021-22314022

14 مدل از ترندهای جدید کابینت ممبران در دکوراسیون

فهرست عناوین

در حال حاضر، تقاضا برای کابینت‌ های ممبران به شدت افزایش یافته است و بسیاری از خانواده‌ ها مشتاق دریافت اطلاعات درباره ساختار، مزایا و معایب این نوع کابینت‌ ها هستند. در این مقاله، قصد داریم با ارائه توضیحات کوتاه، شما را با کابینت‌ های ممبران آشنا کرده و به شما در انتخاب بهتر و آگاهانه یاری رسانیم. همراه ما باشید تا در پایان این مطلب به طور کامل با ویژگی‌ ها و جدید ترین مدل های ترند کابینت ممبران در دکوراسیون آشنا شوید.

قیمت کابینت ممبران سازا دیزاین

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قبل از اینکه به توضیح جزئیات کابینت‌ های ممبران بپردازیم، بهتر است که نگاهی به منشأ واژه “ممبران” داشته باشیم. این واژه از انگلیسی “مِمبرِین” (Membrane) به معنای “غشا” گرفته شده است. در صنعت کابینت‌ سازی و به طور کلی در حوزه چوب، استفاده از روکش و غشا به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به عنوان یک مثال، با استفاده از روکش، می‌ توانید چوبی که به طور طبیعی ضعیف و در مقابل عوامل مختلف مانند رطوبت، دما و حشرات حساس است را تقویت کرده و مقاومت آن را افزایش دهید.

ممبران نیز به عنوان یک نوع غشا و لایه اضافی، روی سطح چوب‌ های مختلف اعم از ام‌ دی‌ اف یا نئوپان قرار می‌ گیرد. این لایه ممبران، توانایی مقاومت در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت، دما و حشرات را به چوب افزوده و آن را در برابر خطرات مختلف تقویت می‌ کند. علاوه بر این، استفاده از روکش ممبران امکان اعمال طرح‌ ها، رنگ‌ ها، الگوها و جزئیات دیگر را روی سطح چوب فراهم می‌ کند. این امکان به سازندگان کابینت این امکان را می‌ دهد تا با تنوع بیشتری در طراحی و تزیین چوب استفاده کنند.

کابینت ممبران چیست؟

اکنون که با اصطلاح “ممبران” آشنا شده‌ اید، به درک بهتری از کابینت ممبران دست یافته‌ اید. کابینت ممبران به کابینتی گفته می‌ شود که در ساخت آن از روکش ممبران استفاده شده باشد. این روکش معمولا از جنس پی‌ وی‌ سی در صنعت کابینت‌ سازی استفاده می‌ شود. تا چند سال پیش، ام‌ دی‌ اف و انواع چوب به عنوان یکی از بهترین مصالح برای ساخت کابینت شناخته می‌ شدند و بسیاری از افراد نیز آن را می پسندیدند. اکنون همچنان این وضعیت حاکم است، اما به دلیل تغییر در تقاضا و تغییر سلیقه ها، استفاده از ام‌ دی‌ اف خام همانند گذشته محبوبیت و طرفداران کمتری پیدا کرده است. در این مرحله، پای ممبران یا روکش‌ هایی از جنس پی‌ وی‌ سی به وسط کشیده می‌ شوند. میزبان این روکش نیز در اکثر موارد از ام‌ دی‌ اف ساخته شده است. اتصال این دو عنصر توسط دستگاه‌ های وکیوم به سرعت و به سهولت انجام می‌ شود. ماده اصلی برای اتصال این دو، چسب است. دستگاه وکیوم نیز به شکلی عمل می‌ کند که هیچ اثری از حضور دست در آن قابل مشاهده نیست.

 

ویژگی کابینت ممبران

تنوع طرح و رنگ در ام‌ دی‌ اف محدود به نظر می‌ آید، اما با استفاده از روکش پی‌ وی‌ سی، به راحتی می‌ توان انواع رنگ و طرح‌ های مختلف را بر روی چوب اعمال کرد. معمولا در کابینت ام‌ دی‌ اف، تنوع کمتری در طرح و رنگ وجود دارد و طرح‌ ها به طور کلی ساده‌ تر هستند. اما با لایه‌ های ممبران، می‌ توان طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی را بر روی سطح اعمال کرد. این ویژگی به شما امکان می‌ دهد تا دکوراسیون یکنواختی در منزل خود داشته باشید. می‌ توانید از طیف گسترده‌ ای از رنگ‌ های گرم، سرد، مدرن و سنتی در ام‌ دی‌ اف بهره‌ مند شوید. بنابراین، نگرانی در مورد تنوع رنگی کابینت ممبران نیاز به وجود ندارد و امکان انتخاب‌ های متنوع وجود دارد. اگرچه ممبران به محصول شما زیبایی خاصی می‌ بخشد، باید توجه داشت که برجستگی‌ ها و طرح‌ های ویژه باید روی چوب پیاده شوند. در ابتدا، طرح مورد نظر توسط متخصص با استفاده از دستگاه سی‌ ان‌ سی روی اجزای کابینت اعمال می‌ شود. سپس قطعه مورد نظر در دستگاه وکیوم قرار می‌گیرد. لایه پی‌ وی‌ سی یا همان ممبران روی قطعه قرار می‌ گیرد و دستگاه در عرض چند دقیقه محصول نهایی را به شما تحویل می‌ دهد. طرح‌ های خاص و زیبا که با استفاده از سی‌ ان‌ سی کنده‌ کاری شده‌ اند، در زیر لایه زیبایی از پی‌ وی‌ سی، توانایی جلب توجه شما را دارند. این جلب توجه با گذر زمان ممکن است کمی کاهش یابد، اما نباید این امر نگران‌ کننده باشد. در آخر هم، کناره‌ های ممبران با استفاده از ابزارهای تیز، یا هر ابزار دیگری، از روی قطعات کابینت برش می‌ خورند.

 

نکاتی که علاوه بر مزایا و معایب کابینت ممبران باید بدانید

اطمینان استفاده از مواد با کیفیت، مانند چسب یا روکش، امری بسیار حیاتی است، زیرا اگر این مواد از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، ممکن است روکش ممبران کابینت شما پس از مدتی کنده شده و ظاهر نامناسبی به خود بگیرد. این جنس‌ ها مهمترین عوامل در پایداری و کیفیت نهایی کابینت ممبران شما محسوب می‌ شوند. به نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید انتخاب یک کابینت ساز بسیار با تجربه و ماهر است. سعی کنید که کابینت ممبران را از یک شرکت معتبر و با سابقه سفارش دهید. زیرا کابینت ممبران را می توان به صورت کارگاهی هم ساخت که به احتمال بسیار زیاد کیفیت پایینی خواهند داشت.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید