021-22314022

نحوه تمیز کردن و مراقبت از کابینت ممبران

کابینت ممبران

فهرست عناوین

از آن‌جایی‌که آشپزخانه محلی برای پخت و پز می‌باشد، بنابراین همیشه در معرض کثیفی‌هایی مانند چربی و… قرار می‌گیرد. نحوه تمیز کردن کابینت‌ها همواره امری مهم و ضروری است. اگر کابینت‌های آشپزخانه شما از نوع کابینت ممبران است، در این مقاله به نحوه تمیز کردن آن می‌پردازیم. کابینت‌های ممبران به دلیل داشتن طرح‌ها و الگوهای متعدد و شیارهایی که روی آنها قرار دارد باید همیشه آنها را تمیز کنید. نحوه تمیز کردن کابینت‌های ممبران به نوع و طرح آنها بستگی دارد. در ادامه مقاله به نحوه تمیز کردن و مراقبت از کابینت‌های ممبران می‌پردازیم.

روش تمیز کردن کابینت ممبران

کابینت ممبران را به روش‌های گوناگونی تمیز می‌کنند. برای تمیز کردن کابینت ممبران ابتدا باید آنها را گردگیری کرد. شیارهای روی کابینت ممکن است جایی برای تجمع گرد و خاک و چربی باشند. گرد و خاک و چربی‌های موجود در این شیارها ممکن است به سطح روکش کابینت چسبیده و باعث از بین رفتن جلای کابینت و به مرور زمان آسیب دیدن آن شوند. پس توصیه ما به شما این است که تقریبا چند روز در میان تمامی درزها و شیارهای این کابینت‌ها را با پارچه‌های بدون پرز تمیز کنید. بعد از زدودن گرد و خاک از سطح کابینت‌ها بانوبت به زدودن لکه‌های روی آن می‌رسد. این لکه‌ها ممکن است که بر اثر ریختن مواد غذایی و چربی ناشی از آشپزی و یا… باشد. این لکه‌ها را میتوان با مواد شوینده و سایر پاک کننده‌های مناسب کابینت تمیز کرد. در ادامه به شوینده‌های مناسب کابینت ممبران اشاره می‌کنیم.

کابینت ممبران

شوینده‌های مناسب برای کابینت ممبران

آب ولرم یا گرم

در صورت نبود لکه‌های آن چنانی، نیازی به استفاده از محلول خاصی نیست و فقط مقداری آب کفایت می‌کند. این لکه‌ها را می‌توان با یک دستمال نم‌دار از بین ببرید. البته فراموش نکنید که بعد از کشیدن پارچه نم‌دار بر روی کابینت، یک دستمال خشک را روی سطح بکشید تا کاملا رطوبت روی کابینت را خشک کند. وجود رطوبت بر روی کابینت دوباره موجب جذب گرد و غبار می‌شود، علاوه بر این عمر روکش کابینت را نیز کاهش می‌دهد.

استفاده از محلول آب و صابون

این محلول را می‌توان با اضافه کردن صابون به مقداری آب تهیه کنید. سپس می‌توانید با استفاده از اسپری، محلول را بر روی لکه ایجاد شده روی کابینت اسپری کنید و دقایقی بعد با پارچه‌ای تمیز و نرم آن را پاک کنید.

استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی

این محلول را می توانید با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به مقداری آب تهیه کرد. برای استفاده از این محلول یک پارچه تمیز و نرم را به مدت 3 الی 5 دقیقه درون این محلول قرار دهید تا کاملا خیس شود بعد از خیس شدن آن را از محلول بیرون آورده و کاملا بپیچانید و روی لکه بکشید.

استفاده از محلول آب و سرکه

برای از بین بردن لکه‌های چربی، محلول آب و سرکه کارایی بیشتری دارد. برای تهیه این محلول ابتدا مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از اسپری محلول را روی لکه ی کابینت اسپری کنید و با پارچه‌ای تمیز و نرم آن را پاک کنید. برای لکه‌های تازه و معمولی نسبت سرکه نسبت به آب 4 به یک باشد بهتر است. در صورتی که لکه بیشتر و سخت‌تر باشد می‌توانید در محلول خود از سرکه بیشتری استفاده کنید. محلول آب و سرکه علاوه بر خاصیت چربی زدایی قابلیت ضدعفونی کننده نیز دارد.

استفاده از مخلوط سرکه و جوش شیرین

برای تهیه این مخلوط ابتدا باید مقداری جوش شیرین (تقریبا 1 قاشق غذاخوری) را با مقداری سرکه (تقریبا 1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید تا حالتی خمیری به دست آید. سپس با دستمالی تمیز مخلوط به دست آمده را بر روی لکه‌ای که روی کابینت وجود دارد بزنید، اجازه دهید که خمیر به مدت 3 تا 5 دقیقه روی لکه بماند، سپس آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب و یا یک برس نرم از روی کابینت پاک کنید. برای پاک کردن خمیر می‌توانید از اسفنج آشپزخانه نیز استفاده کنید.

محلول‌های دیگری نیز به منظور پاک کردن کابینت‌های ممبران مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله این محلول‌ها می‌توان به محلول آب سرکه و لیمو، اشاره کرد. گاهی نیز از روش‌هایی بسیار ساده برای پاک کردن لکه‌های حاصل از رنگ‌هایی که شبیه به مداد شمعی هستند از خمیر دندان استفاده می‌کنند، به این صورت که مقداری خمیر دندان را با مقداری آب خیس کرده و روی لکه قرار دهید و سپس 20 دقیقه صبر کنید و بعد با یک دستمال تمیز و مرطوب آن را پاک کنید. هنگامی که از دستمال مرطوب برای پاک کردن کابینت‌های ممبران استفاده می‌کنید باید آن را خشک کنید زیرا رطوبت موجب آسیب به روکش و چوب کابینت می‌شود.

با توجه به روش‌هایی که در بالا ذکر شد به راحتی می‌توانید کابینت ممبران خود را بدون هیچ نگرانی تمیز کنید. البته ناگفته نماند که تمیز کردن آنها به جنس و مرغوبیت کابینت نیز بستگی دارد. شرکت سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‍های طراحی و تولید کابینت آشپزخانه در سراسر ایران می‌باشد. کابینت‌های تولید شده توسط سازا دیزاین از کیفیت و مرغوبیت بالا و همچنین قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه و استثنایی برخوردار هستند. شما عزیزان نیز می‌توانید برای خرید کابینت‌های آشپزخانه خود و مشاهده نمونه کارها از جمله کابینت های گلاس و ممبران به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید