب گردو که رنگ تیره دارد و همچنین از چوب راش که رنگی متمایل به قرمزی دارد به عنوان روکش کابینت استفاده کنید. در بهترین حالت برای انتخاب روکش چوب بیشتر از 4 یا 5 مورد انتخاب ندارید.

از دیگر معایب کابینت روکش چوب می توان به روکش های بی کیفیت اشاره کرد که باعث خراب شدن کار می شود. همان طور که گفته شد مغزی این نوع از کابینت ها از ام دی اف است و این مغزی با توجه به طرح ابزار می خورد و بعد از آن روکش چوب مورد نظر بر روی آن قرار می گیرد. پس از اتمام کار و آماده شدن قطعات با رنگ هایی مانند پلی اورتان و پلی استر یک مواد یا دو مواد رنگ شده و حال اماده استفاده در کابینت می شود. اما امکان دارد که کابینت ساز از جنس مرغوب استفاده نکند و برای این که رنگ به فرم بهتری برسد به آن رنگ تزریق کند. اما توجه داشته باشید که این روکش ها دارای نمای زیبا و جذاب هستند. اما پس از گذشته زمان رنگی زرد بر روی روکش نمایان می شود. بنابراین شما باید به مجری و کابینت ساز تاکید کنید که از روکش با کیفیت استفاده کند تا در قسمت های درب و سایر قسمت ها در مرور زمان دچار تغییر رنگ نشود. اگر در هنگام خرید مشاهده کردید که فروشگاهی تفاوت قیمت کابینت آن نسبت به سایر کارگاه ها بسیار زیاد است از کیفیت کار آن اطمینان پیدا کنید و در نهایت تصمیم خود را برای خرید بگیرید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید