021-22314022

20 مدل کابینت ام دی اف انتخابی مقرون به صرفه و با کیفیت

فهرست عناوین

کابینت ام دی اف از جنس ورق ام دی اف تولید می‌شود، که به عنوان یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه در دسته کابینت‌های آشپزخانه قرار دارد. با قیمتی مناسب، کابینت ام دی اف یک انتخاب اقتصادی برای افرادی است که به دنبال کابینتی با کیفیت و قیمت مناسب هستند. در اینجا به ‌صورت خلاصه با مزایا و معایب کابینت ام دی اف آشنا می‌شویم. چند مدل از کابینت ام دی اف را با هم بررسی می‌کنیم و در پایان نکات مهمی را درباره ساخت، قیمت‌گیری و سفارش کابینت به شما معرفی می‌کنیم.

 

قیمت کابینت ام دی اف سازا دیزاین

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کابینت ام دی اف از جنس ورق ام دی اف (Medium Density Fiberboard یا به اختصار MDF) ساخته شده است. این نوع کابینت‌ ها از تخته‌ های چوبی با فشار متوسط و چسب ام دی اف تشکیل شده‌ اند. در کابینت‌ های ام دی اف، بدنه شامل اجزای مختلفی از جمله درب‌ ها، تاج، پاخور، کناره و سایر بخش‌ های قابل مشاهده می‌ شود. صفحه روی کابینت ممکن است از مواد متنوعی مانند صفحات سنگ طبیعی یا صفحات کورین تشکیل شده باشد تا به کابینت زیبایی و استحکام بیشتری ببخشد.

 

مغزی و روکش کابینت ام دی اف

مغزیِ ورق‌ های کابینت ام دی اف از جنس ام دی اف خام بوده و روکش آن از جنس ملامینه است. به‌ واسطه این روکش، کابینت ام دی اف در برابر رطوبت مقاوم است، اگرچه این مقاومت کامل نیست. در صورت آسیب به روکش ام دی اف، امکان نفوذ آب به داخل ورق کابینت و به ویژه در مواجهه با رطوبت زیاد وجود دارد که ممکن است به خرابی آن منجر شود. جنس یونیت (اسکلت کابینت) در کابینت‌ های ام دی اف نیز معمولا از ام دی اف انتخاب می‌ شود.

 

کاربرد ورق‌ های ام دی اف

ورق‌ های ام دی اف به عنوان یک متریال چند منظوره و چندکاره، در صنعت ساختمان و طراحی داخلی بسیار کاربرد دارد. یکی از کاربردهای اصلی ام دی اف در ساخت کابینت‌ ها و مبلمان است. این ورق‌ ها به دلیل خاصیت خوبی که در برابر فشار، خمیدگی و تغییرات دما و رطوبت دارند، برای ساخت قطعات مختلف کابینت و مبلمان استفاده می‌ شوند. ورق‌ های ام دی اف برای ساخت کمد دیواری با طراحی‌ ها و رنگ‌ های متنوع استفاده می‌ شوند. این کمدها به دلیل مقاومت به رطوبت و زیبایی ظاهری، در اتاق‌ ها و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

مزایای کابینت ام دی اف

یکی از مهمترین مزایای کابینت‌ های ام دی اف، قیمت مناسب آنها است. استفاده از ورق ام دی اف به عنوان متریال اصلی، این کابینت‌ ها را به گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه تبدیل می‌ کند. کابینت‌ های ام دی اف با وجود قیمت مناسب، از نظر ظاهری همچنان می‌ توانند گزینه‌ جذابی باشند. این کابینت‌ ها می‌ توانند دارای روکش‌ با طرح‌ های متنوع باشند و با انتخاب روکش ملامینه براق، به شما امکان می‌ دهند که کابینت ام دی اف براق با زیبایی خاصی داشته باشید. با ام دی اف براق، می‌ توانید آشپزخانه‌ ای با طراحی مدرن داشته باشید. همچنین، این کابینت‌ ها به شما اجازه می‌ دهند تا با انتخاب طرح و رنگ متناسب با سلیقه‌ خود، فضای آشپزخانه را به شکلی شخصی و دلخواه خود تزئین کنید. بنابراین، حتی با یک بودجه محدود، می‌توانید کابینتی زیبا و یک آشپزخانه‌ی زیبا به سلیقه خود داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای کابینت ام دی اف، دوام و استقامت بالای آن است که می توانید در مدت زمان زیادی از آنها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌ های مهم و مزایای ارزشمند کابینت‌ های ام دی اف، سطح صاف و صیقلی آنها است که تمیزکردن آن را بسیار آسان می‌ کند. با توجه به نوع روکشی که بر روی کابینت‌ های ام دی اف استفاده می‌ شود، این کابینت‌ ها به راحتی از لکه‌ ها و ذرات گرد و غبار تمیز می‌ شوند. این ویژگی مهم نه‌تنها زمان و هزینه تمیز کردن را کاهش می‌ دهد بلکه به حفظ زیبایی و درخشندگی کابینت‌ ها کمک می‌ کند.

 

معایب کابینت ام دی اف

کابینت‌ های ام دی اف در شرایط عادی و در حالت سالم، مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت دارند. اما اگر روکش و رویه آنها آسیب ببیند و آب به داخل مغزی آن نفوذ کند، این کابینت‌ ها ممکن است دچار تورم شده و در نتیجه خراب شوند. برای حفظ دوام و عمر مفید طولانی‌ تر، اهمیت دارد تا هر گونه آسیب و نقص در رویه و روکش کابینت‌ ها به ‌سرعت تعمیر شود تا از ورود آب به داخل آنها جلوگیری شود. نرمی بافت ام دی اف، مانند یک شمشیر دو لبه است که باعث ایجاد ویژگی‌ های مثبتی می‌ شود اما یکی از چالش‌ های این خصوصیت نرم، هرز شدن پیچ‌ ها و ابزارها در اثر چند بار باز و بسته شدن آنها است. این ویژگی منفی نشان‌ دهنده ضرورت احتیاط و مراقبت دقیق تر در استفاده و نگهداری کابینت‌ های ام دی اف است.

 

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی

تفاوت مهم بین ورق ام دی اف ایرانی و خارجی در میزان تراکم فیبر موجود در آنها قرار دارد. ورق ام دی اف خارجی دارای تراکم فیبر بالاتری است که منجر به مقاومت و استحکام بیشتر ورق می‌ شود. این تراکم بیشتر کمک می‌ کند تا نصب لولا و دستگیره‌ ها بهتر انجام شود و هنگامی که شما در کابینت را باز و بسته کنید سر و صدا ایجاد نشود.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید