021-22314022

راهنمای خرید کابینت برای خانه های کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

فهرست عناوین

از آن جایی که کابینت آشپزخانه نقش بسیار مهم و کاربردی در چیدمان و دکوراسیون خانه دارد خرید کابینت آشپزخانه همواره یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین انتخاب های یک فرد است. سازا دیزاین یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های تولید و عرضه کننده انواع کابینت های آشپزخانه در ایران به شمار می رود. سازا دیزاین با بهره گیری از تیمی طراح و متخصص در زمینه طراحی تولید انواع کابین آشپزخانه آماده ی پذیرش انواع سفارشات شما است، به منظور اطلاعات بیشتر درباره قیمت کابینت و مشاهده نمونه کارهای این شرکت می توانید به آدرس اینترنتی www.sazadesign.ir مراجعه کنید. امروزه با توجه به کوچک شدن ابعاد و اندازه آشپزخانه ها مسئله انتخاب کابینت مناسب سخت تر شده و افراد با مشکلاتی مواجه می شوند، و این سوال پیش می آید که چه نوع کابینتی برای آشپزخانه کوچک مناسب است. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید که به دنبال کابینت آشپزخانه مناسب با خانه های کوچک می گردید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بعضی از افراد فکر می کنند که چون خانه شان کوچک است و دارای آشپزخانه کوچکی است دیگر نمی توانند همه ی وسایل و لزومات آشپزی خود را در آن جای داده و نیازهای خود را برطرف کنند. اما باید بگوییم که این افراد کاملا در اشتباه اند، زیرا امروزه کابینت های جدیدی طراحی و تولید شده اند که برای استفاده در آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند. این کابینت ها موجب می شوند که بتوانید از تمامی فضای آشپزخانه خود بهینه استفاده کنید. در ادامه به برخی از این مدل کابینت ها اشاره خواهیم کرد.

 

کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

 

 انواع مدل های مختلف کابینت مناسب با خانه های کوچک

در زمان طراحی دکوراسیون داخلی باید به انتخاب مدل کابینت مناسب با خانه های کوچک و دارای فضای محدود فکر کنید، به این ترتیب می توانید کابینت ها خود را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر استفاده بهینه از تمامی قسمت های آشپزخانه، مسیر رفت آمد افراد نیز اشغال نشود. کابینت های خانه را باید متناسب با مدل آشپزخانه خود انتخاب کنید. قیمت کابینت آشپزخانه به عوامل مختلفی از جمله مدل و متراژ آشپزخانه بستگی دارد. در ادامه برخی از مدل های آشپزخانه را به شما معرفی می کنیم. آشپزخانه جزیره، آشپزخانه باز، آشپزخانه خطی، آشپزخانه ال، آشپزخانه اپن.

نکات بسیار مهمی که در هنگام مدل کابینت مناسب خانه های کوچک به آن توجه کرد

در هنگام خرید کابینت برای خانه های کوچک باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به مهمترین آن ها می پردازیم:

  • در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه به نورپردازی و میزان نور خانه و به ویژه آشپزخانه خود توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که هر چه نور آشپزخانه بیشتر باشد فضای آن بزرگتر نشان داده می شود. همچنین باید بگوییم که کابینت هایی با رنگ های روشن مانند سفید در بزرگ نشان دادن خانه شما بسیار موثر هستند. استفاده از ترکیب رنگ هایی مانند سفید و زرد نیز می تواند محیط آشپزخانه را بزرگتر و بازتر نشان دهد. می توان گفت که سطوح براق مانند آیینه نیز در این امر بسیار تاثیر گذار هستند. قیمت کابینت های براق و های گلاس را می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی سازا دیزاین که در ابتدای مقاله ذکر شده است مشاهده کنید.
  • برای خانه های کوچک هیچ گاه از کابینت های ممبران و کلاسیک استفاده نکنید زیرا این نوع کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیستند.
  • کابینت های گلاس دارای سطوحی براق و صیقلی بوده و به دلیل بازتاب نور مناسبی که دارد برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. برای بزرگتر و بازتر نشان دادن آشپزخانه خود می توانید از رنگ های روشن براق کابینت های گلاس بهره ببرید.
  • استفاده از کابینت های دارای درب شیشه ای نیز گزینه مناسبی برای آشپزخانه ی خانه های کوچک است.
  • انتخاب و خرید انواع کابینت های متحرک نیز می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک باشد. در قسمت زیرین این کابینت ها چرخ هایی قرار داده شده است که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید کابینت را جا به جا کرده و در صورت عدم نیاز به آن را در گوشه ای که دست و پا گیر نباشد قرار دهید. قیمت کابینت های متحرک عوامل مختلفی بستگی دارد.
  • در واقع کابینت های مدرن و جدید می توانند برای خانه های کوچک بسیار مناسب و کاربردی باشند.
  • برای انتخاب کابینت مناسب با آشپزخانه کوچک بهتر است از رنگ های روشنی مانند سفید، طوسی روشن، کرم و یا ترکیبی از دو رنگ استفاده کنید. این رنگ ها موجب بزرگتر نشان داده شدن آشپزخانه می شوند.
  • امروزه برخی از مدل ها با استفاده از تمامی دیواره های آشپزخانه شما را در استفاده بهینه از فضاهای آشپزخانه یاری می کنند.

 

کابینت مناسب خانه کوچک

 

انتخاب کابینت مدرن برای خانه های کوچک

کابینت مدرن همان طور که از نامش پیداست از جدیدترین و به روزترین و در عین حال ساده ترین و زیباترین کابینت های آشپزخانه به شمار می روند. به کار بردن کابینت های مدرن در آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. کابینت های مدرن دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ بوده و امکان طراحی و تلفیقی نیز دارند. قیمت کابینت های مدرن یکی دیگر از ویژگی های این کابینت ها است که آن ها را محبوب تر ساخته است. کابینت های مدرن را به چند دسته با نام های کابینت های گلاس، کابینت ملامینه و کابینت فوق برجسته تقسیم بندی کرده اند، که در ادامه به کابینت های گلاس که یکی از کابینت های بسیار مناسب برای آشپزخانه های کوچک است اشاره می کنیم.

 

کابینت مدرن

 

کابینت های گلاس

کابینت های گلاس از ام دی اف ساخته شده و توسط روکش های براق و یا مات و در طرح و رنگ های متفاوت پوشیده شده است. از انواع این روکش ها می توان به روکش پلی لاک، پلی گلاس و آکریلیک اشاره کرد. کابینت های گلاس با دو کیفیت خارجی و ایرانی در بازار موجود است. قیمت کابینت های گلاس خارجی به طبع بالاتر از نمونه های داخلی است، به همین خاطر بسیاری از خریداران به سمت ورق های گلاس تولیدی ایران و ترک می روند. کابینت های گلاس با داشتن سطحی براق و صیقلی دارای قابلیت بازتاب نور بسیار بالایی بوده و به منظور استفاده برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است.

 

کابینت هایگلاس

 

قیمت کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک

قیمت کابینت برای آشپزخانه های کوچک به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد از جمله مهمترین و تاثیرگذار ترین آن ها می توان به مواردی همچون متراژ، کیفیت و جنس اشاره کرد.

متراژ: همان طور که مشخص است هر چه متراژ آشپزخانه بیشتر باشد قیمت کابینت مورد استفاده برای آن کمتر است. به طبع هزینه کابینت کردن آشپزخانه های کوچک بسیار کمتر از آشپزخانه های بزرگ است.

کیفیت: کیفیت موادی که در ساخت و تولید کابینت به کار برده می شوند یکی از فاکتورهای مهم در قیمت کابینت بوده که جذابیت، طول عمر و ماندگاری و… آن ها تعیین می کند.

جنس: جنس کابینت نیز یکی از عوامل تعیین کننده قیمت کابینت است. لازم به ذکر است که کابینت هایی با جنس ام دی اف، ممبران و های گلاس دارای قیمت بالاتری با کابینت های نئوپان و … هستند.

به منظور خرید انواع کابینت آشپزخانه اعم از های گلاس، ممبران و… می توانید به آدرس اینترنتی سازا دیزاین مراجعه کرده و علاوه بر مشاهده نمونه کارها از طریق ارتباط با کارشناسان این مجموعه از قیمت کابینت ها نیز مطلع شوید.

جدول و نوع کابینتشروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه 26,000,000
کابینت های گلاس ایرانی30,000,000
کابینت های گلس ترک 38,000,000
کابینت ورق ایزوفام30,000,000
کابینت ممبران42,000,000
کابینت نئوکلاسیک49,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان71,000,000
کابینت روکش چوب41,000,000
کابینت ورق فرامید36,000,000
کابینت ورق تیسان28,000,000

به این صفحه امتیاز دهید

از 1 تا 5 نظرتون رو ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید